X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מרכז רפואי ברזילי
▪  ▪  ▪

נפתחה מרפאת שבץ מוח במרכז הרפואי ברזילי אשקלון. שבץ מוח (אירוע מוחי) הוא סיבת המוות השלישית בשכיחותה וסיבה עיקרית לנכות בגיל המבוגר.
בישראל לוקים מדי שנה מעל 15,000 אנשים בשבץ מוח (אירוע מוחי), כ-25% מהם נפטרים בסמוך לאירוע או כתוצאה ממנו, ורבים אחרים נותרים עם נכויות בדרגות שונות המשפיעות על תפקודו ועצמאותו של האדם שנפגע, ועל משפחתו וסביבתו.
שבץ מוח מתרחש ברוב המקרים כתוצאה מחסימה של כלי דם במוח על-ידי קריש הנוצר במקום, או ניתק ממקום אחר (לב או כלי דם גדול אחר) ונתקע בכלי הדם במוח, כתוצאה מכך פוסקת לפתע אספקת הדם ובעקבותיה אספקת החמצן לתאים באותו אזור במוח אשר מתים ומפסיקים לתפקד. בחלק מהמקרים סיבת השבץ היא שטף דם במוח עקב פקיעת כלי דם.
קיימים גורמי סיכון שונים התורמים לסיכוי ללקות בשבץ מוח, ובהם: גיל, יתר לחץ דם, עישון, סכרת, יתר שומנים בדם, רקע גנטי והיסטוריה משפחתית של אירועים מוחיים, מחלות לב, חוסר פעילות גופנית, השמנת יתר, מחלות אחרות שונות ותרופות מסוימות. חלק מגורמי הסיכון כמו גיל ורקע גנטי - אינם ניתנים לשינוי, אולם חלק גדול מהם כמו יתר לחץ דם, סכרת, עישון, פעילות גופנית, כמות כולסטרול וכו' - ניתנים לשינוי, לשליטה ולאיזון, על-מנת להפחית את הסיכוי ללקות בשבץ. קיימים גם טיפולים תרופתיים כמו אספירין, פלאביקס או קומאדין המפחיתים יצירת קרישים ומונעים אירועים חוזרים.
בשנתיים האחרונות ניתן לטפל בבית החולים ברזילי גם בטיפול "ממיס קרישים" שעשוי להקטין באופן משמעותי את גודל השבץ והנזק ממנו אם ניתן בתוך 3 שעות מתחילת הסימפטומים. רק חלק מהלוקים בשבץ נמצאים מתאימים לטיפול זה, אולם התנאי החשוב ביותר להצלחת הטיפול הוא זיהוי מהיר על-ידי האדם שנפגע או משפחתו, אבחון מהיר בחדר המיון וטיפול מתאים בזמן.
לצורך כך הוכשר צוות מיוחד מתוך המחלקה הנוירולוגית לטיפולים אלו ובית החולים על כל יחידותיו מתורגלים להיערכות מהירה לטיפולים אלו.
פעילותה של מרפאת השבץ החדשה היא המשך טבעי לטיפולים אלו ואחרים הנהוגים כיום בשבץ מוח בחולים אחרי אשפוז או אשר נמצאים בסיכון מוגבר ללקות בשבץ.
פעילות המרפאה כוללת מעקב והתוויית תוכנית טיפול ושיקום לאנשים אחרי שבץ מוחי, זיהוי הגורמים לשבץ וטיפול ספציפי בהם, קביעת הטיפול המונע המתאים, ביצוע בדיקות דופלר דרך הגולגולת לצורך הערכת זרימת הדם המוחית, זיהוי חולים עם היצרויות בעורקי התרדמה המספקים דם למוח והפנייתם במקרים המתאימים לניתוח או להכנסת תומכן בשיתוף פעולה עם היחידה לכירורגית כלי דם ותיאום טיפול רב-תחומי בחולים, הכולל פיזיותרפיה, טיפול בגורמי הסיכון, תמיכה פסיכולוגית ועוד.
המרפאה פועלת בימי שני כחלק מפעילות המכון הנוירולוגי וניתן להפנות אליה חולים מכל הקופות וגם באופן פרטי.

תאריך:  24/12/2007   |   עודכן:  24/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה בהגאון
- הודעה מטעם הקרן החדשה לירושלים
נטע שריקי
- הודעה מטעם קריסטל
אושרת אקהאוז
- הודעה מטעם נובארטיס
אסתר סילם-אלוש
- הודעה מטעם ירחון בריאות
ברוש תקשורת
- הודעה מטעם ב"אקוויז"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il