כחלק מהמגמה לשיפור מתמיד באיכות החיים, הקימה יחידת הבריאות העירונית של עיריית הרצליה, בסיוע אגודת אילן, חדר רב-חושי בבית הספר "אופק" המעניק לתלמיד אפשרות ליצור איזון בין רגיעה לפעילות בתוך סביבה מותאמת ובטוחה.
הסביבה הרב-חושית נוצרת בחדר בו קיים אוסף אביזרים, שהורכבו בהתאמה המזמנת פעילויות גרייה או חוויות מרגיעות, במטרה לשפר את האיזון התחושתי של התלמיד.
ניתן להפעיל את האביזרים באופן מגוון ובצירופים שונים בהתאם לצרכים של כל תלמיד. ייחודו של החדר הרב-חושי הוא בריכוז של אמצעי הגרייה המאפשר תנאים מעודדים ליצירת קשר בלתי אמצעי.
ניתן להפעיל את הציוד בחדר הרב-חושי באופן מבוקר מבחינת עוצמה, כמות וסוג הציוד. הפעילות בחדר הרב-חושי מהווה אמצעי נוסך להשגת המטרות הטיפוליות של התלמיד כחלק מתוכנית הלימודים האישית שלו.
הסביבה הטיפולית בחדר הרב חושי מעודדת, בין השאר, תקשורת מילולית ובלתי מילולית, הגברת פעילות בקרב תלמידים פסיביים, תרגול בסביבה מוגנת, הפחתת התנהגויות סטריאוטיפיות, הפחתת תוקפנות ומהווה סביבה בטוחה להפגה.
- מקור המילה סנוזלנד הינו מהשפה ההולנדית:
SNUTTELEN - לרחייח
BOEZELEN - להירגע מבלי לנמנם