X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אופטיקה הלפרין
▪  ▪  ▪

הרב רפאל הלפרין, החוגג את יום הולדתו ה-80, הודיע היום על מכירת רשת אופטיקה הלפרין ומתפנה לכתיבת אנציקלופדיית בריאת העולם ולפעילות צדקה
הקונה הינו איש העסקים דוד אלישיוב שהינו מבעלי חברת lid חברת היהלומים מהגדולות בבורסה ליהלומים אשר רכש את
הרשת ב-60 מיליון שקל.
על-פי הסכם הרכישה, יישאר יעקב הלפרין מנכ"ל הרשת ודוד הלפרין ישמש כמשנה למנכ"ל כפי שהיה עד היום.
רשת אופטיקה הלפרין הנה הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל הכוללת 71 חנויות בבעלות מלאה וללא אף זיכיון. היקף מחזור המכירות השנתי של הרשת עומד על כ 120 מיליון שקל.
הרקע לקבלת ההחלטה
את רשת אופטיקה הלפרין הקימו בשנת 1988, הרב רפאל הלפרין ואישתו ברטי הלפרין. הסניף הראשון נפתח ברח' רבי עקיבא בבני ברק כאשר מטרתו הייתה לשווק את מוצרי האופטיקה הטובים ביותר במחירים הנמוכים ביותר, השווים לכל כיס. במהלך השנים ביססה הרשת את עצמה בשוק האופטיקה הישראלי והרחיבה את פעילותה ותחומי התמחותה.
כיום מונה הרשת למעלה מ-71 סניפים ומהווה את רשת האופטיקה הגדולה בישראל. לדברי הרב הלפרין, בראש סדר העדיפויות שלו עומדת כרגע פעילות הצדקה וכתיבת האנציקלופדיה על בריאת העולם: "אני רוצה להמשיך לעסוק בכתיבה ולנצל את הזמן הפנוי לפעילויות צדקה, ביניהן מניעת פעילות עסקית במדינת ישראל ביום השבת.
ההחלטה על מכירת הרשת התקבלה בהחלט גם כשיקול כספי שכן היום נמצאת הרשת ברמת הרווחיות הגדולה ביותר מיום הקמתה ומעבר להבטחת מצבם הכלכלי של בני ביתי, בכוונתי להפריש למוסדות צדקה חלק נכבד ביותר מהכנסותיי. את משפ' אלישיוב אני מכיר כבר שנים ובטוחני שיחד עם בניי יעקב ודוד, תישמר הרוח שאפיינה את הרשת שלי, שתמשיך להוות את רשת האופטיקה היחידה בישראל המספקת משקפיים לכל אדם ואדם במחיר סביר ובאיכות גבוהה".
אודות הרשת
רשת אופטיקה הלפרין מונה כיום 71 סניפים בכל רחבי הארץ והיא רשת האופטיקה הגדולה בישראל. בתחילת דרכה, קבעה מדיניות הרשת שכל החנויות תהיינה ממוקמות ברחובות ראשיים ולא בקניונים. בתקופה האחרונה, בעקבות שינוי הרגלי הצריכה בישראל, השתנתה במעט המדיניות והרשת פתחה (ותמשיך לפתוח) סניפים חדשים גם במרכזים מסחריים וקניונים, למעט בקניונים הדורשים הפרשת אחוז מהרווחים. לאחרונה פתחה הרשת חנויות במגזר הערבי ונמצאת במו"מ לפעילות גם בחו"ל.
ברשת מועסקים כ-400 עובדים, ביניהם רופאי עיניים, אופטומטריסטים, מוכרנים ומנהלי מחוזות, אשר עוברים הכשרות מיוחדות בארץ ובחו"ל על מנת לשמור על רמתם המקצועית ועדכונם בכל החידושים המובילים בעולם. הרשת משרתת מדי חודש למעלה מ- 30 אלף לקוחות והיקף המכירות הכספי השנתי נאמד בכ-120 מיליון שקל.
אסטרטגית הרשת
חלק מהאסטרטגיה השיווקית של הרשת הנה מכירת מוצרים במחירים זולים ונמוכים מכלל השוק. הרשת חרטה על דגלה את הסיסמה "הזולים במדינה" כמוטיב המוביל, בנוסף למקצועיות ולשירות אותם היא מציעה. בנוסף פועלת הרשת בשיתוף פעולה עם ארגוני צדקה רבים הן במגזר החרדי והן במגזר החילוני.
תחומי ההתמחות של הרשת
בחנויות הרשת משווק קו רחב של מסגרות למשקפי ראיה ומשקפי שמש של מותגים בינלאומיים ומותגי יוקרה מהמובילים בעולם ביניהם: טומי הילפיגר, NBA, ווג, ורסצ'ה, לי קופר ועוד. לצד מותגי היוקרה, משווקת הרשת מסגרות משקפי ראיה של מותגי הבית, המיוצרים על ידי הרשת במרכזי ייצור שונים בעולם. מותגי הבית הם באיכות גבוהה בעלי עיצוב מודרני ובמחירים שווים לכל נפש. בנוסף למשקפיים, משווקת הרשת עדשות מגע, תמיסות לטיפול (במשקפיים) ובעדשות, משקפי עבודה ומוצרים נלווים.
השנה נפתחה ברמת-גן חנות העודפים של הרשת. זוהי חנות העודפים הראשונה בתחום האופטיקה, בישראל. בסניף היצע של למעלה מ-10,000 זוגות משקפים, עודפי ייבוא ועודפי קולקציות של משקפי שמש ומסגרות משקפי ראייה. מחירי המשקפיים נעים בין 40 שקל עד 120 שקל.
שיתופי פעולה
רשת אופטיקה הלפרין נוקטת במדיניות של שיתופי פעולה ומקיימת שיתופי פעולה עם גורמים מסחריים וחברות מובילות במשק הישראלי, ביניהם: אפריקה ישראל, קואופרטיב אגד, שטראוס, עלית, פלאפון, רשת מלונות דן ועוד. רשת אופטיקה הלפרין מהווה ספקית בלעדית בתחום משקפי המגן לגופים צבאיים והתעשייה האווירית ומבצעת בדיקות עיניים ל-ISO במפעלים ביטחוניים ותעשייתיים.
כמו-כן, הרשת מהווה מזה מס' שנים, ספקית בלעדית של משקפי ראיה ועדשות מגע של כל חילות צה"ל, מועמדים לשירות הביטחון וכוחות הביטחון. השנה, זכתה הרשת במכרז לאספקת עדשות מגע לחיל האוויר. לאחרונה נחתם הסכם עם קופ"ח כללית במסגרתו משמשת רשת "אופטיקה הלפרין" ספקית ראשית לחברי מועדון כללית מושלם.
הרב רפאל הלפרין
הרב הלפרין הוא דמות מרתקת, שפועלה מתפרס על פני למעלה מ-50 שנה, ושזור ביחד עם התפתחותה של מדינת ישראל. הרב, שנבחר ב-1949 ל"מר ישראל", הוכתר ב-1955 לאלוף העולם בהיאבקות חופשית וזכה ב-1974 בתואר "דאן 5" בקרטה. במהלך חייו הצליח לשלב את הספורט והדת יחדיו ולזכות בתהילה לאומית ובינלאומית כאחת. הוא הפך מבחור ישיבה לאלוף עולם אולם נשאר נאמן לתורה וליהדות ומתעסק בה עד עצם היום הזה.
בין ספריו הרבים של הרב הלפרין, שזכו להצלחה בארץ ובעולם, ניתן למצוא "אטלס עץ החיים" (16 כרכים), "אנציקלופדיה לבית ישראל" (20 כרכים), "תור הזהב והשמד", ו"לאכול ולרזות", שהיה לרב מכר. בנוסף, ייסד והפעיל הרב הלפרין מספר מיזמים כלכליים שהפכו אותו לאיש עסקים מן השורה הראשונה: בנוסף להקמתה של רשת "אופטיקה הלפרין" הוא ייסד את מכון שמשון, הקים מכון להרזיה והביא לארץ לראשונה מתקן לרחיצת מכוניות. חלק נכבד מרווחיו מוקדש למוסדות תורה, צדקה וחסד.
אודות הרוכש
קבוצת משפ' אלישיוב הינה בעלי חברת lid, חברת היהלומים מהגדולות, הנסחרת בבורסה הישראלית לתכשיטים ובעלת משרדים בישראל ארה"ב והודו. החברה מתמחה בייצור תכשיטים ובסחר ביהלומים ומחזור החברה השנתי עומד על כ 250 מיליון דולר .
את ההחלטה לרכוש את אופטיקה הלפרין קיבלה משפ' אלישיוב לאור ההחלטה להיכנס לתחום הקמעונאי ומתכנן להרחיב את הרשת ולפתח את תחום האופנתיות והחדשנות.
הנהלת החברה
על-פי הסכם הרכישה ימשיך יעקב הלפרין לשמש כמנכ"ל ודוד הלפרין כמשנה למנכ"ל כמו כן לא צפויים שינויים במצבת כח האדם של החברה. יעקב הלפרין ודוד הלפרין הובילו בשנים האחרונות מהלכים שיווקיים שונים לקידום פעילות הרשת. שיתופי פעולה עם גורמים מסחריים שונים הפכו לחלק נכבד בפעילות השיווקית של הרשת. בשנת 2004 בלבד, התקיימו עשרות שיתופי פעולה עם גורמים מסחריים ביניהם, קואופרטיב אגד, חברות האשראי וקופת חולים כללית.
בתקופת ניהולו, פיתחה הרשת את מותגי הבית של הרשת. לאור ההצלחה לה זכה הליין העיצובי הראשון, פותחו מספר קולקציות המתחדשות מדי עונה, ומעוצבות על-ידי מעצבים מובילים מחו"ל. עיצובי הדגמים הינם מודרניים ועדכניים והם אינם נופלים באיכותם ממותגים בינלאומיים.ההבדל העיקרי ביניהם ובין מותגי היוקרה הוא המחיר, השווה לכל נפש. מותגי הבית המובילים של הרשת הינם: MIZUKI, PAPARACI, D&J ובתחום משקפי הראיה לילדים: HALPERIN KID. על פי הסכם הרכישה, ימשיך יעקב לשמש כמנכ"ל הרשת.
אופטיקה הלפרין למען הקהילה
רשת אופטיקה הלפרין בשיתוף עם עובדיה, מקיימת מדי חודש פעילויות שונות למען הקהילה. זאת בנוסף לתרומות הכספיות המועברות לארגוני הצדקה השונים (על-ידי הרב הלפרין). בין הפעילויות אותן מקיימת הרשת: בדיקות ראייה חינם לנשים וילדים במועדונים לנשים מוכות, תרומת משקפי שמש לחיילי צה"ל, תרומת משקפיים לנזקקים ועוד.

תאריך:  15/12/2004   |   עודכן:  15/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il