X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ארגון שבי ישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: מיכאל פרוינד]

הרב דניאל ליטווק, שליח ארגון שבי ישראל בעיר פורטו שבצפון פורטוגל, המכהן גם כרב העיר, העניק לאחרונה כשרות לגבינה מסוג "סרה דה אסטרלה". מדובר במוצר החלבי הראשון מאז גירוש יהודי פורטוגל לפני 500 שנה אשר זוכה לקבל כשרות במדינה. "סרה דה אסטרלה" היא גבינה מקומית ייחודית שמוכרת ומזוהה מאוד עם פורטוגל אך גם מוכרת היטב ברחבי אירופה ובעולם. היא עשוייה מחלב צאן, כבשים ועזים שמקורה באזור הרכס הגבוה ביותר בפורטוגל: הרי סרה דה אסטרלה (Serra da Estrala) הנישאים לגובה של 2,000 מטר מעל פני הים.
הרב דניאל ליטווק מציין כי לפני כשנה, פנה אליו מר ג'וסה ברס, בעל מפעל Queijos Braz לייצור גבינות מסוג "סרה דה אסטרלה" הממוקם בעיר קווילה שבמרכז פורטוגל וביקש ממנו להעניק כשרות לכל הגבינות שהוא מייצר. "כשהוא פנה אלי הופתעתי משום שהגבינות שהוא מייצר נמכרות בצורה נהדרת ברחבי העולם והיה לי ברור שהמטרה אינה לשם קידום מכירתן", ציין הרב ליטווק. "מהשיחה עמו התברר לי שהוא צאצא למשפחת אנוסים, ושהסיבה היחידה לפנייתו אלי הייתה רצונו לחדש את הקשר שלו עם היהדות ולהביע את זהותו היהודית על-גבי אריזת הגבינות שכה מזוהות עמו", הוסיף.
בפורטוגל חיים כיום כ-1000 יהודים רשומים המרוכזים בשלוש קהילות: ליסבון, פורטו ובלמונטה. בנוסף, כ-7,000 מאזרחי פורטוגל הצהירו לרשויות במפקד הלאומי כי דתם היא היהדות, ועל-פי ההערכה - בפורטוגל חיים עוד עשרות ואולי מאות אלפי צאצאי אנוסים המודעים היטב לזהותם ולקשר ההיסטורי שלהם לעם היהודי. יצויין שלאחרונה אף התפרסמו תוצאות מחקר מדעי חדש לפיהן כ-20% (כ-10 מיליון איש) מתושבי ספרד ופורטוגל הינם צאצאים למשפחות יהודיות.
לדברי מיכאל פרוינד, יו"ר ומייסד ארגון שבי ישראל, הענקת הכשרות היא חלק ממאמצי הארגון בראשותו להחיות מחדש את החיים היהודים בפורטוגל ולחזק את הקהילה היהודית הקטנה החיה בה. "בשנים האחרונות אנחנו עדים להתפתחות היסטורית מרגשת מאין כמותה שמתרחשת בפורטוגל", אמר. "במקום שבו האינקוויזציה ניסתה בעבר להשמיד לחלוטין את הנוכחות היהודית, מתעוררת מחדש קהילה יהודית ייחודית שלתוכה מבקשים להצטרף גם רבים מקרב צאצאי האנוסים החיים בפורטוגל".
ארגון שבי ישראל - ארגון ללא מטרות רווח הפועל לחיזוק הקשרים בין מדינת ישראל ויהדות התפוצות עם צאצאי יהודים וקהילות יהודיות נסתרות ברחבי העולם. שבי ישראל הוקם בשנת 2002 על-ידי מיכאל פרוינד, עולה מארה"ב, והוא זוכה לתמיכה כספית של תורמים מישראל ומהתפוצות. הארגון שם לו למטרה לשמש כ"זרוע ארוכה" של העם היהודי; כזו שמנסה לבנות קשרים ויחסי גומלין עם המעגלים הרחבים יותר של העם, כלומר - כל מי שאינם תחת ההגדרה של "חוק השבות" אך הם צאצאים של העם היהודי ובעלי זיקה ורגשות מיוחדים כלפיו. בין הקהילות בהן פועל הארגון: בני האנוסים בספרד, פורטוגל ודרום אמריקה, "יהודים נסתרים" בפולין, יהודי קייפנג המתבוללים, בני המנשה בהודו, ה"סובוטניקים" שברוסיה ועוד. מידע נוסף על הארגון באתר: www.shavei.org.

תאריך:  19/02/2009   |   עודכן:  19/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי
- הודעה מטעם לוח פוקוס
יניב נוה
- הודעה מטעם מכללת רידמן
שירלי דוד
- הודעה מטעם עיריית רמת השרון
עו"ד שמרית רגב
- הודעה מטעם לשכת עורכי הדין בישראל
דלית מיכאלי
- הודעה מטעם אוניברסיטת בר-אילן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il