X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מוזיאון הילדים הישראלי בחולון
▪  ▪  ▪

מוזיאון הילדים הישראלי בחולון, יקיים בפסח ב-25-21 באפריל 2008, אירוע יוצא דופן וראשון מסוגו בארץ לציון 60 שנות המדינה. "כשהיינו ילדים" - פסטיבל משחקי ילדות ישראלית ותערוכה פעילה המציגים את תרבות הפנאי דרך משחקים וצעצועים של ילדים בעשורים הראשונים למדינה.
הפסטיבל יתקיים במתחם המוזיאון בחוה"מ פסח בין התאריכים 21-25 באפריל.
הפסטיבל, המיועד לילדים מגיל 4 ועד 120, ייקח את מבקריו למסע מרתק אל ילדות נשכחת, של בלורות, טיארות, גזוז לימון וירון זהבי.
הפסטיבל יהווה הזדמנות נדירה לחוות את ההיסטוריה של הפנאי ומשחקי הילדים, ובדרכי שעשוע להבין את הדמיון והשוני בדפוסי המשחק של ישראל בעבר ובהווה. בנוסף ואולי בעיקר מדובר בחגיגה חד פעמית של התנסות חווייתית משותפת להורים וילדים הקושרת זכרונות, משחקים וסיפורי ילדות.
המשחקים והמוצגים האוטנטיים שיוצגו במסגרת הפסטיבל נאספו במהלך שנה שלמה ע"י הדר שירן, המנהלת הפדגוגית של המוזיאון, בייעוצו האקדמי של ד"ר חיים גרוסמן מאספנים שונים, מחסנים ישנים ומאנשים פרטיים שהסכימו להיפרד לתקופת הפסטיבל מחפצים בעלי משמעות נוסטלגית וערך סנטימנטלי.
מתחם הפסטיבל יחולק למתחמי נושא שונים, המפורטים מטה: גיבורי הילדות של פעם, טיול בארץ, מסביב לעולם, אז בבית הספר, הבית, הרחוב ובדרך אל הים, חגינו על כתפינו.
במתחמי הפעילות יתקיימו מגוון רב של פעילויות: שעות סיפור, סדנאות יצירה מגוונות וייחודיות כמו בניית מקט "בעיר בכפר ובקיבוץ", תלבושות עמים, רקמה, שחזור משחקי קופסה מוגדלים מתוך התצוגה, ריקודי עם לילדים, הולה-הופ, משחקי רחוב, קליעה למטרה ועוד.
גיבורי הילדות של פעם
מתחם שלם יוקדש לגיבורי הילדות שלנו כפי שהשתקפו במשחקים. בעשורים הראשונים למדינת ישראל, חזר מוטיב "החייל הגיבור" במשחקים רבים כמו: בובות חיילים, אוספים של קלפים, משחקי קופסא אותנטיים כמו משחק "האלוף" שכולל בתוכו דרגות וכותפות, או משחק קופסא המתאר את כיבוש סיני. כל אלו נשזרו בין חבורות הנועזות כמו חסמב"ה, שמונה בעקבות אחד, הימאים האמיצים וגיבורים נוספים כדוגמת עזית הכלבה הצנחנית קופיקו, צ'יפופו, פופאי, טרזן וג'יימס בונד.
אז בבית הספר
מתחם שלם שיחזיר את המבקרים לכתה של פעם: למחברות הישנות, קלמרים מפח, מאריכי עפרון שנועדו לאפשר שימוש עד תום בעפרון, מחברות שנגזרו לשתיים בתקופת הצנע מסיבות של חיסכון. ילקוטי עור חומים עם כתפיות, שקיות אוכל ומפית לביה"ס, קופות קק"ל, חוברות לחופש הגדול ועוד.
הבית
במתחם הבית בחדר האורחים יוצגו אוספי ילדות המאפיינים תקופה זו: מחזיקי מפתחות, זהבים, פרסים, עטיפות מסטיקים, מפיות, קלפים ועוד... כמו כן יוצג אוסף בובות גדול של בית חרושת "מאייר" שהיה המרכזי בייצור בובות גומי ומשחקי ילדים ואיננו עוד.
הבובות מייצגות את המקצועות הפופולרים של פעם: דני הבנאי, סעדיה מחלק העיתונים, רופא, נהג ועוד. עוד בבית: קופות חיסכון ומשחקי בנקים, קוביות ודגמי בנייה, סוסי נדנדה, תקליטי ויניל של שירי ילדים, רדיו של פעם.
הרחוב של פעם
הרחוב, לפני עידן המחשבים היה זירת הפעילות העיקרית והקסומה של הילדים. במסגרת הפסטיבל יקום לתחייה הרחוב הנוסטלגי שם תיקח קבוצת שחקנים את הקהל לשחק קלאס, חבל, גולות, דודס, חמור חדש, סימני דרך, כדרים באים ועוד. ברחוב יעמוד גם קיוסק משוחזר עם כל מה שהילדים של פעם אהבו לאכול ולשתות: גזוז במיני צבעים וטעמים, שערות של סבתא, לקקני תרנגול, תפוחים בקרמל אדום, ועוד.
מסביב לעולם
בימים בהם "חוץ לארץ" והחלל היו בגדר מדע בדיוני, למדנו להכיר את העולם באמצעות בובות עמים, דגלים, מפות, תלבושות ומשחקים. אלו יוצגו במתחם "מסביב לעולם".
טיול בארץ
התחליף הזמין והנוח למסעות תנועת הנוער היה הצעידה עם חייל המשחק על גבי לוח מצויר כמפת הארץ. דרך לוח זה למדנו על החי הצומח ועל נקודות התיישבות אי שם. במתחם זה מוצגים משחקים אשר חנכו לאהבת הארץ, להתיישבות, לידע ההיסטוריה העם והמדינה המתחדשת.
חגינו על כתפינו
לעיתים נדמה שחגים נועדו לילדים. בתקופות בהן הורינו או סבינו הכירו בעיקר מנהגי חגים מן הגלות, הילדים הם אלו שהכניסו את חגי ישראל הביתה. כך קבל לוח השנה היהודי צביון ישראלי, צברי, לאומי.
במתחם זה יוצגו אוספים שונים, חנוכיות מיוחדות לילדים, סביבונים, אגרות שנה טובה, רעשנים, הגדות פסח מיוחדות לילדים ביניהם הגדת בית היתומים של ירושלים משנת 1947, ועוד...
שעות פעילות:
יום ב', 21.4 בשעות 11:00 עד 16:30.
ימים ג' עד ה', ה-22.4 - 24.4 בשעות 10:00 עד 18:00.
יום ו' 25.4 בשעות 10:00 עד 13:30.
מחיר כרטיס: 40 לילד ו-25 שקלים למבוגר.
כתובת: רח' מפרץ שלמה 1 ליד פארק פרס, חולון.

תאריך:  13/03/2008   |   עודכן:  13/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il