X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם חברת נמלי ישראל
▪  ▪  ▪

מיזם טכנולוגי שיופעל במסגרת פרויקט השער החדש בנמל אשדוד זכה בפרס מטעם איגוד הנמלים הבינלאומי ה-IAPH. המיזם, שהוגש על-ידי חברת נמלי ישראל, זכה במקום השני מקרב פרויקטים בולטים בתחום טכנולוגיית המידע בענף הנמלים בעולם. המיזם עוסק בשילוב של מערכות תומכות בטחון בשער נמל מודרני, במטרה לתת מענה לקונפליקט הקיים בין הצורך בתפקוד יעיל של שער הנמל ומעבר מהיר של מובילים וסחורות לבין צרכי הביטחון.
ארגון ה-IAPH מייצג 230 נמלים מ-90 מדינות, ומעניק את הפרס (IAPH IT Award) לגופים ולנמלים אשר פועלים לקידום השימוש בטכנולוגיית המידע בנמלים ובתחום ההובלה הימית. הפרס יוענק לחברת נמלי ישראל המקימה את השער החדש והמנהלת את הפרויקט, בוועידה השנתית של הארגון שמתקיימת השבוע בגנואה שבאיטליה. זהו הפרס השני אותו מקבלת חברת נמלי ישראל עבור פרויקטים מתחום טכנולוגיית המידע בנמלי הים.
שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, מסר כי פרויקט השער החדש והמיזם הזוכה הם חלק ממאמץ אינטנסיבי של החברה לפתח ולשדרג את התשתיות הפיזיות והטכנולוגית בנמלי הים במטרה לשפר את השירות לעוסקים בסחר הימי, ללקוחות הנמלים ולמובילים.
פרויקט השער החדש לנמל אשדוד אותו מקימה חברת נמלי ישראל בהשקעה כוללת של 90 מיליון שקלים, משלב מערכות מידע ומערכות טכנולוגיות מתקדמות. השער החדש הנמצא בשלבי הקמה סופיים ולקראת הרצה, משלב את המערכות הביטחוניות הבאות: מערכת רישוי כניסה לכלל באי הנמל (עובדים, מוזמנים, קבלנים, אורחים וכד'), מגה-פורטס (שיקוף לקרינה רדיואקטיבית, שיקוף X-RAY, מערכת בקרת כניסה לנהגים לרבות זיהוי ביומטרי, מערכת בקרת כניסה לימאים זרים (הכוללת זיהוי ביומטרי וזיהוי ממוחשב של מסמכים, ומערכת בידוק מקדים למטענים Profiling).
כל המידע למערכות מבוסס על מסרים אלקטרוניים מקהילת הסחר הימי בישראל המשולבים במיזם תסק-ים (תהליכי סחר ממוחשבים בקרב קהילת הים), המערכות מקבלות מידע ממשרד התחבורה (נהגים, משאיות, הרשאות להובלת חומרים מסוכנים), מהמשטרה (רכבים גנובים) ומגורמי בטחון אחרים - התראות שונות. המערכת זכתה להכרה זו גם בזכות היתרונות הכלכליים המובהקים (חסכון שנתי רב), בתפעול השער.
כמו-כן, מערך השער משולב תפעולית עם המערכות התפעוליות בנמל, שבמרכזן מערכת ה-TOS, מערכת ממוחשבת לניהול מסופי מכולות הפועלת ברציפי נמל אשדוד.
אמירעם היידקר, ראש אגף מערכות מידע בחברת נמלי ישראל, מסר כי הצרכים השונים הוגדרו במשותף עם הממונים על הביטחון בחברת נמל אשדוד. הפרויקט מבוצע בשיתוף עם חברות שונות בהן: אפקון, בינת, TSB, קומטק ואחרות.
השער המשוכלל ממוקם במתחם המתפרס על שטח של כ-150 דונם וכולל 14 נתיבי כניסה ו-18 נתיבי יציאה. במסגרת הפרויקט הוקם בנוסף מבנה משרדים מרכזי המשתרע על שטח של 3,400 מ"ר בו ימוקם מרכז השליטה והבקרה על שערי הנמל.

תאריך:  04/06/2009   |   עודכן:  04/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי וילדר
- הודעה מטעם חברת טבע נאות
מיכל מורן
- הודעה מטעם פורום בלאק
ינון אבני
- הודעה מטעם חברת אריאל סטון
רבקה פרייליך
- הודעה מטעם האגודה למלחמה בסרטן
עדי וילדר
- הודעה מטעם מלון גרנד ביץ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il