X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם Yes
▪  ▪  ▪

מיוחד! דוק-עֵשְרֶה. מקבץ סרטים תיעודיים על נעורים ועל התבגרות. ראשון, 16.11 עד מוצ"ש 22.11.
בעירום - איך להבין בני-נוער
NAKED - How to Understand Teenagers. בכורה: ראשון-שישי, 21:50. שידור נוסף של כל הפרקים - שבת החל מ-17:50
מיני סידרה מצחיקה ומרגשת באנימציית-דוקו. ילדים/ות ונערים/ות בגילאי 13-10 מספרים על השינויים הגופניים הדרמטיים שהם חווים. איך זה מרגיש כשהחזה גדל וכששערות ערווה מנֵצות? איך זה משפיע על הדרך שבה נער/ה תופסים את עצמם? כיצד הם מתמודדים עם השינויים המוזרים הללו?
תמיד מרענן להיזכר בשאלות שכל אחד שאל את עצמו לפני שנים רבות (מי יותר מי פחות), ובמיוחד מעניין לראות את זה בצורה חדשנית: הסיפורים צולמו בוידאו דיגיטלי ואז הונפשו באמצעות אנימציית "רוטו-סקופ", כלומר, המיתאר של הדמויות צוייר ביד, ואז נצבע.
פסטיבל IDFA kids & docs; סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר - פסטיבל האנימציה Anifest (פראג 2007); פרס הקהל ב-OneWorld (קטגוריית הדוקו לילדים), ועוד. בימוי: מישה קאמפ (שישה פרקים בני שש דקות כל אחד, הולנד, 2007).
כמעט בת שלוש-עשרה
Going on 13. בכורה: רביעי, 19.11, 22:00. את לא יכולה להישאר ילדה קטנה לנצח. ארבע בנות מאזור המפרץ בקליפורניה, עוברות מפאזת הילדות אל זו של הנערות. הן ניצבות בפני מערבולת של שינויים ושל הזדמנויות חדשות. הסרט נכנס באינטימיות מפתיעה לעולמן המשתנה בקצב מסחרר, ברגעים האחרונים והיקרים שבו הן הופכות מילדות קטנות לנשים צעירות.
בעבודת מעקב של ארבע שנים, מציג הסרט את אסמרלדה, אמריקנית ממוצא מקסיקני, שהיא הראשונה לסיים את שיעורי הבית שלה, וגם הראשונה בכיתה שיש לה "חבר" (ללא ידיעת הוריה); את אריאנה, אמריקנית שחורה, שהופכת מטום-בוי לבחורה "פופולרית", שעה שמשפחתה נאבקת בעוני; את רוזי, ממוצא לטיני מעורב, שבגיל 9 הייתה מפותחת לגילה ועליזה, אך הופכת למופנמת ומנוכרת שתצטרך להשאר כיתה בשל היעדרויות חוזרות ונשנות; את איישה, שהיגרה מהודו, שלמרות מסירותה למשפחתה המסורתית, נוהגת לגלוש בצ'אטים תחת כינויים שערורייתיים.
המציאות שנחשפת לנו שונה ומורכבת יותר מזו שאנו מורגלים לראות בתקשורת. הדרמה היומיומית של חיי ארבע הבנות האלה - חיים שמשתנים בקצב מסחרר - מזכירים לנו את הרגעים הקטנים הללו של תובנות והתגלויות שמובילים אותנו מילדות לבגרות.
התחרות הרשמית: טרייבקה 2008, סילברדוקס 2008. טיים-אאוט ניו-יורק - חמישה כוכבים: "קלוז-אפ נדיר ומעורר השראה על בנות בגיל שהוא בדרך-כלל בלתי-נגיש למבוגרים". בימוי: קריסטי גווארה-פלאנאגן, דון ואלאדז (86 דקות, ארה"ב, 2008).
לבד בין ארבעה קירות
Alone in Four Walls. בכורה: ראשון, 16.11, 22:00. סיפורם של ילדים ונערים בגילאי 15-11 ברוסיה, שנדמה שהחיים שיש להם מאחורי הסורגים טובים מאלה שיש להם בחוץ. 120 הילדים שמוחזקים כאן נשפטו על גניבה אונס ורצח. הם מקבלים מלבושים ומזון חם, הולכים לבית הספר ועוסקים בספורט. הם אינם צריכים להיאבק על הקיום מידי יום ביומו, ויכולים להיות פשוט - ילדים.
ליושה, גנב בן 13, הגיע רק לאחרונה. לא הייתה לו אפילו את ההזדמנות להיפרד מאמו. עכשיו לא יראה אותה שנתיים והיא לא תוכל לבקרו. נלחם בדמעותיו, הוא מנסה להסתגל לסביבה החדשה. טוליה, רוצח בן 14, עומד לפני שחרור. הכפר שלו, אליו הוא אמור לחזור, לא מציע לו כל תקווה: "היה צריך להוציא אותו להורג", אומרים שם.
מהסרטים הבולטים של IDFA האחרון. כולם רואים בהם פושעים, אבל שוכחים שהם רק ילדים. ילדים שאף פעם לא תהיה להם ילדות. בימוי: אלכסנדרה ווסטמייר (57 דקות, גרמניה, 2007).
נערות הבלט
Ballet Girls. בכורה: שלישי-חמישי, 20.11-18.11, 21:00. שידור נוסף של כל הפרקים - שבת החל מ-18:00. מיני סידרה בשלושה פרקים. מה דרוש כדי להיות פרימה בלרינה? קומבינציה של אתלטיות ואמנות, מסירות ונחישות, חוזק של גוף ונפש. מכל רחבי קנדה מתקבצות בנות חדורות אמונה שרוצות להתקבל ל"רויאל וויניפג באלט" המפורסמת. הסידרה מלווה את הבנות משלב האודישנים, דרך הדרמה היומיומית שכרוכה בלחיות את החלום הזה, ועד להופעת הבכורה.
פרק א': "אני רוקדת כי אני אוהבת את זה", אומרת נערת בלט שמתארת את התשוקה שמניעה אותה, ועוד 1000 בנות נוספות לעבור אודישן בפני פאנל מקצועי של הסאמר-סקול של הרויאל וויניפג באלט. עבור מספר מצומצם ונבחר של נערות, זהו תחילתו של מסע להגשמת חלומן. מהו המחיר אותו הן מוכנות לשלם כדי להגשימו?
פרק ב': הסאמר-סקול מתחיל. משמעת, התמדה, מסירות, נחישות ותשוקה - כל אלה מועמדים למבחן. השיעורים קשים - פיזית ונפשית. בתום ארבעת השבועות המפרכים של המכינה הזו, תועמדנה הבנות לאודישן נוסף בסופו ינתן רק לחלקן כרטיס הכניסה למחלקה המקצועית של הבלט.
פרק ג': בפרק הזה מתברר המחיר האמיתי של לחיות את החלום. שעות על גבי שעות של אימונים מפרכים, שיעורי בית. לא רק זאת, אלא שהיחסים בין הבנות שנמצאות תחת לחץ עצום - נכנסים לתמונה. במקביל הולכות ונשלמות ההכנות למופע חג המולד - "מפצח האגוזים", אז תעלינה הבנות, או למען הדיוק, מי מהן שתצליח לשרוד את כל הקשיים, למופע הראשון שלהן כבלרינות. בימוי: אליז סוורהון (קנדה, 2007)
חיים גנובים
Stolen Lives. בכורה: מוצ"ש, 22.11, 21:00. ילדים סינים נגנבים ונמכרים למשפחות עשירות חשוכות ילדים. הורים נואשים מקריבים את כל שיש להם כדי למצוא את עקבות ילדיהם שנחטפו. נערות צעירות מאד נמכרות לגברים בעלי ממון שמבקשים להם פילגשים נוספות. עיתונאית אחת מנסה להוציא לאור את הסיפורים הקשים הללו. בימוי: אנה-מריה גלון (48 דקות, איטליה/סין, 2008).
נערי הפוליגמיה האבודים
Polygamy's Lost Boys. בכורה: שלישי, 18.11, 22:00. תעשו את החשבון בעצמכם: אם לגבר אחד יש כמה נשים, סביר להניח שלכמה גברים לא תהיה אף אחת. בקהילה המורמונית הקנאית של באונטיפול, בריטיש קולמוביה, קנדה, וגם בזו של קולוראדו, אריזונה, ארה"ב, הסטאטיסטיקה הזו רלוונטית מאד. גברים "עודפים" מוקעים מהקהילה או עוזבים לבדם. כמו הנערים האבודים של פיטר פן, הם ננטשים ללא משפחה, ללא כישורים חברתיים, עם השכלה מינימלית, ועם תפיסה מוגבלת מאד של העולם מחוץ לקהילה השמרנית שלהם. כך הם נמצאים בסוג של התבגרות תמידית. בימוי: מורין פאלמר (קנדה, 2008).
להיות אסקימוסי
Being Innu. בכורה: שני, 17.11, 20:55. במשך אלפי שנים חיו האינואיטים, עַם אסקימוסי, מהאדמה בלבד. הם היו נוודים. בשנות הששים, ממשלת קנדה אילצה אותם להתיישב ולהקים קהילות בחצי האי לברדור ובקוויבק. מנהגים מסורתיים התנגשו עם אלה המודרניים והולידו מאבקים בתוך הקהילות. כעת מספרים הנכדים את הסיפור.
זהו מבט ישיר וכן על החיים בכפר אסקימוסי בלברדור. ששה צעירים מספרים ביושר על שכיחות ההתאבדויות שם, על אבטלה, על חוסר תקווה. "לראשונה שקלתי התאבדות כשהייתי בת 7", אומרת אפריל, 16. ג'ימי, 25, אומר במקאבריות "מה עושים כשאתה חי בתוך נעל"? לכאורה סיפור רחוק מאד מארצנו הלוהטת, על קהילה נידחת בקצה העולם, אבל הקונפליקטים מוכרים עד מאד. בימוי: קת'רין מולינס (60 דקות, קנדה, 2007).
נקמת ילדי הכּאפות
Suck My Geek!. בכורה: חמישי, 20.11, 22:00. מה משותף לקוונטין טרנטינו, ביל גייטס, וחובבי קומיקס יפניים? כולם חברים בקהילת החנונים העולמית. תת-תרבות החנונים, כן, מסתבר שיש כזו, הייתה בזויה ומוזנחת מזה שנים, והנה מגיעה האפליה המתקנת גם לקבוצת המיעוט המקופחת והמוכה הזו - אנחנו צוללים לעולמם של משוגעי ה-Sci-Fi האלה, שאולי שכחו להתבגר, ומגלים את אהבתם לגיבורי-על, זומבים, דרואידים והוביטים.
חנונים שנבחרו בקפידה מספרים לנו את סיפורם, האבולוציה של תרבותם ואפילו מפגינים ידע נרחב בעולם האמיתי בו הם חיים - הרחק מהקלישאה המיושנת על היותם אנטי-סוציאליים (ועוד סופרלטיבים דומים). דיוקן של דור המולטי-מדיה. בימוי: חביאר סיאנוף, טריסטן שולמן (50 דקות, צרפת, 2007).
עוד ישודרו, בשידור נוסף:
  • מסיבת סיום. High School Prom - מסיבת סיום התיכון מהווה עבור בני נוער אמריקנים את השיא של ימי בית הספר, אבל מה השאיפות שלהם לשנים הבאות? ליסה טיזלי חוזרת לתיכון בו למדה על-מנת לעקוב אחר מספר בני נוער במרוץ למסיבת הסיום. בימוי: דניאלה וולקר. ארה"ב, 2006. רביעי, 19.11, 19:00.
  • ילד מעשן בשרשרת. Child Chain Smokers - בעת שממשלות מסביב לגלובוס אוסרות עישון במקומות ציבוריים, יותר ויותר ילדים מתמכרים לטבק. הסרט חודר לעולמו של ג'ואל, שכבר מגיל שמונה לא יכול לומר לא לסיגריה, ובודק כיצד התמכר מלכתחילה. בימוי: ג'יימס ראות'. אנגליה, 2007. חמישי, 20.11, 19:00.
  • מורה מחליף. The Substitute - מקס, מורה שבדי, מבין שאיבד שליטה על תלמידיו ומבקש עזרה מפולק, המורה שלו בצעירותו. פולק מחזיק בגישה החינוכית המסורתית והסמכותית לעומת מקס, המחזיק בשיטות הדמוקרטיות והמחבקות. בימוי: אסא בלאנק, ג'ואן פאלמגרן. שבדיה, 2006. שני, 17.11, 19:00.
  • בילי הנער. Billy the Kid - בילי בן ה-15 הוא נער אמריקני טיפוסי, אך משהו בהתנהלותו שונה: דיבורו עילג, הוא נוטה להתפרצויות זעם וסובל מהפרעות קשב. כל אלו נגרמו בעקבות טראומה עליה הוא מתקשה לדבר. בימוי: ג'ניפר וונדיטי. ארה"ב, 2007. שישי, 21.11, 19:00.
  • נולדו לזירה. Raised In the Ring - כיצד מגדלים מתאגרפים תאילנדים? ברחבי תאילנד פועלים עשרות בתי ספר ופנימיות המטפחות את דור העתיד של ספורט זה. מבט פנימי ראשון על המשטר הנוקשה המתנהל במקומות אלו. במאי: סטיוארט ג'ול. בריטניה/תאילנד, 2006. חמישי, 20.11, 19:55.
  • החברות שלי. My Friends - סיפורן של ארבע חברות אשר גדלו יחד בסראייבו ודרכיהן נפרדו לפני 13 שנים. במאית הסרט, אחת מארבע החברות, בודקת מה עלה בגורלן לקראת חתונתה הקרבה - אירוע בו יפגשו ארבעתן לראשונה מזה זמן רב. בימוי: לידיה זלוביץ'. גרמניה, 2007. שלישי, 18.11, 19:55.

תאריך:  23/10/2008   |   עודכן:  23/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איטל בציר אלשיך
- הודעה מטעם חברת גלובל אקו
הילה ימיני
- הודעה מטעם חברת סולארית-דוראל
שי יפה
- הודעה מטעם משרד הפנים
קרן הראל-הררי
- הודעה מטעם חברת זירוקס
ליאור בן דרור
- הודעה מטעם חברת Niloosoft
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il