X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם Yes
▪  ▪  ▪

ביום שבת, 27 ביוני 1969 פשטה משטרת ניו-יורק על בר הומוסקסואלים, והציתה גל מהומות חסר תקדים של הומואים, לסביות, וטרסג'נדריות נגד מדיניות המשטרה והעירייה. זו הייתה הפעם הראשונה שבה הומואים, לסביות וטרנסג'נדריות התקוממו באופן מאורגן נגד אפליה על-רקע נטייה מינית וזהות מגדרית.
שנה לאחר המהומות, התקיים בניו-יורק מצעד הגאווה הראשון, ומאז בכל שנה במהלך חודש יוני מתקיימים ברחבי העולם מצעדי גאווה.
לרגל 40 שנה למהומות סטונוול, שהיו שלב חשוב בתולדות המאבק לזכויות הקהילה הגאה ברחבי העולם, יקיימו Yes3 ו-yes דוקו אירועים מיוחדים:
ב-yes 3 ישודר במהלך השבת מרתון סרטי גייז, כולל שלושה סרטים בבכורה (שניים מהם בבכורה ארצית בלעדית):
  • התענוגות של נינה Nina's Heavenly Delight - בכורה ארצית בלעדית! מועד שידור: שבת 27.06 ב-20:00. שחקנים: שלי קין, לאורה פראסר, ארט מאליק. במאי: פרוטיבה פארמר, אנגליה 2006. תקציר: נינה, סקוטית ממוצא הודי, שבה אל ביתה, לאחר מות אביה. היא מנסה להחיות מחדש את המסעדה שהוא ניהל ומחדשת את הקשר עם חבר ילדות שהפך לדראג קווין. במסעדה היא פוגשת את ליסה, שבבעלותה חצי מהמקום. בזמן הכנות לתחרות מסעדות ארצית, ליסה חשה שהיא הולכת ומתאהבת בליסה. האם הדבר יפריע להצלחת המסעדה בתחרות?
  • מנת הבית - Chef's Special - בכורה! מועד שידור: שבת 27.06 ב-22:00. שחקנים: חאבייר קאמרה, לילה דונאס. במאי: נאצו ג. ולילה, ספרד 2008. תקציר: קומדיה בכיכובם של שניים מהשחקנים הקבועים של פדרו אלמודובר - חוויאר קאמרה ולולה דואניס. מקסי (קאמרה) מרגיש כי חייו מושלמים: הוא שף מפורסם ובעל מסעדה מצליחה במדריד והוא שלם עם יציאתו מהארון. כאשר לפתע ילידו מופיעים (מנישואים כושלים ישנים) וכדורגלן עבר ארגנטינאי עובר לגור מולו, הוא נאלץ לבחון את כל סדרי העדיפויות שלו מחדש.
  • להעיז - Dare - בכורה ארצית בלעדית! מועד שידור: שבת 27.06 ב-24:00. שחקנים: איימי רוסום, ז'אק גילפורד, אשלי ספרינגר, סנדרה ברנהרד. במאי: אדם סאלקי, ארה"ב 2009. תקציר: סיפור אהבה משולש בין שלושה צעירים, העומדים לסיים את התיכון. הבחורה המופנמת של השכבה מצליחה להשתנות ומנהלת רומן עם החתיך של בית הספר. הרומן מקבל תפניות מפתיעות כשהאאוטסיידר של בית הספר מתאהב גם הוא בחתיך, שמצידו - לא נותר אדיש... איזה מבין סיפורי האהבה יתממש? סרט חצוף ונועז, שלקח חלק בפסטיבל סאנדנס האחרון.
הסרטים שיוקרנו במרתון:
יחידה במינה But I'm A Cheerleader; כלוב העליזים Cage Aux Folles, La; רמז לסקנדל Note of a Scandal; איידהו שלי My Own Private Idaho; השעות The Hours; לצאת מהארון The Closet.
בהמשך השבוע, במסגרת דוקו-ישראלי בימי רביעי ב-22:00, יתייחס גם Yes דוקו לאירוע, וישדר את הגירסה הישראלית של "סטונוול" - בכורה בלעדית לסרטו המדובר של יאיר קדר "הזמן הורוד" (שגם פותח את אירועי הגאווה של שנת המאה לתל אביב).
תקציר: הקהילה הגאה בישראל היא אחת הקהילות ההומו לסביות המשגשגות והבולטות בעולם המערבי - בייצוג, במשפט, בחוק ובנוכחות. זה לא תמיד היה כך. דרך סיפור המסגרת של יומן הגאווה האישי של יאיר קדר, שליווה את הקהילה ההומו-לסבית בישראל כעיתונאי וכעורך בעיתונו "הזמן הוורוד", הסרט מספר סיפור של מסע. מימי הארון והדיכוי, דרך המאבק לשוויון זכויות ולגיבוש זהות - דרך האנשים שמאחורי הקלעים ולפני הקלעים, תוך שימוש בחומרי ארכיון נדירים, נוצר מסע אֶפּי, מרגש ועצוב, מצחיק ונוגע ללב - אל שנות ה-80 וה-90, אל אנשים ששינו את חייהם והשפיעו על דמותה של החברה כולה.
בימוי, תסריט ותחקיר: יאיר קדר; צילום: דרור לבנדיגר; עריכה: איל אור; מוזיקה מקורית: אליוט; הפקה: אסף אמיר ומריה פלדמן, "נורמה הפקות". הופק בתמיכת קרן רבינוביץ' (71 דק', ישראל, 2009).

תאריך:  21/06/2009   |   עודכן:  21/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לילך רז
- הודעה מטעם קק"ל
עדנה דור-און
- הודעה מטעם המרכז הרפואי וולפסון
דפנה נבו
- הודעה מטעם המרכז הרפואי הלל יפה
שרית לב
- הודעה מטעם קרן-ריהוט בוטיק
חגית הללי
- הודעה מטעם הסוכנות היהודית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il