קמפיין ההסברה, הראשון מסוגו והגדול שנעשה בישראל בתחום גלישה בטוחה ברשת, עולה השבוע גם בערבית וברוסית. בעיתונות הערבית יעלו מודעות בעיתונות המודפסת, ברחובות יתנוססו שלטי חוצות תחת הסיסמא: "אתם יותר חכמים מהאינטרנט", וברשתות הטלוויזיה הרוסיות יופיע הקמפיין הטלוויזיוני בשפה הרוסית. בנוסף, אתר המידע להורים על גלישה בטוחה תורגם לערבית (
www.safe.org.il/ar) ולרוסית (
www.safe.org.il/ru), ומטרתו לספק גם להורים דוברי שפות אלה כלים, טיפים והדרכה לגלישה בטוחה ברשת.
שבועיים לאחר השקת קמפיין ההסברה בעברית, פונים איגוד האינטרנט הישראלי וחברת בזק אל הקהלים דוברי הרוסית והערבית, במטרה לעורר מודעות רחבה יותר של הורים וילדים לשימוש נבון ובטוח ברשת האינטרנט. הרעיון המוביל מאחורי הקמפיין הוא כי הורה הוא הורה, גם כאשר הילד שלו משתמש בטכנולוגיה שאינה כל כך מובנת או מוכרת לו, כמו האינטרנט. המסר המרכזי: ההורה חייב לקחת אחריות על הדרך בה הילד שלו משתמש באינטרנט ובמידת הצורך אף לכוון אותו לכיוון הנכון.
לדברי רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי ורן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק: "מהלך ההסברה לגלישה בטוחה מופנה לדוברי עברית, רוסית וערבית כאחד, על-מנת שהידע הנדרש בתחום יגיע לכמות גדולה של הורים, ממגוון הקבוצות בחברה".