X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מינהל מכללות אורט
▪  ▪  ▪

היום (ה', 30.4.09) בין השעות 19:10-14:30 ייערך בסינמטק בתל אביב, אירוע הצגת פרויקטי גמר של בוגרים מכיתות יג'-יד' בלימודי קולנוע ותקשורת במכללות: אורט גבעתיים, אורט מגדים ואורט חולון. במסגרת האירוע יוצגו סרטי הסטודנטים וכן יוענקו תעודות הצטיינות לתלמידים ולבמאים המצטיינים.
האירוע ייערך בהשתתפות: מר צבי פלג - מנהל כללי אורט ישראל, אל”מ זאב שרוני - סגן דובר צה"ל, מר יוסף בר דוד - מפקח טכנולוגיות תקשורת, משרד החינוך, מר איתי גולדפרב - סמנכ”ל אורט וראש מינהל המכללות, מר אמנון צ’רניקה - ממונה על השכלה על-תיכונית, משרד החינוך.
בין הסרטים שיוצגו:
במבט לאחור - סרטם של הסטודנטים הדר בן שימול, לירון לובל, נאור ליב וורדית וייזר ממכללת אורט גבעתיים, בהשראת הספר "הצפירה" של אתגר קרת. הצפירה המפלחת את האוויר מוכרת לכולנו ביום השואה, מרחיקה את גיבור הסרט לזיכרון אישי שלו מימי בית הספר, סיפור על מרד נעורים מתריס. ניצול שואה המגלה לראשונה בפני תלמידים את סיפורו האישי הנוגע בקצות הכאב. מסע אל העבר משפיע על חייו של גיבור הסרט גם בהווה.
אלופציה - סרטם של הסטודנטים מוניקה מולנר, מיטל כהן, דניס בוטרנו, לב בריזובסקי ורועי דוויד ממכללת אורט מגדים. "הרופא עם החלוק הלבן נעמד מולי, אני ידעתי שחיי הולכים להשתנות..." כך ורד - נערה בת שמונה עשרה, מלאת חן ויופי הרגישה שהרופא הודיע לה שהיא חולה בלוקמיה - סרטן הדם. כמו רוב הנערות בגילה, יופייה של ורד הנו מרכיב חשוב בחייה. עליה לעבור סדרה של טיפולים כימותרפיים, טיפולים אלו ללא ספק יפגעו במראה החיצוני של ורד - בעיקר בשיערה. ורד מסרבת להתחיל את הטיפול. לורד מצטרפת שותפה חדשה לחדר, עדי - גם היא חולת סרטן. הפגישה בין השתיים גורמת לורד לעבור שלב של התבגרות שיגרום לה לגזור לעצמה את השיער. ורד מתגברת על מחלתה ואף נהנית מהמראה החדש שלה.
לצאת מהארון של אמא - סרטם של הסטודנטים שירן בלחסן, הילה צ’יכנובסקי וזוהר מוטעין ממכללת אורט מגדים. הסרט מתאר את סיפורו של ניר, הומוסקסואל שטרם יצא מהארון. אלירן, בן זוגו של ניר, הוא הומו מוחצן שמציב לניר אולטימטום: לספר לאימו אודות מערכת היחסים ביניהם או להפרד. אימו של ניר, גאולה, פולניה, מנסה לשדך לניר בת זוג ולהראות לכל חברותיה כמה בנה מוצלח. כל ניסיונותיו של ניר לעמוד באולטימטום ולספר לאימו על נטיותיו כושלים בזה אחר זה. בסופו של דבר בוידוי מפתיע, מצהיר ניר על זהותו המינית ואף עורך היכרות בין אלירן לאימו.
מעברים - סרטה של מיכל הורוביץ ממכללת אורט חולון מתאר את סיפורה של ליפז, בת ה-17, שעברה מסלול חיים שונה משל רוב בני גילה. אביה, דיפלומט שנשלח מטעם משרד החוץ לנציגות במצרים. הנסיעה הייתה מתוכננת מראש, אך ליפז ידעה על כך רק מספר חודשים לפני כיתה ה'. ליפז קיבלה את הבשורה בצורה קשה וכעסה על הוריה. תנאי החיים הטובים, המטפלת הצמודה והלימודים בבית הספר האמריקני היוקרתי לא הצליחו לפצות את ליפז על העזיבה של הארץ. סיפורה של ליפז מציג התבגרות שונה, משלב קשיי הסתגלות במדינה מוסלמית ועד קבלת ביטחון והסברה על ישראל.
איתי גולדפרב, ראש מינהל מכללות אורט וסמנכ"ל אורט ישראל מציין כי: "האירוע יסמל את רדת המסך על חמש שנות עשייה אינטנסיבית בלימודי קולנוע ותקשורת. במהלך שנים אלו נדרשו הסטודנטים להשקיע מאמצים ניכרים שבאו לביטוי במערכת של התנסויות וערכים תוך שאיפה לאיכות ולדיוק במימוש היצירה והסיפור אותו בקשו לממש. אני משוכנע שהסטודנטים יקירו תודתם עוד שנים רבות לצוות המורים המסור שליווה אותם במסירות. ומאחל להם שנים של יצירה פורייה ומהנה בהמשך דרכם".
על מינהל מכללות אורט:
מינהל מכללות אורט כולל שבע מכללות הפזורות ברחבי הארץ: תל אביב, רחובות, ירושלים, כרמיאל, קרית ביאליק, נתניה וכפר סבא. המכללות מציעות לימודים בשלוש מחלקות: לימודי הנדסאים במסגרת עתודה טכנולוגית, לימודי הנדסאים במסגרת מה"ט (המכון ממשלתי להכשרה טכנולוגית) ולימודי תעודה. מגמות הלימוד המוצעות הן מגוונות וכוללות: הנדסת תעשיה וניהול, הנדסת תוכנה, הנדסת מכונות, עיצוב (עיצוב תעשייתי, עיצוב חלונות ראווה, צורפות), עיצוב, הנהלת חשבונות, מזכירות רפואית ועוד. הרשת מעניקה תשתית רחבה של לימודי מדע וטכנולוגיה מתוך תפיסה שהחינוך הטכנולוגי מדעי הינו הערובה לתשתית איתנה ולצמיחה חברתית כלכלית במדינתנו הדלה במשאבים חומריים. נשמח לארח אתכם באתר הבית שלנו: www.c.ort.org.il.

תאריך:  30/04/2009   |   עודכן:  30/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il