ב-16.5.07 הודיעה אשת המתלונן למתלונן כי רכבם נגנב והגישה למשטרה תלונה על גנבת הרכב. כעבור שלושה שבועות קיבלה אמו של המתלונן, שכתובתה שונה משלו, מכתב מרשות המיסים בישראל (להלן - הרשות) הממוען אל המתלונן, ולפיו ב-16.5.07 עיקלה הרשות את רכבו. על גבי דוח העיקול שצורף להודעה צוין כי דווח למשטרה על העיקול מיד לאחר ביצועו.
המתלונן טען שלא קיבל התראה מוקדמת על חובו או על הכוונה לנקוט הליכים לגבייתו. ואולם בירור הנציבות העלה כי הרשות שלחה אל המתלונן הודעות על חובו ועשתה מאמצים לאתרו כדי להודיע לו על ביצוע העיקול. לכן לא מצאה הנציבות כי התלונה על אי-משלוח הודעות על החוב ועל העיקול מוצדקת.
עוד הלין המתלונן על שכאשר הגישה אשתו למשטרה את התלונה על גנבת הרכב, לא נמסר לה כי הרכב עוקל, אף שלפי דוח העיקול הודיעה הרשות למשטרה על העיקול עוד לפני הגשת התלונה על הגנבה. בירור תלונתו בעניין זה העלה כי אין תיאום בין המשטרה לרשות בנוגע לסדרי הדיווח על הליכי עיקול הננקטים שלא בנוכחות החייב.
הרשות מסרה לנציבות כי היא פעלה על-פי נהליה הפנימיים והודיעה על הליך העיקול בטלפון ובפקס לתחנת המשטרה שבה הגישה אשת המתלונן את התלונה על הגנבה. תחנת המשטרה מסרה לנציבות כי לא תועדו ברישומיה שיחת טלפון או פקס שהתקבלו בה בעניין העיקול, ומכל מקום, גם אם הייתה מתועדת הודעה כזו לא היה בה די, שכן היה על המעקל מטעם הרשות להתייצב בתחנה ולדווח על ההליך לצורך הזנת פרטי העיקול במערכת המשטרתית הממוחשבת (כפי שמעקלים מטעם ההוצאה לפועל נדרשים לעשות על-פי נוהלי המשטרה). המשטרה הוסיפה כי משלוח הודעות על עיקול בטלפון או בפקס עלוללגרום לתקלות בדיווח לגורמים המתאימים ולאי-רישום של העיקול במערכת הממוחשבת.
בעקבות הבירור קיימו נציגי המשטרה והרשות דיון בנושא והודיעו לנציבות כי יוקם מוקד ארצי שירכז את הדיווחים על הליכי עיקול הננקטים שלא בידיעת החייב ויזין את פרטי ההליכים ישירות למערכת המחשב המשטרתית.
מעקב הנציבות העלה כי הרשות פועלת להתקנת קו תקשורת שיאפשר לה להזין את פרטי הליכי העיקול שהיא מבצעת ישירות למחשבי המשטרה.