X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ערוץ ההיסטוריה
▪  ▪  ▪
מתוך הסדרה [צילום: יח"צ]

לאורך ההיסטוריה, תרבויות שונות התמודדו עם אתגר ניבוי העתיד באמצעות מגוון שיטות - החל משימוש בכדורי בדולח ועד ללימוד מפות אסטרונומיות ובחינת התנהגות גרמי השמיים.
בחלק מהמקרים, אותן תרבויות הצליחו להגיע לרמת ניבוי גבוהה ביותר של אירועי העתיד. אפילו כעת, במאה ה-21, ישנם אנשים הממשיכים במסורת העתיקה של ניבוי העתיד, ומשתמשים לשם כך בשיטות מדעיות מוכחות.
לפיכך נשאלת השאלה, מי יהיה ממשיך דרכו של הנביא הצרפתי הנודע נוסטרדמוס בעידן המודרני?
הספיישל המרתק "נוסטרדמוס הבא" בוחן את ההיסטוריה הארוכה והאניגמטית של ניבוי העתיד, בנוסף לחשיפת החידושים מדעיים וטכנולוגיים פורצי-דרך בהם נעשה שימוש בימינו, בניסיון לגלות מה צופן עבורנו המחר.
לפני 5,000 בני המאיה למדו את תורת האסטרולוגיה וניבאו כי העולם יגיע לקיצו בשנת 2012.
במחצית המאה ה-16, הנביא נוסטרדמוס השתמש בכדור בדולח וחזה אירוע המזכיר באופן מצמרר את הפיגוע במגדלי התאומים ב-11.9.01, במסגרת נבואתו הכוללת על מלחמת עולם שלישית בכדור הארץ.
כיום, מדענים דוגמת פרופסור ברוס בואנו-דה-מסקיטה (Bruce Bueno de Mesquita) למדעי המדינה מאוניברסיטת ניו-יורק, המתמחה בתורת המשחקים, משתמשים בטכניקות מדעיות חדשות כדי לחזות בדייקנות מדהימה את תוצאתם של סכסוכים בינלאומיים בכל רחבי העולם. החל מניבוי האינתיפאדה השנייה במזרח התיכון שנתיים לפני שפרצה בשנת 2000, ועד לאזהרה בנוגע להפעלת כוח עתידית מצד הממשל הסיני נגד מתנגדי המשטר, ארבעה חודשים לפני הטבח בככר טייננמן ב-1989, החוקר בואנו דה-מסקיטה משתמש באלגוריתם מורכב במטרה לנבא את עתיד... עם 97% דיוק.
אם נבואותיו בקשר לעתיד יתאמתו, ייתכן כי בשנים הבאות הוא יוזכר בנשימה אחת עם בני המאיה והנביא נוסטרדמוס.
"נוסטרדמוס הבא", בכורה בערוץ ההיסטוריה ביום ראשון, 27.6, בשעה 21:25. הספיישל "נוסטרדמוס הבא", יפתח את שידורי הרצועה הלילית של הסדרה המרתקת "אפקט נוסטרדמוס" החל מיום ראשון, ה-27 ביוני, נחל בשידור רציף של פרקי הסדרה המרתקת "אפקט נוסטרדמוס" ברצועה לילית חדשה, בין הימים ראשון-חמישי בשעה 23:00.
אפקט נוסטרדמוס - The Nostradamus Effect
במשך אלפי שנים, מרבית תרבויות ודתות העולם ייצרו נבואות אופל שחורות שכוללות תסריטי אימה על יום הדין שיביא את העולם אל קיצו ויוריד את האנושות היגון שאולה.
לפחות לפי מה שכתוב בין השאר בנבואות הזעם של נוסטרדמוס, ספר "תגליות" בברית החדשה, ולוח השנה של בני המאיה. רבות מתחזיות האימים אף נוקבות בשנה מסויימת שבה הכל ייגמר: 2012.
עד כמה עלינו להיות באמת מודאגים ולהתחיל לכתוב צוואות? אם התחזיות הללו מדויקות ובלתי-נמנעות, האם יש דרך למנוע אותן או לפחות לדחות את הקץ?
הסדרה המרתקת "אפקט נוסטרדמוס", מציגה את הנבואות המצמררות ביותר שנולדו בהיסטוריה האנושית ובוחנת את הקשר ביניהן לבין אסונות גדולים שאירעו ברחבי העולם.
מומחים במגוון נושאים מנתחים את נבואות המופיעות בכתבי נוסטרדמוס, בתנ"ך, במיתולוגיות של עמים שונים וכתבי חרטומים של תרבויות עתיקות, ומזהים הקבלות בין הכתובים לבין המציאות בשטח.
הסדרה משתמשת בכלים מדעיים כדי לבחון כיצד נבואות העבר מאפשרות לנו לבנות תסריטים פוטנציאלי לגבי אסונות שעוד צפויים לנו בעתיד.
כמו-כן, מדי פרק, הסדרה בוחנת את מידת הזהות והקירבה בין נבואות של תרבויות שונות זו מזו, וכיצד ייתכן שמופיעים בהן תרחישים זהים על יום הדין. של כדור הארץ.
מישל דה נוסטרדמוס היה רופא ואסטרולוג צרפתי, ששמו הפך נרדף לנבואות אפוקליפטיות בנוגע לעתיד. נראה כי כתביו מבשרי הרעות בישרו ניבאו במדויק אינספור אסונות טבע, מגיפות ומלחמות.
הסדרה "אפקט נוסטרדמוס" תשודר בערוץ ההיסטוריה בכל יום (א' עד ה') החל מיום ראשון 27.6 בשעה 23:00.

תאריך:  21/06/2010   |   עודכן:  21/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il