X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז הרפואי סורוקה
▪  ▪  ▪

במאה ה- 21 מחלות סוכרת הנעורים וההשמנה אצל צעירים הוגדרו כמגיפות עולמיות ע"י ארגון הבריאות העולמי. בעשור האחרון חלה התקדמות טכנולוגית משמעותית באמצעים העומדים לרשותנו בטיפול בסוכרת נעורים: החל בניטור עצמי, אינסולינים חדשים יעילים השומרים על רמה מאוזנת של סוכר, ועד לשימוש הגובר במשאבות אינסולין.
על-מנת להפוך את המרפאה שבה מקבל החולה טיפול רפואי למקום ידידותי, מתקיימות מעת לעת ביחידה לאנדו' וסוכרת נעורים בסורוקה, סדנאות בנושאים הקשורים בטיפול היומיומי בהן מעורבים המטופלים ובני משפחותיהם, ביוזמת צוות היחידה בהנהלתה של פרופ' אסתר אליצור ליברמן. כאשר המטופל קושר את המפגש במרפאה עם חוויות נעימות, הדבר מסייע לו בהתמודדות ובטיפול השוטף במחלה.
אחת מהסדנאות שמתקיימות בימים אלה מוקדשת לשיפור המיומנות בהפעלת משאבות אינסולין. את הסדנה מנחות ד"ר נטע לבנטל, מומחית לסוכרת, וגב' צילה צ'ציק, אחות אחראית במרפאות. כמו כן ניתנת הדרכה בנושא תזונה המתאימה לחולים בסוכרת נעורים ע"י עדינה בן אהרון קמחג'י, מנהלת היח' לתזונה ודיאטה בסורוקה.
ביחידה לאנדו-סוכרת נעורים בסורוקה מטופלים חולים בגילאים 2-25. למעלה מ-50% מהם מטופלים באמצעות משאבות אינסולין. המשאבה היא למעשה מחשבון המפעיל מיכל עם אינסולין המחובר לגוף בצורה תת-עורית באמצעות צינורית פלסטיק, במשך 24 שעות ביממה. לכל מטופל תוכנית אישית למשאבה שלו, שמזרימה אינסולין לגוף על-פי תכנות המחשבון, בהתאם למזון שהוא צורך, ביצוע פעילות גופנית וכו'.
במסגרת הסדנה, מנחה הדיאטנית הראשית בביה"ח את המטופלים באמצעות מודלים, לגבי קבוצות מזון שונות וערכם התזונתי של מאכלים, כשהמטרה היא לאפשר לילד להרכיב בדרך חווייתית את התפריט המתאים לו ולהתאים את כמות האינסולין שבמשאבה למזון אותו הוא צורך.
לדברי פרופ' אסתר אליצור ליברמן, מנהלת היחידה לאנדוקרינולוגיה וסוכרת נעורים בסורוקה: "המשאבה שמחליפה את זריקות האינסולין על בסיס יומי, מאפשרת לילד להיות חופשי יותר. אנו מדריכים את המטופלים בהפעלת המשאבה והם למעשה רוכשים ידע ששייך בדרך כלל לצוותים הרפואיים. כל זאת נעשה במטרה להביאם לאיזון ולמנוע בעתיד את הסיבוכים הקשים הכרוכים בסוכרת".

תאריך:  04/12/2006   |   עודכן:  04/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il