X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
ח"כ איתם: אולמרט רצה את חזיון הדמים

הכנסת: ועדת חקירה לאירועי עמונה

ח"כ גדעון סער מאשים את אולמרט בבריחה מאחריות מפלגת העבודה חזרה בה מתמיכתה בהצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית ח"כ אורלב: מדובר בהחלטה פוליטית
▪  ▪  ▪
אופיר פז-פינס

זהבה גלאון נגד חברי הכנסת מהימין

הכנסת החליטה, ברוב קולות (ד', 8.2.06) להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לחקירת האירועים בעת פינוי מאחז עמונה. 37 חברי כנסת הצביעו בעד, 32 נגד. לא היו נמנעים.
ההחלטה הועברה לוועדת הכנסת כדי שזו תדון בנושא. יושב-ראש הכנסת, ראובן ריבלין, העיר שהמינוי תקף לכנסת ה- 16 ורק אם תסיים הוועדה את עבודתה עד הבחירות. הכנסת הבאה אינה מחוייבת לחדש את עבודתה של הוועדה המוקמת.
ראשון הדוברים היה יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער. "האחריות היא על אהוד אולמרט, היא על מ"מ ראש הממשלה. איפה היה שיקול הדעת. הם הודיעו כי הם מוכנים לפשרה - מישהו דן איתם? מישהו הקשיב לדברים של אנשי הצבא ששאלו מדוע המקום לא נסגר מראש"? - שאל סעת מעל בימת הכנסת.
"אתם, חברי הממשלה, מסתתרים מאחורי הצבא והמשטרה, וזאת עוד לאחר שאיפשרתם לחמאס להשתתף בבחירות", קבל סער וציין, כי אולמרט מפנה את האשמה לכל הכיוונים פרט לו עצמו. הוא שאל את אולמרט: "ממה אתה מפחד? למה אתה מתנגד שהכנסת תעשה את עבודתה ותפקח על פעולות הממשלה? אם הכל בסדר - אל תחששו מחקירה".
מדובר בהחלטה מסיבות פוליטיות
ח"כ זבולון אורלב תקף את הממשלה וציטט את דבריו של מפקד פיקוד המרכז, שאמר כי הכוחות לא נערכו כראוי לאירוע. "ניתן היה לנהל את האירוע בצורה אחרת", אמר וציין, כי במועצת יש"ע התחייבו לפנות את המבנים או להרוס במידה ולא ישלימו את הרכישה תוך שבוע. "ניתן לומר בוודאות שניתן היה למנוע את אירוע הדמים", הוא הדגיש.
"יש עניין רב לציבור לדעת מי אחראי לאירועים. אני גם בעד לחקור את התנהגות המפגינים כפי שרוצה ח"כ רן כהן. חייבים לנקות את המורסה הזאת". הוא הוסיף: "הממשלה החליטה להרוס את המבנים, תוך שפיכות דמים, אך ורק מסיבות פוליטיות".
ח"כ אלי ישי ציין, כי מפלגתו תומכת בהקמת הוועדה כי שהאמת תצא לאור ואולי תשנה את הדרך בה ינהגו במהלך פינוי אחרים.
פינסף חברי הכנסת שהיו בעמונה - פורעים
ח"כ אופיר פז-פינס אמר מעל בימת הכנסת, כי מפלגתו תמכה מהרגע הראשון בממשלה ובהחלטה להרוס את המבנים הריקים שעמדו ביישוב. "צריך לומר את האמת, הממשלה לא אישרה פינוי היישוב, היא לא אישרה פינוי של אף מאחז בלתי חוקי. חשבנו שזה מהלך נכון - ההחלטה ליישם את החלטת בית המשפט. אבל אנחנו התנגדנו לזה שהלכו בלי לתכנן. הלכו בלי לדעת לאן הולכים".
הוא גיבה את מערכת הביטחון על פעולתה ותקף את הממשלה על שהלכו לפעולה בלי להתכונן לכל התרחישים. "אנחנו מגבים את כוחות הביטחון ולא נסכים לכל ועדת חקירה נגד כוחות הביטחון. אנחנו נגד הדרך - איך הגיעו 4,000 איש למקום, אף אחד לא חשב לסגור את המקום?", אמר פינס והסביר כי הוא מתנגד לייסוד ועדת הבדיקה.
הוא תקף את חברי הכנסת שהגיעו למקום וקרא להם פורעים שפועלים בדרך מופקרת. "הם מנסים לעשות הון פוליטי מעמונה. אנחנו לא ניתן להם ונתייצב לצד שילטון החוק, כוחות הביטחון והממשלה".
ח"כ איתם: לדעתי איש אחד רצה את חזיון הדמים הזה
ח"כ אפי איתם שנפצע באירועים בעמונה אמר, כי המרחק ממותו של נער שנפגע בראשו לא היה רחוק מאוד. "השאלה היא האם אירועי עמונה הם הפרק הראשון של מלחמת אחים או אירוע קצה יכולה להענות על-ידי הקמת ועדת חקירה", הוא הסביר את רצונו בהקמת הוועדה.
"הויכוח על הבנייה ביהודה ושומרון אינה שאלה חוקית. הבעיה ביהודה ושומרון היא שאלה פוליטית מדינית". לדבריו, כל מבנה שהוקם הוא חלק מהחלטת ממשלה ומדיניות ציבורית ולכן במידה ורוצים לעשות שינוי מדיניות יש צורך בהחלטה של ממשלה נבחרת ולא של ממשלת מעבר הנמצאת חודשיים לפני בחירות.
"ועדת החקירה אינה נגד השוטר שהיכה בי או נגד הסוס שרכב עליו. מערכת הביטחון רצתה פשרה, היועץ המשפטי לממשלה אישר אותה, לדעתי איש אחד רצה את חזיון הדמים הזה", הוא הוסיף ותקף את אולמרט ואמר: "האצבעות מופנות לראש הפרמידה".
"יש כאן אנשים שכבר שנים מתנהגים כאדוני הארץ"
ח"כ זהבה גלאון תקפה את חברי הכנסת של הימין ואמרה: "דמם של השוטרים והחיילים הוא בראשכם. בגללכם יש ציבור גדול המתנכר לשלטון החוק. עד כה נהנתם מהסכם שבשתיקה, מקריצת העין. יש לחקור את ההתנהגות שלכם, את ההסתה שלכם". היא הוסיפה, כי במקום שיעמידו לדין את אלו שזרקו בלוקים ואבנים על חיילים חוקרים את החיילים והשוטרים.
היא המשיכה ואמרה: "יש כאן אנשים שכבר שנים מתנהגים כאדוני הארץ. היה צו שטח צבאי סגור ואנשים היו במקום. אתם החבורה המסוכנת. יש לחקור את ההתנהגות שלכם". דבריה של ח"כ גלאון לוו בהתפרצויות זעם של חברי הימין שקראו לה מסיתה והוסיפו כי כל מילה שלה מוסיפה להם עוד מנדט.
מופז: יש להוציא את צה"ל והמשטרה מכל ויכוח פוליטי
שר הביטחון, שאול מופז, הגיב להאשמות נגד הממשלה ואמר, כי הריסת המבנים בעמונה בוצעה בשם החוק ועל-פי התחייבות המדינה לבג"צ כי ההריסה שלך המבנים שהוקמו על קרקע פלשתינית פרטית עד ה-31 לינואר. "ישראל היא מדינת חוק. יש להוציא את צה"ל והמשטרה מכל ויכוח פוליטי ומערכת הביטחון נערכה למשימה זו כמו שנערכה לתוכנית ההינתקות. אלו הם כמעט אותם כוחות באותו הפיקוד", אמר מופז.
לדבריו, הכוח נערך למספר צורות של התנגדות. "למפקדים בשטח יש שיקול דעת, כאשר הם ניצבים מול פורעי החוק. הכוחות בשטח בעמונה נחשפו לאלימות ולשינאה יוצאת דופן שהופנתה לעברם. הושלכו בלוקים, אבנים, ברזלי זווית וזה סיכן את הכוחות", אמר והדגיש כי" זו הייתה אלימות מכוונת". הוא הוסיף כי כל אלו חייביו אותם להגיב בכוח מתאים.
מופז אמר, כי אין צורך בהקמת ועדת חקירה כיוון שגופי הביטחון מבצעים תחקירים עצמיים וכל הכוונה ברצון להקים ועדה שכזו היא לתקוף את הממשלה. הוא חזר והדגיש בדבריו, כי הופעלה אלימות "יוצאת דופן" במהלך הפינוי בעמונה. "אין לנגח את צה"ל במאבק הפוליטי", הוסיף.
ביחס לניצחון החמאס בבחירות אמר מופז, כי בכל מקרה מערכת הביטחון תמשיך לפעול נגד המנסים לפגוע בישראל. לדבריו, אין כל קשר בין ניצחון החמאס בבחירות לפרלמנט ברשות לעובדה כי ישראל איפשרה לערביי מזרח ירושלים להצביע בבתי הדואר בעיר. "המדיניות שלנו לחמאס ברורה מאוד. לא נאפשר כל דו שיח עם החמאס כאירגון טרור. עליו להתפרק מנשקו, עליו להכיר בישראל, עליו להכיר בכל ההסכמים ועליו לבטל את העקרונות שלו מהאמנה".
העבודה שינתה את דעתה
מפלגת העבודה, אשר תחילה תמכה ביוזמה להקמת ועדת החקירה פרלמנטרית, הודיעה כי היא מתנגדת להקמת הוועדה. יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, ציין כי מפלגתו תצביע נגד ועדת חקירה נגד צה"ל וכוחות המשטרה. אופיר פינס הודיע בתחילת ישיבת הכנסת כי מפלגתו מתנגדת למהלך, ודרש לבטל את ההצבעה והדיון בנושא עקב בעיות חוקיות. יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, דחה את הבקשה והכריע בעד קיום הדיון.

תאריך:  08/02/2006   |   עודכן:  08/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גדעון עזרא
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
הפצצה במשקל חצי טון נמשתה והועברה להשמדה    המשטרה: אין חשד לפלילים או לפעילות פח"ע
הדר פרבר
הפגנות מחאה נגד פרסום הקריקטורות    קוראים לממשלה תפסיק את קשריה הדיפלומטיים עם דנמרק ועם כל מדינה אחרת שפרסמה את הקריקטורות
שי פאוזנר
תחזית גרטנר מדברת על כך שבשנת 2009 יגיע גודלו של שוק זה ל-3 מיליארד דולר    חברות מכל העולם רכשו בשנים האחרונות יישומים בלמעלה מ-40 מיליארד דולר
נוה יוסף
חמישה סוחרי נשים חוייבו על-ידי בית הדין לשלם לנערת ליווי שכר עבודה מלא ופיצויים בגין עוגמת נפש וסבל    משרד המשפטים: "הסיוע לנפגעות סחר בנשים יורחב בעוד כחצי שנה לכל הארץ"
נוה יוסף
חברת החשמל השתמשה בשורה "הכל פתוח עוד לא מאוחר" בעלונים שצורפו לחשבונות החשמל    אקום ומרדכי הורוביץ טוענים: "הדבר נעשה תוך הפרת זכויות היוצרים ופוגע בזכרה של היוצרת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il