X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם משרד החינוך
▪  ▪  ▪

הנהלת משרד החינוך ונציגים מהמשרד לאיכות הסביבה, התכנסו אתמול (יום ד' 17.12.08), לדיון משותף לצורך קידומן של תוכניות נוספות בתחום איכות הסביבה בכלל מערכת החינוך.
משרדי החינוך והסביבה מעוניינים לקדם בקרב הדור הצעיר פעילות הסברתית אודות שמירה על סביבה נקייה, צמצום זיהומי אוויר, צריכה נבונה של משאבי טבע, מחזור חומרים, חיפוש אחרת מקורות אנרגיה חלופיים וכד'.
משרדי החינוך והסביבה כבר קיימו בראשית שנת הלימודים מפגש ראשון בעניין זה וימשיכו לגבש תוכניות אשר תוטמענה בתוכניות הסברה.
יוזכר, כי בראשיתה של פתיחת שנת הלימודים, הכריזה שרת החינוך, הפרופ' יולי תמיר, על "שנה ירוקה" בבתי הספר היסודיים במערכת היסודיים במטרה להגביר את המודעות לסוגיות של איכות הסביבה כבר בגיל הצעיר. בהתאם לזאת, גיבש המשרד תשתית לפעולות ירוקות, אשר יהוו חלק בלתי נפרד מהתרבות הבית ספרית במהלך השנים הבאות.
בהתאם לזאת, פיתחו והרחיבו בתי ספר ברחבי הארץ פרויקטים ייחודיים בתחום איכות הסביבה. בתי ספר במחוז מרכז פותחים את יום הלימודים במפקדי בוקר בנושאי איכות הסביבה. אחרים, הקימו ועדה של מנהיגות סביבתית הפועלת בתוך בית הספר.
הוועדה מייצגת את המוסד החינוכי במפגשים אזוריים וארציים אשר עוסקים בתחום של איכות הסביבה. כיתות ד'-ו' מבתי ספר נוספים מקיימים ביקורים במועצה לישראל יפה. אחרים בחרו לשים קץ לשימוש בשקיות ניילון ובמקום זאת לאמץ את קופסאות האוכל.
פרויקטים נוספים: טיפוח גינה אקולוגית, גידול ומכירה של צמחי תבלין, איסוף פסולת אורגנית ושאריות מזון לקומפוסטציה, עיסוק בחקר ופתרון בעיות. כל בתי הספר היסודיים במחוז מפתחים תוכנית מוסדית לחינוך סביבתי בשילוב עם תחומי הדעת: מדע טכנולוגיה, מולדת וחברה, גיאוגרפיה, חינוך חברתי, יהדות, אומנות ועוד.
במחוז צפון הוכפל מספר גני הילדים הירוקים והשנה הם עם עומדים על 24. בכוונת המחוז להרחיב את מספר הגנים הירוקים במהלך השנים הבאות. כמו-כן, הוסבו 25 בתי ספר יסודיים לבתי ספר ירוקים. תלמידי בית הספר היסודי בנהלל בנו שביל מטיילים ובו שניים-עשר עצים, אשר מספרים את סיפור ראשוני המתיישבים, ההיסטוריה והמורשת של המקום. ברחבי הארץ פועלים כ-60 בתי ספר יסודיים ירוקים.
חטיבות ביניים במחוז אימצו נחלים, חורשות וגנים ציבוריים לצורך שמירתם. מאה בתי ספר תיכוניים מקיימים במחוז פעילות ירוקה באופנים שונים. עוד פרויקטים במחוז: התנשמת כמדביר ביולוגי של מכרסמים - 11 בתי ספר מתוך 16 בכל הארץ, נבחרו לקחת חלק בקבוצת פיילוט ללמידת חקר בנושא ההדברה הביולוגית. התוכנית פותחה באוניברסיטת תל אביב על-ידי צוות בראשותו של ד"ר יוסי לשם.
שמירה על הבז האדום - במועצה אזורית מגידו מקננים כיום כ-300 זוגות בזים אדומים, המהווים את הריכוז העיקרי של הבזים האדומים בישראל. בתי הספר "עומרים" ו"התקווה" לומדים על חיי הבז האדום באמצעות סיורי שטח ותצפיות, וכיצד לשמור על סביבת מחייתו כדי למנוע הכחדתו.
מחוז דרום דיווח כי כ-90% מקרב בתי הספר במחוז עוסקים במחזור, למעלה מ-50% מנסים לאתר דרכים לייצור אנרגיות חלופיות. כשליש מבתי הספר אימצו שמורות טבע כדי לשמור עליהן מפני פגיעה והרס.
בתי הספר פועלים בשיתוף עם קק"ל, החברה להגנת הטבע, המועצה לארץ ישראל יפה, רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות, מפעלי מחזור והתפלה, המצפה התת-ימי ועוד.

תאריך:  18/12/2008   |   עודכן:  18/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il