X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בנק איגוד
▪  ▪  ▪

בנק אגוד משיק קרן נאמנות ראשונה מסוגה בישראל:
"אגוד יפן" - קרן המתמחה במניות של חברות יפניות
בנק אגוד, באמצעות חברת אגוד קרנות נאמנות, משיק קרן נאמנות חדשה וראשונה מסוגה בישראל "אגוד יפן". הקרן נועדה לגוון את סל ההשקעות של משקיעים ישראלים בחו"ל, על רקע התאוששות מהירה שנרשמה בכלכלה היפאנית בחודשים האחרונים, לאחר שפל ממושך.
"אגוד יפן" היא קרן מעורבת שמרבית נכסיה יושקעו בניירות ערך של תאגידים הרשומים ביפן ו/או המקיימים פעילות עסקית מהותית ביפן, לרבות ניירות ערך או קרנות עוקבי מדדים מובילים ביפן ואשר נסחרים בבורסות ובשווקים מוסדרים בעולם.
אליעזר לופטנר, מנכ"ל חברת אגוד קרנות נאמנות, אומר כי הקרן תשקיע את רוב נכסיה במניות של חברות יפניות ולא בעוקבי מדד. "אנחנו מתכוונים להתרכז בעיקר במניות המרכיבות את מדד הטופיקס 100, מדד 100 המניות הגדולות ביפן. כאשר בוחנים את התנהגות הבורסה ביפן לאורך תקופה ארוכה, מגלים כי המדד הזה רשם תשואה גבוהה יותר ממדד הניקיי'', אומר לופטנר.
מניתוח המחלקה הכלכלית של בנק אגוד, בראשות אמיר חייק, שבוצע באחרונה עולה כי כלכלת יפאן מציגה בשנה האחרונה שיפור משמעותי בנתוניה, וזאת לאחר שפל ממושך של כעשור. ברבעון האחרון של 2003 צמחה הכלכלה היפנית בשיעור יוצא דופן של 6.4% במונחים שנתיים. קרן המטבע הבינלאומית אופטימית לגבי כלכלת יפאן השנה וצופה צמיחה בשיעור 3.4%.
בד בבד עם המעבר לצמיחה מרשימה, צפוי המשק היפני לעבור לאינפלציה נמוכה של כ-0.5% השנה, לעומת דפלציה בשנים האחרונות. עקב השיפור בכלכלה, משקיעים זרים הגדילו משמעותית את ההשקעות במניות ביפן בשנה האחרונה. הקניות נטו של זרים בשנת 2003 הסתכמו בכ- 140 מיליארד דולר.
"אגוד יפן" תוצע לציבור החל מיום 13 במאי 2004.
אודות אגוד קרנות נאמנות:
אגוד קרנות נאמנות (א.ק.ן) היא חברה לניהול קרנות נאמנות מקבוצת בנק אגוד. החברה מנהלת כיום 23 קרנות מתחומי השקעה שונים, החל באפיקים הסולידיים וכלה באפיקי המניות, תוך דגש על שקיפות מלאה בניהול ההשקעות. היקף נכסי הקרנות מגיע כיום לסכום של כמיליארד שקל. בתפקיד מנכ"ל החברה מכהן אליעזר לופטנר.
כלכלת יפן מציגה שיפור משמעותי בנתוניה מזה כשנה וזאת לאחר שפל ממושך של כעשור
ברבעון האחרון לשנת 2003 צמחה הכלכלה בשיעור יוצא דופן של 6.4% במונחים שנתיים.
השיפור בכלכלת יפן מושפע בעיקר מגידול ניכר בייצוא לעולם בעיקר ארה"ב, מצמיחה מואצת בכלכלת סין המביאה לעלייה בביקוש לסחורות מיפן, ומעליה בביקוש המקומי ביפן לאחר תקופה ממושכת של מיתון ודפלציה.
לאחרונה העלה הבנק המרכזי של יפן את תחזית הצמיחה בתמ"ג לשנת 2004 הפיסקאלית (שהחלה ביפן (ב-01/01/2004) מ-2.5% (תחזיתו האחרונה מאוקטובר) ל-3.1%, בשל הגידול בביקושים מכיוון ארה"ב ואסיה למוצרים היפניים דבר המהווה דלק להמשך הגידול בייצוא ורווחי החברות היפניות. הצמיחה בשנת 2003 הסתכמה ב-1%.
קרן המטבע הבינלאומית אופטימית יותר לגבי כלכלת יפן השנה וצופה צמיחה בשיעור 3.4% לעומת צמיחה של 1.4% בתחזיתה מספטמבר בה ציינה את ההתרחבות החזקה הבלתי צפויה ואת הצלחת המאבק בדפלציה ביפן.
כלכלת יפן צפויה להמשיך בהתאוששותה בשל יציאה מתהליך הדפלציה מה שהיווה את הבעיה העיקרית בכלכלתה ופגע ברווחיות חברותיה. בד בבד עם המעבר לצמיחה מרשימה צפוי המשק היפני לעבור לאינפלציה נמוכה של כ-0.5% השנה לעומת דפלציה בשנים האחרונות.
מדד המחירים לצרכן הצפוי לשנת 2004 עשוי להסתכם בירידה של כ-0.1%-0.2%. מדד המחירים לצרכן ל-12 החודשים שהסתיימו במרץ 2004 הסתכם בירידה של-0.2%. במדיניות הריבית לא צפוי שינוי בשנה הקרובה והיא צפויה להישאר סביב האפס, לפי תחזית הבנק המרכזי, זאת עד שיתייצבו המחירים ותורגש היציבות בצמיחה.
מאזן החשבון השוטף לפברואר 2004 ביפן הגיע לשיא של פלוס 20.3 מיליארד דולר עלייה של 46% לעומת תקופה מקבילה אשתקד.
מדד אמון הצרכנים של טוקיו לחודש מרץ הגיע ל 45.8 נקודות וממשיך במגמת השיפור שלו.
עקב השיפור בכלכלה משקיעים זרים הגדילו משמעותית ההשקעות במניות ביפן בשנה האחרונה. הקניות נטו של זרים בשנת 2003 הסתכמו בכ-140 מיליארד דולר.
בשלושת החודשים האחרונים רשם מדד TOPIX עלייה של כ-15.2% לעומת מדד הניקיי שרשם עלייה של כ-11.4%.
בשנה האחרונה רשם מדד ה-TOPIX עלייה של 52% לעומת מדד הניקיי שרשם עלייה של - 54%.
מדד הניקיי המורכב ממניות 225 החברות הגדולות ביותר ביפאן הרשומות למסחר בבורסת טוקיו ומחושב על פי ממוצע משוקלל של 225 החברות הללו. מדד הניקיי רשם לפני כיומיים שיא של 32 חודשים והגיע לרמת 12,163.8 הנק'. רמה הגבוהה בכ-60% מרמת השפל בה היה באפריל 2003.
המדד כולל בתוכו,בין השאר, את מניות החברות:
ADVANTEST , KYOCERA, TDK, TOKYO ELECTRON, FANUC, KDDI, CANON, HONDA MOTOR, SONY, SECOM, FUJI PHOTO,CSK,
TOYOTA MOTOR,PIONEER, NTT DATA, OLYMPUS ,YAMANOUCHI PHARM YAMAHA, SHARP, NIKON, SUZUKI MOTOT, MITSUBISHI ESTATE, NISSAN MOTOR, CASIO COMPUTER, CITIZEN WATCH, NEC, JAPPAN TOBACCO וכו'.
בשלושת החודשים האחרונים רשם מדד הניקיי עלייה של כ-11.4% לעומת הנאסד"ק שרשם ירידה של כ-4%.
בשנה האחרונה רשם מדד הניקיי עלייה של - 54% כאשר נסחר כעת ברמת 12,004.3 הנק'. לעומת הנאסד"ק שרשם עלייה של כ-36%.
ניתוח זה הוכן על-ידי בנק אגוד לישראל בע"מ לשימוש עובדיו ועובדי חברות הבנות שלו ולשימוש לקוחות של הבנק בכפוף להסתייגויות הבאות:
הניתוח הינו רכושו הבלעדי של הבנק. המידע ששימש את הבנק בהכנת ניתוח זה, הגם שהינו ממקורות שלפי ידיעת הבנק הינם מהימנים, אינו באחריותו. אין לראות בניתוח זה משום המלצה לביצוע פעולות כלשהן בניירות ערך או כל מצג שניתן על מנת שגורמים מחוץ לבנק יסתמכו עליו. כל הסתמכות על ניתוח זה תעשה על אחריותו של המשקיע בלבד.
אין לעשות שימוש כלשהו, למסור, להעביר, להביא לידיעה, להעתיק, לצלם, לשכפל, לצטט, לפרסם, במישרין או בעקיפין, בכל אופן או שיטה בין בדפוס בצילום בהקלטה בהעתקה מכנית או אלקטרונית בתמורה או שלא בתמורה, את ניתוח או חלקים ממנו, לרבות, ממצאים, מסקנות והערכות הכלולות בו, ללא קבלת אישור בכתב מהבנק.
הבנק ו/או חברות בנות שלו ו/או חברות הקשורות אליו (להלן: התאגידים) ו/או בעלי שליטה ו/או בעלי עניין במי מהם, עשויים להחזיק עבור עצמם ו/או עבור מי מלקוחות התאגידים הנ"ל מניות של מי מהחברות, ו/או עשויים להיות בעלי שליטה ו/או בעלי עניין במי מהחברות. כמו כן עשויים מי מהנ"ל לפעול בניירות הערך של מי מהחברות על בסיס יומי או אחרת, לפעול מעת לעת במכירתן ו/או ברכישתן חרף האמור בדוח זה.

תאריך:  10/05/2004   |   עודכן:  10/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il