X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

לא קל לזכור את השם. אבל צריך גם צריך לזכור אותו, לשננו בעל-פה, כדי שייזכר לדראון עולם: ופא סמיר איבראהים באס.
כולנו ראינו אותה בטלוויזיה, מככבת בשתי סצנות. האחת - כפי שקלטו אותה המצלמות האלקטרוניות במעבר ארז, מנסה לשטות את בודקיה ולאחר מכן להפעיל ברוב יאושה על שמשימתה לא צלחה בידיה את תחתוני הנפץ שהיתה לבושה בהם. השניה - כאשר כתבי הטלוויזיה דוברי הערבית ריאינו אותה בכלא.
גם בלי שפתחה אותה ופא את פיה - די היה במראה הראשון כדי לזעזע. ולא כל כך בגלל נסיון ההתאבדות בטרם עת, כמו מעצם העובדה שקיוותה לעבור בשלום את הביקורת היוצאת מן הכלל ולהגיע לבית החולים הבאר-שבעי, והפעם לא כדי לקבל טיפול משלים בכוויותיה כי אם "לטפל" ביהודים כפי שהפלשתינים חולמים לעשות כבר מאה שנה ויותר.
ואולם עוד יותר היה מזעזע לשמוע את בת-העוולה הזאת לפני מצלמות ערוצי הטלוויזיה, כשהיא כבר יודעת שניצלה ממוות. שטף כזה של דברי שיטנה נגד כל ה"פושעים" היהודיים כבר מזמן לא נשמע בבהירות שכזו, בקור-רוח שכזה, בלא מעצור והסתייגות. קיבלנו עוד שיעור - אם היה צורך לקבלו - לאילו תהומות של שנאה ומשטמה ירדו שם מעבר לגדרות ההפרדה, עד כדי כך שצעירה בת 21 - כזכור, ופא שמה - שרק לפני כמה חודשים זכתה לטיפול רפואי יוצא מן הכלל ב"סורוקה", מנסה לחזור אל המקום, והפעם, כדבריה, על-מנת להרוג 40-50 יהודים, ביניהם בוודאי גם רופאים ואחיות שטיפלו בה.
בסיפור הנורא הזה - שספק אם מסבירני ישראל בעידן ההינתקות-בכל-מחיר יידעו לעשות בו שימוש - שני דברים צריכים להדאיג כל ישראלי, ששכל בקדקדו:
ראשית, ופא היא רק קצה הקרחון. היא חומר-הנפץ המהלך-על-שניים, ש"בושל" והוכן אי שם בצפון הרצועה על-ידי אירגון טרור, שתאבונו לפעול נגד ישראל ולרצוח יהודים רק גבר עם תוכנית הנסיגה החד-צדדית תמורת אפס-תמורות. אבל גם ה"ג'יהאד האיסלמי" הוא קצה קרחון, הקצה היותר מסוכן והאכזרי של שורה של ארגוני טרור ופלגי טרור ושסעי טרור, שממשיכים לפעול ויוסיפו לפעול גם לקראת הנסיגה, גם במהלכה ובוודאי ועוד יותר לאחריה.
בסיפורה המזוויע של ופא מתגלית שוב הרשות הפלשתינית כמעין "ד"ר ג'ייקל ומיסטר הייד". נופת צופים של היושב-ראש באזני אריאל שרון ובאוזני מראיינו החייכן מערוץ 1, מצד אחד, והמשך הטרור בכל החזיתות, מצד שני. ותמיד יימצאו פרשנים, בעיקר בתוכנו, שיגידו: סבלנות, צריך לתת לאבו-מאזן זמן כדי להשליט מרותו ולרסן את ה"שבאב" הפלשתיני על ארגוניו ופלגיו...
"לתת לו זמן" - את זה כבר אומרים אצלנו מתחילת השנה, כמעט מאז ירש האיש את אבי אבות הטרור ערפאת, אבל רק תמימים ומיתממים יאמינו, כי הרשות הפלשתינית תפסיק אי פעם את מעשי הטרור. גם מפני שאינה יכולה וגם מפני שאינה רוצה.
ולכן אותה בת-עוולה, אותה ופא מג'באליה שנמצאת עתה במקום מבטחים ישראלי ושוב מקבלת טיפול רפואי מסור, היא קצה הקרחון לא רק של ה"ג'יהאד" אלא של הרשות כולה, שמבקשת עתה יותר מכל לראות את יישום השלב הראשון של הנסיגה, המוגשת לה על מגש של כסף, מוכתם בדמם של יבגני מחרמש ועוד למעלה מאלף רצוחים בארבע שנות "אינתיפאדה" שכלל לא פסקה, ותמשיך כמובן לדרוש את השלמתה בעזרת לחצים בינלאומיים ובלחץ פצצות-חיות כדוגמת ופא. וכאלה אינם חסרים שם, השבח לאללה.
אבל דבר שני צריך להדאיג אותנו בסיפור זה, ולא נתפלא אם נהיה עדים לו כבר בימים הקרובים. זה יקרה כאשר יפתח את פיו איזה דוקטור מאוניברסיטת חיפה, או פרופסור מאוניברסיטת בן-גוריון, או סופר ידוע כלשהו שחותם בהצלחה על ספריו באחד מדוכני שבוע הספר העברי, ויגידו לכולנו קבל עם ועדה: ופא היא בסך הכל קורבן אומלל של המצב שישראל אחראית לו. לשיטתה ופא צודקת באומרה, שילדי הפלשתינים סובלים ומתים, ולכן יצאה להרוג ילדים ישראליים. בואו נכיר בסבל של האחר, עקב ה"כיבוש האכזרי" שלנו, ולא יהיו יותר מתאבדים ומתאבדות...
אכן, אל נתפלא אם דיבורים בסגנון זה יישמעו אצלנו בימים הבאים בכלי התקשורת השיראליים והזרים. מאז צצה ועלתה תוכנית ההינתקות, מאז צף ועלה המשפט האבסורדי האומר: "ההינתקות תהיה אבל אש וטרור לא יהיו" - גם דיבורי השקר והעלילה מקרבנו גברו ופשטו.
ופא היא קצה הקרחון של תאוות הרצח והשנאה הקיצונית השוררים בצד הפלשתיני ומוטמעים קודם כל בילדים ובבני הנוער. היא עלולה להיות גם קצה הקרחון של התגוללות עצמית מחודשת מצד כמה אלמנטים חולניים בקרבנו, שרק מלבים את אותו טרור מתמשך.

תאריך:  21/06/2005   |   עודכן:  21/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד עפר טויסטר
עו"ד ליאת בכר-סגל
כללים לעניין אבחנה בין הוצאות משפט לבין שכר טרחת עוורך דין
שלומי דיאז
הוועדה בראשות השר עזרא החליטה להקים עוד חמש ועדות משנה    גורם משטרתי: "הכל טוב ויפה אבל אנחנו צריכים שוטרים ואמצעים ולא חברי ועדה"
בועז מושקוביץ
כל מי שירצה להגיע להישג פוליטי בישראל יידע שאין צורך לנסות לשכנע את רוב האזרחים, עליו ללכת ישר לדב ויסגלס ועמרי שרון ולשכנע אותם שזה טוב לעסקיהם    תמיד יימצאו אלה שיתארו את המדיניות "שטחים תמורת סגירת תיק" במילים "החלטה אמיצה של המנהיג" או "אינטרס לאומי וציוני"
אליקים העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il