רכבת ישראל מתחילה בפרויקט הקמת שלושה גשרים שיחברו את תחנת ההגנה בתל אביב עם רחוב חיל השריון בהפרדה מפלסית מעל דרך קיבוץ גלויות. הגשר הראשון מהתחנה יתחבר לשתי מסילות ויהיה מעל שלוש המסילות לנתב"ג וירושלים ומעל המסלול של נתיבי איילון לירושלים. הגשר השני יהיה מעל הכביש המתחבר לדרך חיל השריון והגשר השלישי יהיה מעל דרך קיבוץ גלויות.
הפרויקט, שעלותו 25 מיליון שקלים, אמור לחבר את תחנת ההגנה עם תחנת חולון העתידית, והוא מהווה את הקטע הראשון (הצפוני), של הקו מת"א לראשל"צ מערב. העבודה על הפרויקט, שאורכו כ-9.2 ק"מ, אמורה להסתיים בעוד כשנתיים. את העבודה תבצע חברת נתיבי איילון.
העבודות מבוצעות במסגרת הקמת קו הרכבת ת"א - ראשל"צ מערב, בו יוקמו בשלב הראשון ארבע תחנות נוסעים: צומת חולון, וולפסון, יוספטל וראשל"צ מערב. הפרויקט שיקשר את העיר ראשון לציון מערב לתל אביב, יגרום לרצף מרחבי כאשר מרחק הנסיעה יהיה כ-16 דקות.
עופר לינצ'בסקי, מנכ"ל רכבת ישראל, מסר כי "רכבת ישראל רואה כיעד המרכזי שלה, בהפיכת אזור המרכז למטרופולין אחד, ובקיצור זמני הנסיעה בין חלקיו השונים. אנשים הנתקעים שעות על גבי שעות בפקקים מראשל"צ חולון בת ים, לתל אביב מבינים את החשיבות הרבה בפרויקט זה. אני בטוח שאנשים אלו ימצאו לנכון לשים את רכבם הפרטי בחנייה, ויסעו ברכבת ויגיעו ליעדם במהירות ובנוחות".