X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מרכז רפואי זיו
▪  ▪  ▪

במרכז לסוכרת נעורים ואנדוקרינולוגיה לילדים במרכז הרפואי זיו בצפת פועלים לבלימת התפשטות מגפת ההשמנה בקרב ילדים ועידוד מעורבות המשפחה בתזונה נכונה בסדנא בנושא "הלמידה של המידה" ביום א' ה-16.3. המשתתפים ירכשו הרגלי תזונה נכונה ואורח חיים בריא.
ד"ר אורנה גוטפריד-מנהלת המרכז לסוכרת נעורים ואנדוקרינולוגיה לילדים במרכז הרפואי זיו, אומרת כי לאחרונה עלה מספר הילדים עם תחלואה נלוות להשמנה שבעבר נצפתה רק במבוגרים כמו יתר לחץ דם, עמידות לאינסולין וסוכרת מסוג 2, כולסטרול, טריגליצרידים (כבד שומני), הפרעות חסימתיות בנשימה, בעיות אורטופדיות ועוד. תופעת ההשמנה בקרב ילדים עלולה לגרום לסיבוכים נוספים כמו התבגרות מוקדמת, קיפוח גובה סופי ביחס לפוטנציאל וחוסר ברזל. בנוסף, ירידה בביטחון עצמי, בידוד חברתי ודימוי גוף ירוד.
הסדנא מיועדת להורים וילדיהם במטרה לשנות הרגלי תזונה בתוך הבית, לעודד פעילות גופנית, ולצרוך מזון בריא. הסיוע למתבגר בעל עודף המשקל יכול להיעשות רק בסיוע משפחה, והצעד לתזונה בריאה יועיל לכלל המשפחה, גם אם הדבר מצריך שינויים לא קלים בהרגלי הצריכה, ההכנה והתזונה של כלל המשפחה.
המפגש יפתח בהצגה "מר-ציפן וממנדרינה", העברת מסרים באמצעות הומור ומשחק, הרצאתה של ד"ר אורנה גוטפריד בנושא היבטים רפואיים בנושא השמנת ילדים. הילדים המשתתפים בכנס יכינו ארוחת בוקר משותפת בריאה ומזינה, תתקיים פעילות ספורטיבית משותפת להורים וילדים, למידת עשרת הצעדים לשמירה על תזונה נכונה עם חלי גרופ וכן קבוצת פסיכודרמה בה ישחקו משחקי תפקידים ויציגו מול ההורים. כמו כן תתאפשר בדיקת R.M.R, מדידת חילוף חומרים (מטבוליזם) בזמן מנוחה.
ד"ר אורנה גוטפריד מוסיפה, כי המסר החשוב שיועבר בסדנא הוא כי, אין צורך לעשות דיאטה או להרעיב את עצמך על-מנת לרדת במשקל. החשוב הוא להתמקד בשינוי הרגלים של הילד ומשפחתו ואכילת מזון בריא ובמידה, לאורך החיים.
ההשמנה בארבעה העשורים האחרונים עלתה בקיצוניות והגיעה לממדי מגפה. כ-1.1 מיליארד מאוכלוסיית העולם מוגדרת כסובלת מהשמנת יתר. מתוכם 312 מיליון מוגדרים בטווח "השמנת יתר חולנית", 155 מיליון ילדים בעולם סובלים גם הם מהשמנה. ההשמנה גוררת אחריה תחלואות שונות של הגוף! העלייה בשכיחות אינה מוגבלת למוצא, גיל או מצב סוציו אקונומי וקיימת בארצות מתפתחות ומפותחות גם יחד.
בקרב ילדים בעודף משקל, הסיכוי להתמדת ההשמנה בגיל המבוגר עולה ככל שמתקדמים בגיל: 25% מבני 6 שנים יהיו מבוגרים שמנים, 75% מבני 12 שנים יהיו מבוגרים שמנים, הנתונים האחרונים מדברים על 85% התמדה בהשמנה בקרב בני נוער.
הגורמים לעליה במשקל הם אורח חיים פחות פעיל, עיסוק מועט בפעילות גופנית וצריכת מזון עתיר קלוריות ושומנים ודל בערך תזונתי. זמינות המזון: אוכלים בכל מקום, ברחוב, בבילוי מול הטלוויזיה, ניתן להגדיל את המנה במחיר מפתה, המזון המהיר (ג'אנק פוד) בדרך כלל עתיר פחמימות ושומנים ואינו משביע. גם הפרסום והשיווק באמצעי התקשורת של מוצרי מזון נעשה אגרסיבי ויש לכך השפעה רבה על העלייה בשכיחות מימדי תופעת ההשמנה.

תאריך:  09/03/2008   |   עודכן:  09/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל פלר
- הודעה מטעם המכללה האקדמית אשקלון
שלום תל אביב
- הודעה מטעם לאומי קארד
טל דקל
- הודעה מטעם קלוגס
יעל שביט
- הודעה מטעם מרכז רפואי זיו
דרורה נבון
- הודעה מטעם ארגון בטרם לבטיחות ילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il