X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם איגוד האדריכלים העצמאים
▪  ▪  ▪

איגוד האדריכלים העצמאים, כחלק מארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל, מכריז לראשונה על תחרות ארצית בנושא: "אדריכלות טובה עסקים - טובים", התחרות מבוססת על מודל התחרות האמריקני, “ GOOD DESIGN GOOD BUSUNESS” (תכנון טוב, עסקים טובים).
התחרות תיערך בקרב מזמיני עבודות תכנון מבנים וסביבתם אשר מאמינים שאדריכלות טובה, מאפשרת ליישם מטרות שונות המועילות למזמין, לסביבה, לחברה, ולעסקים. ולגרום לשינוי בסביבה הפיסית. דוגמאות לכך ישנן גם בארץ והם יוצגו במסגרת התחרות.
ארגון האדריכלים האמריקאי עורך כבר 8 שנים תחרות לאדריכלות איכותית, בה נבחנים התהליך והתוצאה של שיתוף הפעולה בין מזמיני עבודות התכנון לאדריכלים וכיצד תורם הדבר להשגות המטרות של מזמין. התכנון בפרמטרים השונים כמו הגדלת הרווחיות, עליה בתפוקה של העובדים, היענות הציבור להשתמש במבנה השפעת התכנון על חיי הסביבה והעוד.
האדריכלית יעל קינסקי, יו"ר איגוד האדריכלים העצמאיים ויוזמת רעיון התחרות בישראל אומרת כי "בבסיסה של התחרות עומדת גישה חדשה, גישה אקטיבית וחיובית שמטרתה להטמיע בקרב הציבור את היתרונות הגלומים בתכנון איכותי. נושא התכנון והאדריכלות אינו זוכה לתהודה במרחב הציבורי בישראל. דיון ציבורי כמעט שאינו מתקיים בארץ בכל הנושאים של תכנון ואדריכלות אלא כאשר מדובר באסון כמו במקרה של אולמות ורסאי. לא קיימת מודעות לחשיבות וליתרונות של תכנון איכותי, עד כדי מצב שבהן קורה שהעבודות נעשות בצורה רשלנית ומסוכנת".
ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים, נמצא במלחמה מתמדת עם הרשויות בעניין הנורמות המונהגות במכרזי תכנון. הארגון תובע להעמיד את שיקולי איכות התכנון לפני כל שיקול אחר, כפי שגם קבעה ועדת זיילר, שמונתה לחקור את אסון אולמי ורסאי. ועדה זו הזהירה מפני הסיכון של מסירת עבודות תכנון לכל הממעיט במחיר.
לדברי האדריכלית קינסקי, התחרות מיועדת להעלות על סדר היום את נושא התכנון האיכותי בקרב מספר קהלי יעד ממוקדים כגון מזמיני עבודות תכנון, המתכננים - האדריכלים והמהנדסים העוסקים בביצוע ותכנון העבודות על בסיס יומיומי. האיגוד יזמין את כל הגורמים הפרטיים והציבוריים להגיש לתחרות את הפרוייקטים הטובים ביותר. גורמים ציבוריים חשובים נתנו את הסכמתם לסייע לקיום התחרות בהם: משרד הבינוי והשיכון, משרד החינוך, משרד האוצר, התאחדות הקבלנים והבונים, התאחדות התעשיינים, מרכז השלטון המקומי ועוד.

תאריך:  27/03/2005   |   עודכן:  27/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il