X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
יו"ר קדימה שב והצהיר כי במידה ויימשך הקיפאון במו"מ עם הפלשתינים הוא יפעל להמשך הנסיגות החד-צדדיות הדגיש: "אנחנו ניקח את גורלנו בידינו"
▪  ▪  ▪

נחוש בעמדתו: ישראל לא תמתין במשך שנים לכך שהחמאס יכיר בקיומה. כך אמר (יום ד', 22.3.06) ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בראיון לערוץ 10. הוא ציין, כי במידה והחמאס לא יעמוד בתנאים המקדימים לשיחות שלום - בכוונתו לבצע צעדים חד-צדדיים. הוא גם הדגיש: מי שלא יתמוך בהתכנסות בגושי ההתיישבות, לא יהיה חלק מהקואליציה העתידית שיקיים.
"אנחנו נחכה זמן סביר. במידה ולא יהיה סיכוי סביר [לחידוש השיחות, ע.ש.] אנחנו ניקח את גורלנו בידינו", אמר אולמרט בראיון לערוץ 10. הוא ציין, כי הצעדים יעשו במידה שהקיפאון המדיני עם הרשות בהנהגת החמאס יימשך.
הפצצה שהטיל אולמרט למערכת הבחירות שישה ימים לפני הקלפי, עשוייה לייצר חזית ימנית נגדו, אך גם עשויה לשבור את מחנה הימין - במידה ומפלגה כלשהי תחליט לחבור לקואליציה בראשות קדימה. אולמרט אמר: "מי שלא יהיה מוכן להיות שותף לתוכנית ההתכנסות ולסדר יום מדיני - לא יוכל להיות שותף לקואליציה". הוא הדגיש: "מורדים לא יהיו יותר". הוא הוסיף כי לא יאפשר שבממשלתו יהיו גורמים שיסחטו ויחתרו תחת הממשלה והחלטותיה.
אולמרט ציין עוד, כי בכוונתו לסיים לעצב את גבולות ישראל עד שנת 2010, על-ידי השלמת בניית גדר ההפרדה, ביצוע נסיגה מחלקים גדולים של יהודה ושומרון, וכן פירוק התנחלויות ומאחזים.
בדבריו אלו המשיך אולמרט לקדם את תוכניתו המדינית לעיצוב גבולות הקבע של מדינת ישראל. אולמרט התבטא בעבר בנושא וציין, כי כחלק מהתוכנית יחזק את גושי ההתיישבות הגדולים ויבנה בשטח E1 שבין מעלה אדומים לירושלים.
לבני הגיעה לרומא; מצאה חברים תומכים
שרת החוץ, ציפי לבני, נועדה (יום ד') עם ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, ועם שר החוץ, ג'יאנפרנקו פיני, במהלך ביקורה הרשמי ברומא.
ברלוסקוני הזכיר באוזני ליבני, כי היה זה במהלך כהונתה של איטליה בתפקיד נשיאות האיחוד האירופי כאשר צורפה תנועת החמאס לרשימה השחורה של ארגוני הטרור. שר החוץ האיטלקי הבהיר כי הקהילה הבינלאומית לא תשנה את עמדתה באשר לדרישות הרשמיות שהוצגו לחמאס.
במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו קרא השר פיני להציג עמדות ודרישות דומות הן לחמאס ולהן לממשל האירני. "אם הקהילה הבינלאומית תציג עמדה נחושה ומאוחדת נגד המשך מדיניות הטרור", הוא אמר, "תנועת החמאס תחל לצעוד בקו ישר ומוסרי".
מאידך, הוא הזהיר: "אם בחמאס חושבים לרגע שהקהילה הבינלאומית לא תעמוד על דרישותיה, אז אני חושש שלא נראה כל התקדמות מדינית". הכל תלוי, הוא מדגיש, בהתנהלותה של הקהילה הבינלאומית וביחסה לרשות הפלשתינית. "ככל שבחמאס יקדימו להכיר בדרישות שלנו, כך יתקצר פרק הזמן שיעבור עד להסכמה אזורית".
שר החוץ האיטלקי חזר והדגיש כי הקהילה הבינלאומית דורשת מהחמאס הכרה מלאה בלגיטימיות של מדינת ישראל. "ועם זאת, עד שלא יהיה כך, על ישראל להמשיך ולתמוך ביו"ר הרשות, אבו מאזן, כשותף נאמן, וכך לסייע לבני העם הפלשתיני". במקביל, הוא מבהיר, "לא נסייע לחמאס כלל".
השרה ליבני מצידה, תמכה בדברי עמיתה האיטלקי, והוסיפה כי כל כניעה לדרישות החמאס, "תהווה בבחינת פתח למעגל אלימות נוסף". בהתייחסם לאיום האירני הסכימו השרים כי "הממשל בטהרן מהווה סכנה לעולם כולו – ולא רק לישראל". לדברי לבני, יש לעצור את אירן כמה שיותר מהר. "הם מנסים לזכות בזמן נוסף ובכך לבנות מחסני תחמושת גרעיניים".
ביחס לחמאס הבהירה לבני כי אין לתת לגיטימציה לממשלת החמאס כל עוד לא ימולאו התנאים. היא ציינה, כי בהתייחס לחמאס הרי שאין מדובר רק בארגון טרור אלא, מדובר בארגון איסלאמי קיצוני המחנך לשינאה ולהרג של יהודים ונוצרים.

תאריך:  22/03/2006   |   עודכן:  23/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
ארם סמלינסקי נאשם כי קיבל שוחד ממטופלים על-מנת לבצע בעצמו את הניתוחים בהם    הגדיר את קבלת הכספים כ"תרומה למחלקה"
עומר שיקלר
כך נקבע בהסכמה שהושגה בין משרד החקלאות וארגון מגדלי העופות    המקדמות ישלומו בתוך כשבוע
אשר גולדברג
ג′ובאני רוסו סיים ככל הנראה את העונה בגין פציעה    הערב הדיון בערעורו של ברקוביץ′ על ההרחקה נגד נצרת עילית    קאנן: "הנוחכות של נמני וברקוביץ' נותנת ביטחון לשחקנים"
טלספורט
מועדון האוהדים, "אדומים": כיום ברור גם לאחרון האוהדים שיואב כץ אינו ראוי להיות בעלי הפועל חיפה
נוה יוסף
התקנות הראשונות שיפורסמו: חובת לבישת אפוד זוהר בדרכים בינעירוניות ותקנה המאפשרת לשוטר לבקש מכל נהג לבצע בדיקת נשיפה לגילוי אלכוהול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il