X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בי"ח אדמונד ולילי ספרא לילדים, תל השומר
▪  ▪  ▪

בבית-החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים, תל השומר, יפתחו החל מ-4 בספטמבר 2011, סדנאות לטיפול קבוצתי רב-מערכתי בהשמנת יתר בקרב ילדים, בני נוער ולראשונה גם צעירים לפני גיוסם לצבא, המתמודדים עם משקל יתר.
הסדנאות לטיפול בהשמנת יתר בקרב ילדים ומתבגרים, מציעות טיפול רב-מערכתי הכולל: ספורט, תזונה וטיפול רגשי בדרמה תרפיה.
אנו מאמינים, כי רק שילוב של שלושת האלמנטים הללו, אשר מתרחש במרחב הקבוצתי, יכול להביא לשינוי המיוחל, מציינת יעל זק-שטנגר, מנהלת הסדנאות. "מחקרים רבים הוכיחו, כי המסגרת הקבוצתית הינה הטיפול היעיל יותר בהשמנת יתר אצל ילדים, הנחשבת למגפה של העידן המודרני. הקבוצה מספקת תמיכה חברתית ופתרון בעיות, אך בראש ובראשונה היא מאפשרת לילד ללמוד שהוא אינו בודד במערכה וכי ישנם ילדים רבים אחרים המתמודדים עם אותה הבעיה בדיוק".
הקבוצות מחולקות לפי גילאים:
1. קבוצת בוגרים גילאי 12-9 (כיתות ד'-ו')
2. קבוצת מתבגרים 16-13 (כיתות ז'-י')
3. ולראשונה - קבוצה לגילאי 18-17 כתות (י"א-י"ב) כולל קורס הכנה לצה"ל
מה כוללת הסדנה?
המשתתפים מגיעים אחת לשבוע למרפאה האנדוקרינית בבית-החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים, בתל השומר (קבוצת המתגייסים תפגש פעמיים בשבוע) ועוברים כקבוצה בין שלושה מוקדים:
אימון ספורט שמתקיים בסניף רשת חדרי הכושר "גו אקטיב" הממוקם בתל השומר. בסטודיו מרווח ומאובזר נהנים הילדים מאימון ספורט המשלב משחק וחוויה לצד עבודה על סיבולת לב ריאה, זריזות, קואורדינציה וכוח. מדריך כושר מוסמך שהוכשר לעבודה עם ילדים ומתבגרים מנחה את הילדים, בין השאר, כיצד לשלב ספורט בחיי היום יום.
מפגש דרמה תרפיה שעושה שימוש בטכניקות מעולם המשחק והתיאטרון במסגרת התהליך הטיפולי. בבסיס הטיפול עומדת התפיסה כי הדמיון והפנטזיה, שבהם הכל אפשרי, הם מקום שבאמצעותו אפשר לשנות דרכי חשיבה והתנהגות ולהתמודד בצורה כנה ואמיתית עם חוויות הגורמות למצוקה נפשית.
דרמה תרפיה יעילה ביותר כטיפול בהשמנת יתר מאחר שבשנים האחרונות אנו מזהים יותר דפוסים של אכילה רגשית. במפגשים לומדים לזהות את ההקשר הרגשי לתחושת הרעב ולאכילה. מתי אני רעב: כאשר אני עצוב? מתוח? שמח? משועמם? מה גורם לי להרגיש כך? לאחר הפנמת המודעות לומדים הילדים לנתק את התחושות האלו מהאוכל ולתת להן מענה בדרכים אחרות.
עוד ידוע, כי הסובלים מהשמנה נאלצים להתמודד בו-זמנית מול חזיתות רבות, בהן החברה והחברים, ההורים ובני המשפחה ובעיקר מול עצמם. ההתמודדויות הללו לא פשוטות ולא תמיד ניתן להן המענה הרצוי. הקבוצה מספקת מקום ואווירה תומכת לשיקוף תחושות אלה והתמודדות בריאה ונכונה עימן.
מפגשי הדרמה תרפיה מועברים על-ידי מטפלות מוסמכות בדרמה-תרפיה, בעלות תואר שני בטיפול בהבעה ויצירה, עם ניסיון רב בהנחיית סדנאות לילדים ובני נוער עם השמנת יתר.
מפגש תזונה - "לפי גישתנו, מציינת יעל שטנגר זק, מנהלת הסדנאות לטיפול בהשמנת יתר, בבית-החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים, תל השומר, הטיפול בהשמנת יתר בילדים אינו מתמקד בדיאטה. להפך. אנו מנסים להימנע משימוש במושג זה ומיצירת חסכים שרק מגבירים את הנזק לטווח הארוך. כמו-כן, יש לזכור, כי תהליך גדילה תקין של הילד חשוב יותר מגוף רזה, ואין לפגוע בו בשום אופן. יש לזכור, שבקרב ילדים המטרה היא לא תמיד ירידה במשקל. לעיתים, אם עודף משקלו של הילד אינו גדול, אפשר להביאו לידי השינוי הרצוי על-ידי הקניית הרגלי אכילה נכונים יותר ושמירה על המשקל הקיים (אשר הופך לתקין כאשר הילד גדל וצומח לגובה). מפגשי התזונה מתקיימים בדרך חוויתית, ובמהלכם לומדים הילדים את החשיבות באכילת מזון בריא ובמציאת תחליפים מגוונים ועוברים תהליך של הקניית כלים ו"חינוך מחדש" לאכילה בריאה ואופטימלית".
מפגשי התזונה מועברים על-ידי תזונאית קלינית, B. Sc., המתמחה בהשמנת ילדים ובני נוער. הסדנאות יתקיימו החל מ-4 לספטמבר 2011 עד סוף יוני 2012.

לפרטים והרשמה: יעל שטנגר-זק (M.A דרמה תרפיה) מנהלת הסדנאות לטיפול בהשמנת יתר בבית-החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים, תל השומר. נייד: 052-8523109. דוא"ל: yael-zack@012.net.il
תאריך:  29/08/2011   |   עודכן:  29/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אנה הילפר
- הודעה מהמרכז האקדמי כרמל
אתי ביתן
- הודעה מטעם המרכז האקדמי כרמל
מוטי עובדיה
10 בכירי הכלייזמר בארץ יתחרו ביניהם על התואר - "הראשון בניגון" בתחרות הכלייזמר הראשונה של תל אביב
איילה טל-אל
- הודעה מטעם עמותת א.וי ישראל
גילה נאומן-ימיני
- הודעה מטעם האגודה לסוכרת נעורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il