X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מרכז רפואי סורוקה
▪  ▪  ▪

אנדומטריוזיס היא מחלה המאופיינת בהשרשה חוץ רחמית של רירית הרחם על פני איברים שונים, ושכיחה בעיקר בקרב נשים בגיל הפוריות.
האזורים הנפוצים ביותר לגדילה של אנדומטריום (רירית) מחוץ לרחם הם איברי הרבייה: שחלות, חצוצרות ורחם. רקמת האנדומטריום יכולה להופיע גם באיברים נוספים שנמצאים בקרבה אנטומית לאברי הרבייה כגון: שלפוחית השתן, המעיים הגסים והרקטום.
רקמת האנדומטריום ברחם מגיבה לשינויים הורמונליים שמתרחשים במהלך המחזור החודשי. כך גם רקמת האנדומטריום שנמצאת מחוץ לרחם מגיבה לשינויים הורמונליים אלו.
כאשר רקמה זו מדממת היא יכולה לגרום לדלקת מקומית, שתגרום לכאב ותוביל לעתים להיווצרות רקמה צלקתית או הידבקויות מסביב לנגעי האנדומטריוזיס ובין איברים סמוכים. כמו כן עלולה לגרום להתפתחות ציסטות בשחלות.
מגוון נרחב של תסמינים מאפיינים אנדומטריאוזיס: כאבים עזים באגן או בבטן התחתונה, כאבי גב קשים לפני ובמהלך המחזור החודשי, כאבים בזמן קיום יחסי מין, הפרעות במערכת העיכול (עצירות, שלשולים, כאבים בזמן יציאה), דימום מפי הטבעת בעת המחזור החודשי, כאבים או דחיפות במתן שתן, בעיקר בזמן המחזור החודשי,הפרעת פריון.
כמו כן ניתן לעיתים לזהות בעת בדיקת אולטרסאונד אגן נגעים של אנדומטריוזיס גם בקרב נשים שאינן סובלות כלל מתסמינים האופייניים למחלה.
לדברי ד"ר אריק אוחנה, מומחה ברפואת נשים בסורוקה: "השכיחות של המחלה מוערכת בכ-4% מכלל נשים בגיל הפוריות וב-40% באוכלוסיות של נשים עם בעיות פריון".
במרכז הרפואי סורוקה נפתחה לאחרונה מרפאה יעודית לטיפול באנדומטריוזיס הפועלת במסגרת מרפאת נשים במרפאות חוץ. המטרה היא ליצור סביבה תומכת מבחינה טיפולית, אבחון, טיפול ומעקב תוך כדי טיפול רב תחומי (גניקולוגיה, אורולוגיה, פרוקטולוגיה וכד').
את המרפאה מנהל ד"ר אריק אוחנה, רופא במחלקת נשים ב' במרכז הרפואי סורוקה, אשר עבר השתלמות בצרפת בבית הספר האירופאי לכירורגיה אנדוסקופית, לדבריו: "מי שסובלת מאנדומטריוזיס איכות חייה נפגעת. המחלה לא נעלמת לבד, יש צורך בהתערבות רפואית. הטיפולים המוצעים למחלה הם מגוונים: תרופתיים, התנהגותיים וכירורגים".

תאריך:  05/09/2007   |   עודכן:  05/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il