לראשונה בישראל צפוי ביום רביעי הקרוב (22.3.06) מטוס איירבס 600-340, לנחות בנמל התעופה בן-גוריון בטיסת לופטהנזה מפרנקפורט לתל אביב. זו הפעם הראשונה בתולדות נתב"ג שבה מורשה לפעול מטוס בעל תכונות הגוף הייחודיות של קבוצת המטוסים ארוכי הגוף.
רשות שדות התעופה אישרה את כניסתו של המטוס לפעילות בנתב"ג, לאור בקשת חברת התעופה לופטהנזה להכנסת המטוס לשימוש בטיסותיה לישראל. המטוס A340-600 נכנס לשירות בחברות התעופה בעולם בשנת 2003 והוא שייך לקבוצת המטוסים הארוכים ורחבי הגוף, שעל-פי תקני הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית, נדרש להם מבדק ייחודי לאישור נחיתות והמראות והתאמה כללית לתשתיות נמל התעופה המיועד.
לפני הענקת האישור ערכה חטיבת המבצעים של רש"ת סקר אווירי, במסגרתו נבחנה התאמת המטוס לתפעול בנתב"ג, תוך בחינת התאמת הפרמטרים הרלוונטיים של המטוס לתשתיות בנמל התעופה. בין היתר נבדקו מסלולי ההמראה והנחיתה, מסלולי ההסעה והפינויים, רחבות, עמדות חניה, שרוולים, ציוד קרקע, תדלוק ואספקת חשמל. לאור נתוניו של המטוס, עמדת החניה היחידה שבה יורשה המטוס לפעול בטרמינל 3 היא עמדת C6.
מנכ"ל הרשות, גבי אופיר, קיים דיונים עם הנהלת נתב"ג וסמנכ"ל המבצעים של הרשות לבדיקת ההכנות ומידת ההתאמה של הנמל לקליטת המטוס איירבס 340, וזאת כחלק מההערכות ובדיקות ההיתכנות של נתב"ג לקליטה עתידית של איירבס 380.
איירבס 600-340, המסוגל להטיס 345 נוסעים, הוא המטוס החדשני ביותר של חברת איירבס הנמצא כיום בשירות פעיל בעולם התעופה עד לכניסתו המתוכננת של מטוס הענק איירבס 380 בשנת 2008. על-פי כללי הטקס המקובלים בעולם התעופה, יתקבל המטוס החדש בנתב"ג על-ידי כבאיות של רש"ת שיתיזו עליו סילוני מים לאחר נחיתתו.