X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם משרד הביטחון
▪  ▪  ▪
אחד ממקבלי אות יקיר הנגב, אלי הורביץ, מנכ"ל 'טבע' [צילום: מאיר אבן-חיים]

מנכ"ל משרד הביטחון נשא אמש דברים בטקס מתן אות יקיר התעשיה בנגב ולרגל הוצאת הספר החדש '60 שנות תעשיה בנגב', בעריכת העיתונאי והסופר צבי אלוש. "ככל שזה תלוי בנו - המעבר לנגב הוא עובדה מוגמרת.
"העברתן של יחידות צה"ל ואלפי משפחות אנשי הקבע לנגב תביא לתוספת של אלפי מקומות עבודה". עוד הוסיף המנכ"ל, פנחס בוכריס, כי :"העברת מחנות צה"ל לנגב היא מנוף לאומי והזדמנות היסטורית ואחד הפרויקטים הלאומיים הגדולים מאז הקמת המדינה".
האירוע התקיים בקיבוץ משמר הנגב בהשתתפות שר התמ"ת אלי ישי, השר לפיתוח הנגב והגליל, יעקב אדרי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים יהודה שגב, ראשי הנגב ועוד מאות בכירי ואנשי תעשיה בנגב.
האישים שקיבלו את אות ההוקרה על תרומתם לתעשיה בנגב הם: מנכ"ל כיל עקיבא מוזס; מייסד חברת "נטפים" אורי ורבר; המנכ"ל לשעבר של הקריה למחקר גרעיני בדימונה, אברהם סרוסי; יו"ר 'אוסם', דן פרופר; התעשיינים אברהם (בונדי) ליבנת, סטף ורטהימר וגארי היימן; מייסד מפעל 'ווישי', הד"ר פליקס זנדמן; מייסד חברת "ברן", מאיר דור, יו"ר 'טבע' אלי הורביץ; צבי צור, מאבות התעשיה הכימית בישראל, והמחנך והסופר לובה אליאב.
הספר, המעוצב במתכונת אלבומית, מספר את סיפורה של התעשיה בנגב ב-60 שנות המדינה, והוא כולל את סיפורן של למעלה מ-65 חברות, מפעלים ומוסדות תומכי תעשיה בנגב. בספר מתאר הפרופ' יהודה גרדוס, ראש הפקולטה לגיאוגרפיה באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע, את הסטגנציה היחסית השוררת בתעשיה בנגב בעשור האחרון, למעט התעוררות מרשימה סביב מפעלי 'אינטל' בקרית-גת והתחלות עם תקווה בתחום של פארקי התעשיה בעומר וליד האוניברסיטה בבאר-שבע.
עוד בספר, רב שיח ודיון של חמישה תעשיינים צעירים עם מנכ"ל משרד התמ"ת גבי מימון, איש הנגב, על בעיות ייחודיות לנגב: היעדר כח-אדם מתאים, ריחוק ממוקדי הפעילות של הלקוחות, בעיות תחבורה ותשתית, פעילות בעוטף עזה באווירה של חוסר ביטחון וסיכון חיים יומיומי ועוד.
הפרק האחרון באלבום '60 שנות תעשיה בנגב' מוקדש כמובן לשאלה האם ניתן לשלב תעשיה עם איכות סביבה ועם עקרונות "ירוקים". בילהה גבעון, מנהלת עמותת נגב בר קיימא, טוענת כדרכה כי הדבר אפשרי ומפרטת את החזון הוותיק שלה בנושא.

תאריך:  21/07/2008   |   עודכן:  21/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il