X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אוניברסיטת בר-אילן
▪  ▪  ▪
פרופ' אהרן מאיר [צילום: אוניברסיטת בר-אילן]

המכון לארכיאולוגיה של אוניברסיטת בר-אילן חוזר בחודשים יולי-אוגוסט לחפירות בתל צפית, גת פלשתים המקראית (עירו של גוליית). בפרויקט החפירות משתתפים עשרות רבות של חוקרים, מתנדבים וסטודנטים מהארץ ומחו"ל והוא מתנהל זה למעלה מעשור בראשותו של פרופ' אהרן מאיר, מהמחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת בר-אילן.
העונה מצפים החוקרים לתגליות מעניינות אודות הפלשתים, הישראלים והכנענים. כמו-כן, יימשך הפרויקט המשותף של אוניברסיטת בר-אילן ומכון ויצמן למדעים ב"ארכיאולוגיה מדעית" שבמסגרתו נעשים ניתוחים מדעיים מיידים של הממצאים באתר החפירות, עוד לפני הובלתם למעבדות. את האנליזה של הממצאים שיגלו הארכיאולוגים יבצעו מדענים של אוניברסיטת בר-אילן ומכון ויצמן למדע.
תל צפית, השוכן בצפון מזרח השפלה, מדרום לקבוץ כפר מנחם, הוא אחד מהאתרים הקדומים הגדולים ביותר בארץ ישראל. האתר היה מיושב מאז התקופות הפרהיסטוריות ועד לתקופה המודרנית. האתר מזוהה כגת הכנענית והפלשתית; בתקופה הצלבנית הייתה במקום מצודת "בלאנש-גארד".
גת פלשתים, מקום מוצאם של גוליית ואכיש (המוכרים מהמקרא מסיפורי דוד), הייתה הגדולה מבין חמשת ערי סרני הפלשתים, ואף החשובה בהן; לכאן ברח דוד מפני שאול, ומכאן יצא גוליית לקרב אל מול דוד. העיר הייתה מהמרכזים החשובים של אויבי ממלכות יהודה וישראל.
"בשנים האחרונות נתגלו ממצאים מרהיבים, הכוללים כתובת ייחודית המזכירה שמות הדומים לשם גוליית מזמנו של גוליית (המאה ה-10 לפנה"ס)", אומר פרופ' מאיר. "כמו-כן נחשפו בחפירות מערכת המצור הקדומה ביותר המוכרת בכל העולם (מהמאה ה-9 לפנה"ס); שכבת חורבן אדירת מימדים עדות לכיבוש - ולפני כן, המצור - של העיר בידי חזאל מלך ארם (כפי שמוזכר במלכים ב', יב: יח); עדויות למנהגי הפולחן וחיי היום-יום של הפלשתים; עדות, ככל הנראה, לרעש האדמה המוכר מהמקרא בימי עמוס (שניבא "שנתיים לפני הרעש" [עמוס א:א]). כמו-כן נתגלו ממצאים מרתקים מתקופות ותרבויות רבות. במיוחד יש לציין את התרומה החשובה של הממצאים ששפכו אור על תולדותיה של ארץ ישראל בתקופת המקרא, ובמיוחד על אופי היחסים בין ישראל לפלשתים", אומר פרופ' מאיר.
השנה, צוות החפירה יהיה הגדול ביותר מבין המשלחות העובדות בארץ, עם למעלה מ-120 חופרים - מתנדבים, סטודנטים וארכיאולוגיים מישראל ומרחבי העולם. במשך החפירה ינוהל "בלוג" שיעדכן על תוצאות החפירה באופן שוטף: www.gath.wordpress.com.
מהלך החפירות וחשיפת הממצאים יועברו בשידור חי באינטרנט. כתובת אתר האינטרנט תפורסם בקרוב. תל צפית הוא גן לאומי של רשות הטבע והגנים, וניתן לבקר באתר ללא תשלום.

תאריך:  11/07/2010   |   עודכן:  11/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il