X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תחשבו על התכיפות המצמררת, על התדירות המחרידה. תחשבו על הקלות המקוללת, הפושעת, הבלתי נסלחת, שבה גם במאה העשרים ואחת אנשים מתים מרעב כמו זבובים
▪  ▪  ▪

הקריינית ברדיו אמרה בשבת שעברה כי בכל שלוש דקות מת בעולם אדם מרעב. בין תחילת הקטע הזה לבין סיומו עתידים למות אנשים אחדים. בני בלי שם. הם ימותו אבל ספק אם ייקברו. אולי איש לא יבכה עליהם. אולי הם יתומים. ייתכן כי ההורים שלהם אף הם מתו ברעב.
אנשים שהיו ואינם עוד, רובם - כמשוער - ילדים. שלדים מהלכים, שלדים גוועים, שלדים מתים.
זבובוני-צואה ירקרקים - מהסוג החג על גוויות מצחינות - חגים כבר ומזמזמים את מחול המוות על פניו של האיש (המת-החי) שימות סופית בעוד שלוש דקות. הוא ימות מרעב, מהזנחה, מאפיסת כוחות, מאזלת יד אנושית, חומלת ומיטיבה, מצילת חיים. הוא ימות בגלל תאוות עושר בלתי מרוסנת של אנשים אשר לא אכפת להם כלל שאנשים ימותו סביבם בחוסר כל. הם ימותו - הם כבר מתים - מאחד הפשעים החמורים של האנושות נגד עצמה.
אחת לשלוש דקות. תחשבו על התכיפות המצמררת, על התדירות המחרידה. תחשבו על הקלות המקוללת, הפושעת, הבלתי נסלחת, שבה גם במאה העשרים ואחת אנשים מתים מרעב כמו זבובים.
תחשבו על זה. קשה לחשוב על רעב כשהבטן מלאה. זה עתה אכלתם. אולי תאכלו בעוד חצי שעה. מזונכם מובטח. כשאתם רעבים, אתם יודעים בדיוק מה לעשות כדי להחליף את הרעב בשובע. אתם מסוגלים לעשות זאת. תחשבו על אנשים שרעבים והרעב מציק ומייסר אותם עד טירוף. תעמידו עצמכם במקומם. תיכנסו לעור הצפוד שלהם, תהיו גופיף זעיר ברקמת תאיהם. קשה, נכון? תחשבו על הרגע שבו הופך הרעב הבלתי נסבל לצימאון שלא ניתן לשאת אותו עוד מבלי שהדעת תיטרף.
תחשבו על זה כשאתם אפופים ומוקפים ומוצפים ריחות של מזון סיני, מוקפץ, מאודה, מתובל, מפולפל, או איטלקי או מזרחי. תחשבו על זה כשאתם ניצבים מול הוויטרינה המשגעת של הקונדיטוריה שבה אתם נוהגים לקנות עוגה לשבת. או בעוברכם מול דוכן הפלאפל, שעה שאנשים נוגסים מלא פיהם הנוטף בפיתה התפוחה עד להתפקע בקציצות הצמחוניות, בצ'יפס ובסלט ("אדוני אוכל כאן או לארוז לו?").
תחשבו על אנשים שאין להם, פשוטה כמשמעה, פת לחם. אף לא פירור. אנשים מחמת רעב מסוגלים להתחיל לאכול את בשרם שלהם. תחשבו עליהם. אני חושב. מאז תחילת הרשימה הזו מתו כבר יותר משני אנשים. האנושות משמידה עצמה לדעת לא באמצעות נשק גרעיני. היא עושה זאת בנשק לא פחות קטלני: האדישות.
אחת לשלוש דקות. והעולם ממשיך בשלו. הוא לא עוצר את נשימתו. תחשבו על הילד הכפרי הנידח, תושב העולם השלישי, שימות בדמי ימיו. על ילד שנולד אל עוני ועזובה. האמא שלו מתה מרעב. גם אביו. גם אחיו ואחיותיו. עכשיו תורו. משפחה שלמה שהרעב הכחיד אותה. משפחה שלמה שהושמדה על-ידי אנושות שהמשאבים העצומים שקיימים בה היו עשויים להצילה, אבל כשמוקדי השליטה עליהם, מנגנון הקצאתם ואופן חלוקתם מושחתים - אין למיליוני בני אדם שום סיכוי לשרוד.
שחיתותו של העולם דנה, חורצת וגוזרת עליהם דין מוות. האנושות, בפשטות, רוצחת אותם. תחשבו על זה. שלוש דקות. אחת לשלוש דקות מת אדם. זה מה שאמרה קריינית בסופה של אחת ממהדורות החדשות, שמעתי במו אוזניי. נשבע לכם. אני זוכר זאת בדיוק. אחת לשלוש דקות. זה המשך. זה הקצב. זו התדירות. ישבתי על כורסה ושתיתי קפה, כששמעתי את הנתון המזוויע הזה. שמעתי ולא האמנתי למשמע אוזניי. הידיעה שודרה גם במהדורת החדשות הבאה. הפעם הקשבתי לה בקפידה. כן, לא טעיתי ואני לא מטעה אתכם. אחת לשלוש דקות.
נשבע לכם. התביישתי בעצמי עד כדי מעשה. הלכתי אל הכיור ושפכתי את הקפה. אני לא יכול לשבת בשקט בביתי ולשתות קפה בנחת כאשר מרגע רתיחת המים בקומקום ועד שטיפת הכוס בכיור ימותו ארבעה אנשים, אולי יותר. מעולם לא היה הקפה ששתיתי מר וטפל כל כך, כמו הקפה ששתיתי בשבת ההיא. כאילו לגמתי נפט.

תאריך:  03/07/2005   |   עודכן:  03/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
הארץ פרסם (3.7.05): "ממשטרת מרחב גליל נמסר הבוקר, כי לנהג שרכבו גרם לפי החשד לתאונה, היו תשע הרשעות קודמות בגין עבירות תנועה. בין השאר, הוא נתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול, נוהג במהירות מופרזת וחוצה קו הפרדה רציף, אירוע שבגינו אירעה אף התאונה אתמול. ההרשעה האחרונה היא מינואר האחרון"
דוד אלהרר
יהונתן דחוח-הלוי
האסטרטגיה של החמאס להשתלט על הרשות הפלשתינית ולהקים שלטון אסלאמי בפלשתין    הכותב מנתח במאמרו את השינוי בתפיסת החמאס המקבלת את תפיסת תוכנית השלבים לשחרור פלשתין - תפיסה המתפרשת בעיני מדינאים כביטוי לפרגמאטיזם מדיני
יואב יצחק
ההפקרות נמשכת, ועכשיו בבית המשפט העליון: ארבל לא פסלה עצמה מלדון בהליך פלילי שבו הופיעה בפניה עו"ד דניאלה ביניש, בתה של חברתה הקרובה ביותר ומי שאחראית לא במעט למינויה לכהונת שופטת; ארבל דנה כשופטת בהליך פלילי אחר, שבו דנה במעצרו של חשוד שבעניינו טיפלה קודם לכן, כפרקליטת המדינה    ומה אומרת ארבל? "אין עילה לפסילה"
עו"ד אילנה זינגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il