X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנוהל המיוחד, שהעתק ממנו הגיע לידי "04net", מגיש המשרד לראשי הערים ונבחרי הציבור סימנים לפני ניסיון פגיעה בהם: "ידיעה מודיעינית בדבר כוונה לפגוע בך", "התבטאות על כוונות לפגוע בך או בבני משפחתך", "עיקוב אחר רכבך" ואפילו "השארת סימני אזהרה על רכבך או בפתח ביתך"
▪  ▪  ▪

משרד הפנים הכין "נוהל חירום מיוחד בעת איום על נבחר ציבור" ושלח אותו לכל ראשי הרשויות המקומיות בישראל. ה"חוזר המיוחד", כפי שהוגדר על-ידי המשרד, הגיע לידי מערכת "04net" והוא מפורסם לראשונה.
בחוזר, עליו חתום מנכ"ל המשרד, אוסקר אבורזק, הוראות מפורטות כיצד לזהות אפשרות לפגיעה בנבחר הציבור, כיצד להימנע ואף הבהרות על תחומי האחריות של הצדדים, כולל המשטרה. החוזר הופק על-רקע ריבוי מקרים של פגיעה בנבחרי ציבור, ראשי ערים, חברי מועצה וכדומה.
תחת הכותרת "נוהל פעולות חירום בעת איום על נבחר ציבור או על עובד ציבור", הקדים משרד הפנים להבהיר את הבעיה וציין: "במסגרת תפקידם עלולים נבחרי ציבור ברשות מקומית להחשף לאיומים. בעת התרחשות האיום, על המאוים לבצע מספר פעולות מיידייות שיתנו מענה ראשוני, אבטחתי".
המשרד ציין את סוגי האיום: "פגיעה גופנית", "גרימת נזק לרכוש פרטי או ציבורי הנמצא ברשותו", "הטרדות ואיומים (באמצעות טלפון, מכתבים, פקס, פנים אל פנים וכו')".
המשרד הורה לנבחרי הציבור לפעול בדרכים הבאות: "עליך, כנבחר ציבור או עובד ציבור, לשים לב לסימנים הבאים: ידיעה מודיעינית בדבר כוונה לפגוע בך. התבטאות על כוונה לפגוע בך או בבני משפחתך על-רקע מיליוי תפקידך ברשות המקומית. גרימת נזק לרכושך או לרכוש הנמצא ברשותך. פעולות המרמזות על כוונה לפגוע כגון: עיקוב אחר רכבך, רישום פרטיך האישיים, השארת סימני אזהרה סמוך לרכבך או בפתח ביתך וכו'".
לאחר הסבר על האפשרויות, עבר משרד הפנים להסבר על ההתגוננות: "הפעולות שעליך לנקוט עם קבלת איום: תעד את מירב הפרטים הנוגעים לאיום או למאיים. דווח מייד לקב"ט הרשות המקומית וציין את כלל הפרטים אשר תיעדת. קבל הנחיות מהקב"ט ופעל בהתאם: האם הוצמדה לך מיד אבטחה?, האם הוצב מיד זקיף מחוץ לביתך או למשרדך?, האם נאסר עליך בשלב זה להגיע למקומות מסוימים או להשתתף בארועים מסוימים?".
עוד הומלץ: "האם עליך לשנות את אופי השימוש ברכב, צורך בשימוש ברכב שונה (שכור), האם יש צורך לסרוק את הרכב מחשש להמצאות מטעני חבלה"?
ראשי הערים אף התבקשו להגיש תלונות במשטרה לאחר קבלת איום, להיות עירניים ולשים לב לחפצים ולתנועות אנשים חשודים. עוד הומלץ על ביצוע שבירת שגרה - לשנות דרכי נסיעה וכד'.
בחוזר הוגדרה אף אחריות המשטרה בנושא וכן אחריות מנכ"ל הרשות המקומית.
תאריך:  30/12/2005   |   עודכן:  30/12/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
תושב המקום נדקר 14 פעם    הרקע ככל הנראה חוב כספי
נוה יוסף
במסגרת בקשה לקיום דיון נוסף שהגישו עורכי דינו של זאב רוזנשטיין הוציא נשיא בית המשפט העליון צו מניעה האוסר את הסגרתו לארה"ב עד לדיון בבקשה
שלומי דיאז
גנבה על-פי החשד כמיליון שקלים    עזבה את הארץ ונעצרה עם שובה
עומר שיקלר
דובר משרד החוץ הרוסי מכחיש מכל וכל את הטענות של ראש אמ"ן היוצא כי נשק מתוצרת רוסיה שנמכר לסוריה עבר לידי החיזבאללה והארגונים הפלשתינים בלבנון
שי פאוזנר
בעניין קופות הגמל: יקבל יועץ פניסיוני עמלה של עד 0.1% מהסכום שצבר הלקוח בקופה, ועד רבע אחוז מקופת גמל שימכור - בלי קשר לגוף הפיננסי המנהל את הקופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il