מועצת הצמחים יוצאת בקמפיין הסברה בריאותי: "חמסה של צבעים - ירקות בחמישה צבעים לחיים בריאים"
מטרת הקמפיין: העלאת המודעות הציבורית לחשיבות אכילת ירקות
בחמישה צבעים כחלק מאורח חיים בריא.
מחר, ה- 1 בנובמבר (יום ב'), תעלה מועצת הצמחים בקמפיין הסברה מקיף, המוערך בהיקף של כ-1,000,000 דולר, שילווה בסיסמא "ירקות בחמישה צבעים לחיים בריאים". מטרות הקמפיין הן העלאת המודעות הציבורית לחשיבות אכילת ירקות בחמישה צבעים - אדום, כתום, ירוק, לבן וסגול - ועידוד צריכת ירקות כחלק מאורח חיים בריא. המסר החדשני אותו מבקשת מועצת הצמחים להטמיע באמצעות הקמפיין הוא "איך לצרוך", ולא רק "כמה לצרוך".
הקמפיין מבוסס על מחקרים מדעיים, הקובעים כי לכל קבוצת ירקות בעלי צבע זהה, סגולות מיוחדות אשר תורמות ליכולת ההגנה של הגוף מפני התפתחות מחלות. האדום - למניעת סרטן ומחלות לב; הכתום - לשמירה על תפקוד תקין של מערכת החיסון ולמניעת סרטן; הירוק - לשמירה על ראייה תקינה, להאטת הזדקנות העין ולחיזוק העצמות; הלבן - לשמירה על בריאות כלי הדם והלב, וכן למלחמה בחיידקים ובדלקות; הסגול - להאטת תהליכי ההזדקנות ובפרט הזדקנות המוח, "אנטי-אייג'ינג" בפעולה.
במסגרת הקמפיין הופקו שלושה סרטוני פרסומת תחת המסר "לא חשוב איך, העיקר שתזכרו לאכול מדי יום ירקות בחמישה צבעים לחיים בריאים". בכל סרטון דמות המייצגת עולם תוכן אחר, המשייכת את חמשת הצבעים לעולם התוכן ממנו היא באה. הרס"ר המיתולוגי במיל' - אהוד בנאי - יגלם איש צבא. פרשן הספורט - שימי ריגר - ייצג את עולם הספורט ואילו מיכל זוארץ תייצג את עולם הזוהר והיופי.
במועצת הצמחים בחרו בסמל ה"חמסה", אשר, רבים מאמינים כי מיוחסות לה סגולות הגנה. אצבעות החמסה יהיו צבועות כל אחת באחד מצבעי קבוצות הירקות, אליה יצורף הסלוגן: "ירקות בחמישה צבעים לחיים בריאים". ה"חמסה" תלווה את כל אמצעי הפרסום של הקמפיין.
התקשורת השיווקית של הקמפיין תתמקד בשני אפיקים מרכזיים:
האחד - קמפיין פרסומי באמצעות משרד הפרסום יהושע/TBWA, בהנהלת רמי יהושע.
השני - קמפיין יחסי ציבור, באמצעות משרד יחסי הציבור "ביבי תקשורת ויח"צ", בהנהלת יעל ביבי. הקמפיין ייפתח, כאמור, ב1/11- באופן הדרגתי במגוון אמצעי מדיה: טלוויזיה (ערוץ 9 ברוסית, ערוץ 1, ערוץ 2 וערוץ 10), רדיו (קול ישראל, גל"צ וגלגל"צ) ואינטרנט.
לדברי מיכאל אילון, מנכ"ל מועצת הצמחים, "מטרת הקמפיין העיקרית היא להוביל מסר של חינוך לצריכה מגוונת וצבעונית של ירקות כחלק מאורח חיים בריא ולהגברת צריכת הירקות. מנתוני מועצת הצמחים, הישראלי צורך בממוצע כ-20% פחות ירקות מהמומלץ ע"י ארגון הבריאות העולמי (WHO). ב-97' עמדה ישראל על שיא צריכה של 228 ק"ג לנפש בממוצע, ומאז חלה ירידה של כ- 6% בצריכה הממוצעת לנפש. יעדי הקמפיין הם לשנות מגמה זו ולהגדיל את הצריכה לנפש ב-3% לשנה, בשנתיים הראשונות".
קרדיטים:
מנהל פרויקט: הראל יהודה, מועצת הצמחים
יועצת מדעית: מרב מור-אופיר תזונאית קלינית M.Sc., מועצת הצמחים, ענף הירקות
יחסי ציבור: ביבי תקשורת ויחסי ציבור
משרד פרסום: פרסום יהושע/TBWA
מנהל קריאטיב: רובי ניסן
מנהל צוות קריאטיב: דני יעקובוביץ
צוות קריאטיב: שרון חורב, שרון יחיה, שי גזית
מנהל מח' אסטרטגיה: ניסים מויאל
פלנרית: שי לי נתן
מנהלת לקוחות: תמי אייל
ספורוויזר: גלי וינבר
תקציבאית: לירון רוזנפלד
מפיקה: סיגל שם טוב
במאי: דרור שאול
חברת הפקה: שושי ואודי