עיריית ירושלים יוצאת בקמפיין פרסום רחב היקף, בתקציב של למעלה משני מיליון שקלים לאירועי קיץ 2008.
את הקמפיין מוביל מינהל ההסברה והדוברות בעיריית ירושלים, בביצוע משרד הפרסום דחף 1.
הקמפיין ניבנה על בסיס ציורו הייחודי של האמן האוטיסט סטיבן ווילטשייר. ווילטשייר, צייר בעל שם עולמי, ביקר לאחרונה בירושלים. עם הגעתו הוא המריא במסוק לטיסה בת שעה מעל העיר, ולאחר מכן החל לצייר את הבירה בפרטי פרטים ובצורה המדוייקת ביותר, כפי שצייר בעבר את רומא, לונדון, הונג קונג, פרנקפורט ומדריד. על גבי ציורו המדובר שולבו דמויות קומיקס צבעוניות.
גיל שפר, ראש מינהל דוברות והסברה בעיריית ירושלים: "החלטנו לצאת בקמפיין עדכני וצעיר, המבוסס על דמויות ססגוניות מהווי העיר בסגנון פופ ארט ואנימציה, המציג את מאות האירועים האטרקטיביים שיתקיימו במהלך הקיץ בבירה. אנחנו פונים לקהל צעיר המעוניין באפשרויות בילוי איכותיות ותרבותיות בעיר הבירה נטולת אחוזי הלחות".
הסלוגן המוביל את הקמפיין הינו "קיץ קסום באווירה של הבירה". הקמפיין יעלה באינטרנט, מודעות בעיתונות הארצית והמקומית, תשדירי רדיו ושילוט חוצות.
בין האירועים והפסטיבלים המשולבים בקמפיין הקיץ הירושלמי: לילות לבנים, פסטיבל היין, אירועי חצרות העיר, יריד חוצות היוצר, פסטיבל קיץ ברציף - הופעות אמנים במתחם הרכבת המחודש, פסטיבל תיאטרון הבובות הבינלאומי, פעילויות בגן הפעמון, פסטיבל ירושלים לשירה, פסטיבל הבירה, פסטיבל השחמט הבינלאומי, בירת הנוער ומגוון האירועים במוסדות התרבות והתיירות בבירה.
בעיריית ירושלים מצפים לכמיליון מבקרים במהלך הקיץ, ונערכים בהתאם מבחינת הסדרי תנועה והחניה.