עם פתיחת שנת הלימודים, מברכים פסיכולוגים ואנשי מקצוע, המתנדבים באוזן קשבת - הקו החם של אגודת יד ביד, את כל התלמידים בישראל וקוראים לתלמידים במצוקה ולהוריהם לפנות לאוזן קשבת, ולא לשמור דברים בבטן. "אנו כאן בשבילכם, כדי להקשיב לכם ולסייע לכם במצוקתכם", אומרת שלי חושן, נשיאת אגודת יד ביד.
"מדי שנה מספק הקו החם אוזן קשבת מענה לתלמידים, המתקשים בקליטתם בבית ספר על-רקע חברתי, נפשי, לימודי, מיני, דתי, כלכלי ועוד. אלימות בבית ספר, מצב כלכלי קשה, מעבר מגורים מעיר לעיר, כניסה לכיתה א', חטיבה ותיכון, זהות מינית ודתית, חד-הורים ועוד הפכו בשנים האחרונות לבעיות המועלות ביותר בקו החם של אוזן קשבת", מציינת שלי חושן.
"הקו החם אוזן קשבת מופעל משעה 9:00 בבוקר עד השעה 23:00 בלילה על-ידי כ-100 מתנדבים, רובם אנשי מקצוע מתחומי הפסיכולוגיה, העבודה הסוציאלית, ההוראה, הסיעוד והייעוץ החינוכי. הקו החם, פתוח בפני כל אדם בישראל, והוא עונה מדי שנה ליותר מ-20,000 פניות של תלמידים ומבוגרים, הנתונים במצוקה", מוסיפה שלי חושן.
אודות אוזן קשבת - הקו החם של אגודת יד ביד:
המתנדבים בקו החם אוזן קשבת של אגודת יד ביד, אשר נוסדה בשנת 1982 על-ידי הפסיכולוגית שלי חושן, עוברים תהליך סינון ובחירה קפדני. ובכל זאת, אנו נדרשים לרענן באוזניהם את 10 הדברות שלנו למען הפונים במצוקה, אומרת שלי חושן נשיאת האגודה. "10 הדברות כוללים: להתייחס בכבוד לפונה. להיות סבלני ולעודד אותו לדבר. לזכור כי לכל בעיה יש יותר מפתרון אחד. הפונה מבקש עזרה, קבלה והבנה, לא הטפה ושיפוט. לדעת כי יש בעיות שאין להן פיתרון, ויש בעיות שהמתנדבים לא יכולים לפתור. להפנות לרשויות המטפלות. לעזור לפונה לגלות צדדים יפים באישיותו מבלי להדגיש את חולשותיו. להרבות בהקשבה מאשר בדיבור. טון דיבור חביב ואוהד חשוב להצלחת השיחה. להשמיע מדי פעם את המילה כן או משפט קצר המסכם את דבריו", הוסיפה חושן.