X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם חברת ניסאן
▪  ▪  ▪

מכונית התצוגה פותחה כפלטפורמה ניסיונית, המדגימה טכנולוגיות פורצות דרך אותן ניתן לשלב בעתיד במכוניות סדרתיות, במסגרת תוכנית מתמשכת לפיתוח טכנולוגיות המצמצמות את הסיכון לנהיגה תחת השפעה של אלכוהול, במטרה להפחית את מקרי המוות בתאונות הדרכים.
בחודש יולי השנה, החלה ניסאן, לערוך ניסויים במערכת החדשה, לניתוח נשיפה שמובנית במכונית ומשביתה אותה, אם אחוז האלכוהול שמתגלה באוויר שנושף הנהג, עולה על סף מסוים.
חיישני אלכוהול
חיישן אלכוהול רגיש ביותר מובנה בגולה של ידית בורר ההילוכים, ומסוגל לגלות סימני אלכוהול בזיעת כף היד של הנהג במהלך ניסיון להתניע את המכונית. אם אחוז האלכוהול בזיעה עולה על סף מסוים, נועלת המערכת את תיבת ההילוכים ומשביתה את המכונית. כמו כן, מושמעת במערכת הניווט התראה קולית, על נהיגה תחת השפעה של אלכוהול.
חיישני אלכוהול נוספים, מותקנים במושבים של הנהג והנוסע הקדמי, כדי לגלות אדי אלכוהול בתא הנוסעים. אם נתגלו אדי אלכוהול משמיעה המערכת התראה קולית ומציגה התראה חזותית בצג של מערכת הניווט.
מערכת לזיהוי פנים
מצלמה שמותקנת בלוח המחוונים, מכוונת אל פני הנהג ועוקבת אחריהם, על-מנת לנטר את מידת הערנות של הנהג על סמך מצמוצי העיניים. אם המערכת מגלה סימנים לנמנום, מושמעת התראה קולית במערכת הניווט. כמו כן, מופעל מנגנון שמהדק את חגורת הבטיחות סביב גופו של הנהג כדי להסב את תשומת ליבו באופן מיידי.
דפוסי נהיגה
באמצעות ניטור מתמיד של דפוסי הנהיגה במכונית (האם, למשל, סוטה המכונית מנתיב הנסיעה) יכולה המערכת לגלות סימנים לחוסר ריכוז או היסח דעת של הנהג. אם המערכת מגלה סימנים כאלה, מושמעת התראה קולית ומוצגת התראה חזותית בצג של מערכת הניווט. כן מופעל מנגנון שמהדק את חגורת הבטיחות סביב גופו של הנהג כדי להסב את תשומת ליבו באופן מיידי.
כדי להשיג "סביבת נהיגה בטוחה" החלה ניסאן, בשיתוף עם משטרת קנווגה, בפרויקט של מערכת לתחבורה חכמה (Intelligent Transport System - ITS), במסגרתו מנותחים נתוני תעבורה שנאספים מהמכוניות שנוסעות בדרך (מרמזורים), בניסיון לצמצם את המספר של תאונות הדרכים. החזון של החברה הוא לצמצם במחצית, עד שנת 2015, את המספר של ההרוגים או הפצועים קשה במכוניות של ניסאן ביפן, בהשוואה לנתונים של שנת 1995.

תאריך:  06/08/2007   |   עודכן:  06/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il