X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במהלך השבוע נערכה סידרה של תרגילי חירום אחד התרגילים דימה נפילת טילי בעל ראש נפץ כימי פיקוד העורף, בית החולים אסף הרופא, מד"א, משטרה וכיבוי אש תירגלו טיפול באלפי נפגעים
▪  ▪  ▪


מספר תרגילי מוכנות לתרחישי אימה נערכו השבוע ברחבי הארץ. אחד התרחישים שתורגל היה פגיעת טיל בעל ראש נפץ כימי באחת מערי ישראל. ה"נפגעים" הועברו לבית החולים אסף הרופא אשר נערך לקליטתם, בהיערכות מיוחדת. מאות אנשים נטלו חלק בתרגיל זה, בהם: אנשי פיקוד העורף, צוותי בית החולים, מד"א, כיבוי אש ומשטרה.
התרגיל נועד לתרגל את כוחות יחצ"ב - יחידה צבאית של בית חולים, וכן את צוות בית החולים. מאות חיילים לבושי מיגון מיוחד, אחיות, רופאים, צוותי אלונקאים, מנשימים ומטהרים השתתפו בתרגיל, אשר דימה טיפול באירוע מלחמתי שבו נפגעים אלפים.
מתרגלים את שילוב הכוחות
"אנו מתרגלים שילוב בין כוחות הצבאיים לבין כוחות בית החולים, המשטרה, מד"א ועוד", אמר ל- Nfc אלוף-משנה יריב סנדלון, מפקד מחוז מרכז בפיקוד העורף. "המשימה שלנו, כמחוז, היא לקלוט את הנפגעים הנגועים בחומר כימי, למיין אותם לסוגי פציעות, לטהר אותם מהחומר הכימי ולהעביר אותם לטיפול אנשי הרפואה של בית החולים, אחרי שהם כבר מטוהרים, וזאת כדי למנוע מצב בו בית החולים יזדהם".
הפעילות כולה נערכה ברחבת בית החולים, כאשר במקום ניתן להבחין בקלות בשני מחנות: אנשי הצבא הלבושים בבגדי מיגון ומסכות אב"כ; ומנגד, אנשי הרפואה של בית החולים. בין שני המחנות סומן קו צהוב אותו אסור לאנשי הצבא לחצות. המטרה: לשמור על סביבה מטוהרת בה פועלים הרופאים.
כמה שיותר מהר להעביר לטיפול רפואי
מטעם צה"ל האחראי על האירוע היה סא"ל נתי רייכל, מפקד היחצ"ב של אסף הרופא. היחידה מורכבת בעיקרה מאנשי מילואים של פיקוד העורף, אשר בשעת חירום הם מוצבים בבתי החולים ונערכים לתרחישים דומים. מדובר ביחידה שמורכבת מרופאים, אלונקאים, חובשים וחיילים שתפקידם לבצע את מלאכת הטיהור.
סא"ל רייכל, איש מילואים בעצמו, אשר עומד בראש היחידה שמסופחת לאסף הרופא, הסביר: "התרגיל הוא אירוע בלתי קונבנציונלי עם מספר נפגעים גבוה. המטרה שלו היא לאמן את הכוחות ולייצר ממשק עבודה עם אנשי בית החולים ושאר כוחות הביטחון".
"במהלך הטיפול יש כמה שלבים", הוא מפרט: "ההגעה והקבלה של הפצועים מהשטח. מיון ראשוני ועל-פי המצב מחליטים על הטיפול. במידת הצורך אנחנו גם מבצעים החייאה או הנשמה של הנפגעים. בהמשך הם עוברים טיהור - יבש ורטוב, ואז הם מועברים לאנשי בית החולים להמשך טיפול ואישפוז".
רוצים להציל חיים
כל זמן התרגיל הביאו אמבולנסים של מד"א "פצועים" נוספים אשר דימו נפגעים מפגיעות של חומרים כימיים שונים. לכל נפגע יש להתאים את הטיפול המתאים לסוג הפציעה. אורחים רבים, גם ממדינות שונות בעולם, הגיעו לבית החולים כדי לצפות בתרגיל ובשיטות העבודה. כמה מהם לא יכלו שלא להימנע והצטלמו עם הנפגעים ועם החיילים שהתרוצצו בשטח במסכות אב"כ.
אל"מ סנדלון ציין, כי התפקיד של פיקוד העורף הוא להציל כמה שיותר חיים. "אנחנו מעבירים את הנפגע כמה שיותר מהר תהליך של טיהור, כדי שיוכל להגיע לידי אנשי בית החולים ולקבל טיפול".

תאריך:  07/04/2006   |   עודכן:  07/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
ביצע בהם על-פי החשד מעשי סדום    החשש הוא שפגע בילדים נוספים שטרם התלוננו    באיזור בנימין חשוד סופר סת"ם בביצוע מעשי אונס בנערות
מתי טוכפלד
צוות המו"מ מטעם קדימה יפגש עם נציגי המפלגות בכפר המכביה    בקדימה מעוניינים לצרף גם את ישראל ביתנו לקואליציה של 84 ח"כים ולמעלה מ- 25 שרים
ניר וייס
ברידג'וויל, קליפורניה, עם אוכלוסיה בת 18 נפשות, תועמד למכירה באתר הפופולרי תמורת סכום התחלתי של 1.75 מיליון דולר
ניר וייס
תוצאות המחקר, אשר הצביעו על עלייה בסיכון לגידולי מוח בעקבות שימוש מתמשך בטלפונים ניידים ואלחוטיים, נדחו בידי רשות המזון והתרופות האמריקנית בשל כשלים מהותיים באופן הפנייה לנחקרים והיעדר מידע מגבה ממעבדות בע"ח
אור אריה
במכבי ת"א כבר חושבים על המשחק המכריע מול אולימפיאקוס ביום חמישי הבא    הקבוצה נחתה לפנות בוקר בארץ    טל בורשטיין: נאלצנו לרדוף אחריהם כל המשחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il