X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רקטת קסאם נחתה בדרום אשקלון

מופז: צה"ל ימשיך לפעול בכל הכוח

הלילה: חיל האוויר תקף שמונה פעמים את דרכי הגישה לאזורי שיגור הקסאמים בכל רחבי רצועת עזה במהלך הלילה נעצרו חמישה מבוקשים
▪  ▪  ▪

במערכת הביטחון קיימת דאגה מהמשך ירי הקסאמים לעבר העיר אשקלון אשר בדרומה נמצאות תשתיות חיוניות רבות כתחנת כוח של חברת החשמל, מתקן להתפלת מים קו צינור הנפט ק.צ.א.א. בעקבות נפילת קסאם באיזור זה כינס הלילה שר הביטחון, שאול מופז, דיון הערכת מצב מיוחד בו השתתפו כל ראשי מערכת הביטחון.
במהלך הדיון הציגו ראשי מערכת הביטחון לשר שורה של אפשרויות פעולה ומופז החליט כי יש להמשיך את המדיניות האקטיבית במשנה תוקף ובאופן אינטנסיבי ולתקוף יעדי מחבלים. עם זאת הוחלט, כי בשלב הנוכחי לא תשונה מדיניות התגובה וצה"ל ימשיך בתקיפות מאוויר ובאמצעות תותחי ארטילריה.
מופז הודיע כי בימים הקרובים ימשיך לקיים דיוני הערכת מצב וזאת על-פי ההתפתחויות בשטח.
בשעות הצהריים (א', 18.12.05) נחתה רקטת קסאם בדרום אשקלון. מערכת ההתראה "שחר אדום" התריעה על נפילת הרקטה וכוחות ביטחון רבים ביצעו סריקות וגילו כי הרקטה נחתה בשטח איזור התעשיה בדרום העיר. לא היו נפגעים. לדברי גורמי ביטחון, הרקטה שוגרה ככל הנראה מהמקום בו היה היישוב דוגית או אלי סיני בצפון רצועת עזה.
רק ביום חמישי האחרון נפלה רקטה בתוך שטח איזור התעשיה. הרקטה נפלה סמוך למפעל קרלסברג בדרום העיר, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. במהלך יום חמישי נפלו סך הכל 7 רקטות בשטחי ישראל.
בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר אמר שר הבטיחון, שאול מופז, כי בימים האחרונים חלה עלייה במספר שיגורי הרקטות מרצועת עזה על-ידי הארגונים הפלשתינים השונים לעבר ישראל.
"הג'יהאד האיסלאמי נטל אחריות על הירי לעבר אשקלון ועל חלק גדול מהאירועים הנוספים, תוך הצהרה כי כוונתו להמשיך ולשגר רקטות לעבר ישראל", אמר מופז. הוא הדגיש, כי הנחה את צה"ל לפעול ללא פשרות - באש מהאוויר ומהקרקע אל מול מוקדי השיגור ואזורי הפעילות.
הלילה: צה"ל תקף ברצועה
עקב אירועי הטרור המתמשכים הכוללים ירי תלול מסלול מרצועת עזה, תוך פגיעה ביישובים ישראלים, תקף צה"ל הלילה (א', 18.12.05) מהאוויר, שמונה צירי גישה וגשר ברחבי רצועת עזה.
בצה"ל אומרים כי הצירים והגשר שהותקפו שימשו את ארגוני הטרור כנתיבי הגעה למרחבי השיגור מהם מבוצע ירי תלול מסלול לעבר שטחי מדינת ישראל. מטרת הפגיעות הינה להקשות על תנועת המחבלים למרחבי שיגור הרקטות ופצצות המרגמה ולשבש את הניסיונות החוזרים והנשנים של ארגוני הטרור לבצע ירי לעבר שטח ישראל ולפגוע באזרחי ישראל.
במהלך הלילה שוגרו בשני מקרים נפרדים שתי פצצות מרגמה. הפצצות נחתו סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
בתקרית אחרת זיהו חיילי צה"ל פלשתיני זוחל לעבר גדר המערכת ברצועה. כשהפלשתיני התקרב למרחק עשרות מטרים בודדים מגדר המערכת החיילים פתחו לעברו באש ודיווחו על פגיעה. הערכה בקרב כוחות הביטחון היא שהפלשתיני ביקש להטמין מטען חבלה על גדר המערכת.
מאז נסיגת כוחות צה"ל מהרצועה בחודש ספטמבר השנה התרחשו למעלה מ-20 אירועים של הנחת מטען או ניסיונות להנחת מטען על גדר המערכת. כמו כן התרחשו לפחות 32 ניסיונות, בכל רחבי הרצועה, לעבור את הגדר ולהסתנן לישראל.
פעילות צה"ל נמשכה גם בשטחי יהודה ושומרון. במהלך הלילה עצרו כוחות שונים חמישה מבוקשים. בחברון נעצר מבוקש פעיל חמאס, בכפר אל-מג´ד דרומית מערבית לחברון, ובכפר טמון, צפונית-מזרחית לשכם, נעצרו שלושה מבוקשים.
כוח צה"ל, שפעל במחנה הפליטים בלאטה בשכם, זיהה פלשתיני חמוש, פתח לעברו בירי וזיהה פגיעה. בנוסף, אש נפתחה לעבר הכוח מספר פעמים במהלך הפעילות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לכוחות צה"ל.

תאריך:  18/12/2005   |   עודכן:  18/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
האירוע הטראגי התרחש במהומה שפרצה בתור לחלוקת מזון    האזור נפגע מהגשמים העזים והשטפונות בחודש האחרון, שגרמו לפינוי כ-175,000 תושבים מבתיהם
מחלקה ראשונה
הדיונים ב'פתח' נמשכים הבוקר במטרה למצוא פשרה שתאפשר לארגון לרוץ כרשימה מאוחדת בבחירות לפרלמנט בינואר
מירב לוי
מרכז המבקרים החדש ייפתח לקהל בחנוכה    הביקור מתחיל בסיור שכולל ארבעה חללי תצוגה, המציגים את סיפורה של שמורת החולה והחיים בה, ההיסטוריה של המקום, משחק טריוויה ועוד
יפעת גדות
מחקר חדש ששילב תוצאות מ-13 מחקרים וכלל למעלה מ-725,000 בני אדם לא גילה כל הגנה יעילה של הסיבים נגד סרטן המעי הגס
הדר פרבר
אמריקנים רבים רוצים "לגמור את העבודה"    כ-57 אחוז מהמשיבים אמרו שהצבא האמריקני צריך להישאר עד שעירק תהיה יציבה בעוד ש-36 אחוז מעדיפים נסיגה מיידית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il