X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרי מאובנים מדווחים כי גילו את "החוליה החסרה" בהתפתחות החיים על-פני האדמה מאובן של דג כבן 383 מיליון שנה מהווה פריצת דרך במחקר האבולוציוני
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

חוקרי מאובנים מדווחים, כי מצאו את "החולייה החסרה" בהתפתחות החיים מחוץ למים. הממצא החדש שהתגלה הינו מאובן של דג כבן 383 מיליון שנה, אשר דומה לסוג של קקורקודיל, בעל סנפירים במקום רגלים, אשר ככל הנראה חי באזורי מים רדודים.
עד למציאת התגלית החשובה, התיעוד הקיים של המאובנים הוכיח, כי קיים פער בין מאובן (Panderichthys) שחי לפני 385 מיליון שנה, אשר הראה בימנים מוקדמים של התפתחתות מאפיינים לחיים על האדמה, לבין - Acanthostega - בעל חיים בעל ארבע רגלים אשר חי על האדמה לפני 365 מיליון שנה.
החיפושים אחר החוליה המקשרת התמקדו באזור הקוטב הצפוני בקנדה. לאחר מספר שנים של חיפושים נמצא בשנת 2004 התשובה.
התגלית נמצאה כאשר אחד החוקרים מצא חוטם של בעל חיים בעל ראש שטוח מוטל בצד על המצוק. החוקרים מצאו עוד שלושה מאובנים מאותו זן העונה לשם: "Tiktaalik roseae", באזור הקוטב הצפוני.
ל- Tiktaalik roseae יש מאפיינים של דג, מצד אחד הוא בעל סנפירים עם קרומים וקשקשים על הגב, אולם יש לו גם סממנים של בעלי חיים החי על האדמה. ראשו שטוח, ומזכיר ראש של קרוקודיל ואיבר המזכיר התחלה של היווצרות של צוואר, איבר אשר לא קיים בדג.
"כאשר בחנו את הסנפיר, הבחנו בכתף, ראינו גם מרפקים והתחלה של היוצרות שורש של כף יד, אשר דומה מאוד למה שקיים בבע"ח החיים על האדמה", אמר אחד החוקרים, פרופ' שובין.
"המאובן של בעל חיים זה חשוב כיוון שהוא מטשטש את ההבדל בין שתי צורות החיים. בין בעלי חיים אשר חיו במים ובעלי חיים אשר חיו על-פני האדמה".

תאריך:  06/04/2006   |   עודכן:  06/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
לקראת ליל הסדר צפויות המכירות לעלות בכ- 50%    רוב הישראלים יעדיפו להגיע לחנות ולא לקנות טלפונית או באמצעות האינטרנט    זר ממוצע עולה 50 ש"ח    הפרח האהוב על ישראלים הוא הוורד
גלית יצחק
תרופת קופקסון אשר ניתנה לחולים במינון גבוה יותר (40 מ"ג), הראתה יעילות גבוהה יותר בקרב חולים בשלב ההתקפי (RRMS)    הכפלת המינון הפחיתה עוד יותר את ההתקפים ואת כמות הנגעים במוח
ברוך לוי
האגף הבינלאומי במשרד האוצר פרסם חוברת העוסקת במוכנותה של ישראל להצטרפות לארגון    מבין המדינות שאינן חברות בארגון, ישראל היא המדינה בעלת נפח הפעילות הגדול ביותר ב- OECD
נוה יוסף
את כתב התשובה של הפרקליטות, בשמו של משרד הפנים, הגדירה השופטת דותן כ"אוסף של סיסמאות וטענות משפטיות, שחלקן כלל אינן רלוונטיות לענייננו"
גלית יצחק
כך פונים נציגי המקצועות החופשיים למ"מ ראש הממשלה והשרים    מבקשים לאשר ההמלצות בישיבת הממשלה הקרובה    במכתב נאמר: "עד מתי נמשיך לחזות במראות המבישים של חולים הנאלצים לפשוט יד ולמכור את רכושם כדי להציל את חייהם?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il