X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם CNN
▪  ▪  ▪

ביום ד', 22 באפריל, יגיעו תושבי דרום אפריקה לקלפיות להצביע למנהיגם החדש. CNN תהיה שם לבחון ולסקר את מצב האומה בדרך לקלפיות ביום הבחירות.
זוהי הפעם הרביעית בה יתקיימו בחירות חופשיות והוגנות מאז סוף תקופת האפרטהייד, הנשיא של דרום אפריקה ייבחר באמצעות אסיפה לאומית אחרי הבחירות.
האם "אפקט אובמה" יעורר זינוק בשערי ההצבעה בקרב אנשים צעירים? הרישום להצבעה הגיע לשיא של כל הזמנים, ותקוות רבות מופנות לנשיא הנבחר שיארח את גביע העולם FIFA ב-2010. ביום הבחירות, רובין קורנאו וקפילה מאבוסה יובילו סיקור מקיף, עם דיווחים בשידור חי וניתוחים של העתיד של המדינה העתיד לבוא.
הסיקור של CNN יתחיל ביום ה', ה-16 באפריל, ויימשך עד סוף יום הבחירות ביום ד', ה-22 באפריל, עם דיווחי רקע וניתוחים שיכללו:
  • דרום אפריקה היום - רובין קורנאו בוחנת את דופק האומה. הרבה הישגים הושגו מאז נפילות האפרטהייד לפני 15 שנים - בתים נבנו מחדש בשביל העניים, שירותי בריאות אוניברסליים הוצגו והמדינה מתפארת בחוקה מרשימה. אבל עם אחוזי הפשע מהגבוהים בעולם, שחיתות ממשלתית מקומית ושיעור אבטלה של 1 מתוך 4, לא הכל נפלא במדינה. בזמן שהמפגינים יוצאים לרחובות נגד המחסור בשירותים, האם תוכל הממשלה להתחבר מחדש לצורכיהם של האנשים הרגילים?
  • מצביעים צעירים - קפילה מאבוסה. תושבים דרום אפריקנים רבים צעירים מדי כדי לזכור את מציאות האפרטהייד, ואין להם חיבור היסטורי חזק לממשלה השולטת. בבחירות של 2009 נרשמה עלייה מרשימה בהרשמה להצביע בקרב הצעירים של המדינה. "אפקט אובמה" כביכול, גרם למפלגות לנסות לפנות לצעירים באמצעות רשתות חברתיות, קומיקס וטלפונים סלולאריים. האם הם קונים את זה, ומה הם חושבים על האפשרויות שלהם?
  • זומה - מנהיג שנוי במחלוקת - קפילה מאבוסה. אולי המועמד הנשיאותי השנוי במחלוקת ביותר שדרום אפריקה אי פעם ראתה. זומה כמעט בוודאות יהיה הנשיא הבא, אך היושרה שלו נותרת מוטלת בספק, למרות שהאשמות השחיתות נגדו בוטלו. מיהו ג'ייקוב זומה? קפילה בוחנת את האיש שמפלג את האומה.
  • הקונגרס הלאומי האפריקני תחת אש - קפילה מאבוסה. זוהי המפלגה ששמה קץ לשלטון האפרטהייד והביאה דמוקרטיה למדינה, אבל היא עוברת קשיים לאחרונה מאחר שסכסוכים פנימיים קשים הובילו לעזיבתו של הנשיא המכהן. אבל מדוע המפלגה של נלסון מנדלה בחרה אדם הנמצא תחת מעטה של חשד ואישומי שחיתות?
  • מתווה של דמוקרטיה - רובין קורנאו. ג'ונתן שאפירו הוא הקריקטוריסט הפוליטי הכי מפורסם ושנוי מחלוקת של דרום אפריקה. הוא התפרסם בזכות לכך ששם את מנהיגי האפרטהייד ללעג, אבל גם ההנהגה הנוכחית לא חמקה ממנו. הרבה אנשים מודאגים שהשלטון הפוליטי החדש איבד את חוש ההומור שלו ושהסאטירה נמצאת תחת תקפה. מי שעתיד כנראה להיות הנשיא הבא, זומה, תובע את זאפירו על הוצאת דיבה.
תוכנית המשדרים:
  • יום ג', 21 באפריל, תשודר התוכנית המיוחדת "מבט אל תוך אפריקה" בהנחיית קפילה מאבוסה. התוכנית תתמקד בבחירות ותעריך מה נמצא על כף המאזניים של האומה.
  • יום ד', 22 באפריל החל מ-8:00 ישודרו ב-CNN דיווחים מהקלפיות ומרכזי המפלגות.
  • יום ה', 23 באפריל, בשעה 7:00, יתחדש השידור, עם תחילת קבלת תוצאות הבחירות, על-מנת לגלות את ההשלכות הבינלאומיות של בחירתה של דרום אפריקה בנשיא חדש.
"הבחירות בדרום אפריקה מגיעות בתקופה מרגשת בהיסטוריה של המדינה, התוצאות שלהן ישפיעו על הכיוון העתידי של הכלכלה הגדולה של אפריקה. הסיקור שלנו של הבחירות מפגין את המחויבות של CNN לסקר את כל הצדדים של הסיפור האפריקני", אמרה קים נורגארד, מנהלת המשרדים של CNN אינטרנשיונל ביוהנסבורג.

תאריך:  20/04/2009   |   עודכן:  20/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלי לב
- הודעה מטעם קבוצת SMASH מגזינים
אביטל אייזקס
- הודעה מטעם חברת פפאיה
הילה הראל
- הודעה מטעם חברת פפסיקו
מיכל קונפורטי
- הודעה מטעם חברת מטריקס
לינור נבו
- הודעה מטעם מרכז שניידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il