X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בארה"ב ממשיכים את המאמצים הדיפלומטיים במטרה להעביר את סוגיית הגרעין האירני למועצת הביטחון של האו"ם אמש הבהיר בוש בראיון לרשת CBS: "סנקציות כנגד המשטר בטהרן הן בגדר אפשרות סבירה בהחלט" לדבריו, "האופציה הצבאית - נותרה כמוצא אחרון בלבד"
▪  ▪  ▪

האיומים נמשכים: נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר (שישי, 27.01.06), כי "סנקציות נגד המשטר בטהרן הן בגדר אפשרות סבירה בהחלט", באם אירן לא תעשה די, "כדי לשכנע את העולם כי היא מפסיקה את שאיפותיה הגרעיניות".
"העולם החופשי", אמר בוש, "אינו יכול להרשות לאירן לשאת נשק גרעיני במחסניה". לא רק ארה"ב צריכה להתנגד למהלך, הוא הדגיש, "כי אם כל אותם המשטרים אשר מעריכים את ערכי החופש". את הדברים אמר בראיון בלעדי לרשת הטלוויזיה האמריקנית CBS.
לדברי הנשיא, "המטרה של ארה"ב היא להציג חזית בינלאומית אחידה ונחושה, כדי לומר לאירנים באופן ברור: רצונכם לגעת בנשק גרעיני, או להגיע ליכולות גרעיניות - אינה מקובלת על העולם החופשי". בתשובה לשאלה בדבר הסיכויים להטלת סנקציות כלכליות על המשטר בטהרן, אמר ג'ורג' בוש: "כבר אמרתי בעבר שזו אפשרות סבירה בהחלט".
בהתייחסו לאפשרות של תגובה צבאית באירן, אמר נשיא ארה"ב: "אני חושב שהכי טוב להשאיר את כל האופציות פתוחות על השולחן, והאחרונה שבהן צריכה להיות האופציה הצבאית". בימים האחרונים מגביר בוש את המאמץ באפיק הדיפלומטי, במטרה להגביר את שיתוף הפעולה מול בריטניה, צרפת וגרמניה. המטרה: לגייס את רוסיה למאבק מול אירן.
ביום שישי אישר הסנאט האמריקני, בהצבעה שנתקבלה פה-אחד, הצעת-החלטה לגנות את אירן על פרויקט הגרעין. הקריאה: להמשיך במאמצי ארה"ב להעביר את הסוגיה לדיון במועצת הביטחון של האו"ם. חברי הסנאט קראו לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, להתייחס בפגישתם הקרובה לדרישה האמריקנית, והציעו להמשיך את הלחצים הדיפלומטיים על רוסיה וסין, המוכרות כ"בנות בריתה" של אירן, על-רקע קשריהם הכלכליים עם המשטר.
לאחר שדחו את ההצעה על הסף, מתעוררים בכירי הממשל באירן למציאות של ביקורת בינלאומית, ושוקלים עתה את האפשרות לייצר אורניום בשיטחה של רוסיה. בטהרן אמרו כי גירסתה הנוכחית של ההצעה "אינה מקובלת", ועם זאת, הציעו לקיים משא-ומתן ל"שיפוץ הסעיפים". לדברי בכירים, "ההצעה הרוסית אינה תואמת את כל האינטרסים הגרעיניים של אירן". לדבריהם, "עדיין נדרשת עבודת מטה תוך שיתוף פעולה בין שני הצדדים".

תאריך:  28/01/2006   |   עודכן:  28/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כ- 30% סובלים מתופעה מטרידה זו    נדודי שינה קשור למצב נפשי נתון ואף משקאות מעוררים כגון: אלכוהול, קפה ואף תרופות    הפתרון - להתמיד בפעילות גופנית, להימנע מאכילת קטניות לפני השינה ולעשות יוגה
יוסי עבדי
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ממשיך להציג קו תקיף כנגד ארגון החמאס: "לא נעניק סיוע כלכלי למי שרוצה בהשמדתה של בת בריתנו וידידתנו הקרובה"    רק אם תזנחו את הטרור ותפרקו את הזרוע הצבאית, נדבר", אמר
יואב יצחק
בארנבוים התמוטט והועבר לבית חולים בברלין    נודע כאחד הפסנתרנים הגדולים בעולם
יהונתן דחוח-הלוי
בציבור הפלשתיני פונים להומור כדרך להתמודד עם המצב הפוליטי החדש והחשש מפני ניסיון של החמאס לאכוף את חוקי ההלכה האיסלאמית הנוקשים בדומה לשלטון הטליבאן - הפלאפונים בשטחים מוצפים בבדיחות SMS על החמאס, ה'פתח' ובעיקר על העם הפלשתיני שיצטרך להתרגל לממשל האיסלאמי החדש
יהונתן דחוח-הלוי
החמאס מבקשת מאבו מאזן שיפעל לשכנע את ישראל להסכים לחזרת משעל לרצועת עזה    הנייה קורא ל"קוורטט" המתכנס ביום שני לקבל את הכרעת העם הפלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il