X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם חברת HTL
▪  ▪  ▪

חברת HighTech Lipids בוגרת חממת משגב, מודיעה היום על הסכם שיתוף פעולה עם חברה מובילה בתחום מוצרים לפגים. קבוצת צ'ייסי תממן ותייעץ לחברת HTL החל מתחילת הניסויים הקליניים ועד לשיווק המוצר, לאחר אישורו, בשוק האירופאי. שווי ההשקעה מוערך בכ-26 מיליון דולר.
ד"ר אוהד קרניאלי, מנכ"ל חברת HTL, מציין כי "ההסכם הינו הישג גדול לחברה: מצד אחד הכרה והבעת אמון מאחת החברות המובילות בתחום ומצד שני, התחייבות למימון כל שלבי הניסויים והשיווק בשוק הארופאי. בימים אלה אנו מתכוננים להתחלת הניסויים הקלינים ואנו בטוחים שנראה תוצאות חיוביות בהקדם". ד"ר ברטולד פרידלנדר, יו"ר הדירקטוריון של החברה הסביר כמדובר בהישג מרשים ביותר וזהו רק המוצר הראשון מבין סידרת המוצרים המבוססים על הטכנולוגיה.
חברת HTL פיתחה מולקולה חדשה של שומן שתהווה את הפיתרון המתקדם לבעיית מתן שומן לווריד, תמנע את תופעות הלוואי הקשות ותספק את הצורך הפיזיולוגי המלא של הפג. פיתוח זה נעשה על-ידי חיבור מעניין של שני תחומים: תזונה קלינית ואנזימולוגיה. היזמיות של HTL, ד"ר גילה רוזן ועירית שוחט, מתמודדות מדי יום, במהלך עבודתן בבית החולים, מול הסיבוכים הנגרמים לחולים כתוצאה ממתן אמולסיה של שומן לווריד, המהווה מרכיב חיוני לצורך בנייה ותפקוד הגוף.
סיבוכים אלה כוללים בין השאר עלייה קיצונית של שומנים בדם, זיהומים, נזק כבדי, פגיעה בבנייה ובתפקוד המוח ומערכת העצבים, מערכת החיסון, מערכת הקרישה, הלב וכלי הדם ופגיעה בגדילה ובהתפתחות של פגים ותינוקות. כל אלה עולים בסבל ממושך לחולים ובכסף רב למוסדות. אי-מתן שומן לחולים הזקוקים להזנה תוך ורידית יסתיים בנזק רב יותר, עד כדי מוות.
מתן הזנה מלאה דרך הווריד (TPN) הוא פתרון מציל חיים לחולים שאינם מסוגלים לקבל את הזנתם דרך מערכת העיכול, במיוחד פגים. אוכלוסיית הפגים מהווה כ - 10-12% מכלל הלידות במדינות מפותחות... מכוון שהפגים נולדים עם מערכת עיכול שאינה בשלה דיה כדי לקבל הזנה ולטפל בחומרי המזון ומכוון שהם מצויים בשלב קריטי של גדילה והתפתחות, יש הכרח להזינם דרך הווריד..
כיום אין בשוק אמולסיה של שומן העונה לצרכיהם המורכבים של החולים בכלל ושל הפגים בפרט.
בהתבסס על הצורך הקיים ועל הידע והניסיון הרב שצברו היזמיות בתחום ובזכות שיתוף הפעולה עם ד"ר סובחי בשיר (כימאי בעל שם עולמי בתחום אנזימים של שומנים), פיתחה HTL את האמולסיה החדשנית, האופטימלית להזנה דרך הווריד, הכוללת מודל חדש של טריגליצרידים מהונדסים ופרופיל ייחודי של חומצות שומן. פרופ' פייר זינגר (מנהל המחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי רבין ומומחה מוכר בעולם בתחום התזונה הקלינית) עומד זה זמן רב בראש הצוות המדעי של החברה. בעקבות ההסכם הצטרף גם המהנדס נעם שוחט (מהפקולטה להנדסה ביורפואית, טכניון, חיפה) לצוות הפיתוח, מהלך המשדרג ומבטיח את ההצלחה העתידית של HTL.
אודות משגב
חממת משגב (www.misgav-venture.com) הוקמה בשנת 1992. התמחות החממה היא בחברות המפתחות מכשור רפואי, תרופות וביו טכנולוגיה. חברת ההשקעות הישראלית Trendlines Group היא בעלת עניין בחממה המנוהלת על-ידי סטיב רודס.

תאריך:  11/10/2009   |   עודכן:  11/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il