X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

תמצית העובדות
השאלה הטעונה הכרעה: האם מוסמך הרשם של בית משפט זה להורות לצדדים לערעור לשכת עורכי הדין על הגשת עיקרי טיעון בכתב? במסגרת ההליך העיקרי (שעניינו ערעור כנגד סירובה של לשכת עורכי הדין לרשום את המשיבה כמתמחה), החליט הרשם, כי הצדדים יגישו לבית המשפט עיקרי טיעון בכתב.
לשכת עורכי הדין ביקשה מכבוד הרשם לבטל את החלטתו זו, בטענה כי אין בתקנות בתי המשפט (סדרי דין בערעור לבית המשפט העליון לפי חוק לשכת עורכי הדין), התשמ"ט-1988, החלות על העניין הנדון, כל הוראה העוסקת בהגשת עיקרי טיעון, ומשכך, אין לרשם סמכות לחייבם בהגשת עיקרי טיעון.
הרשם דחה את הבקשה, בקבעו כי אומנם אין התקנות הרלוונטיות מקנות סמכות לחייב את הצדדים בהגשת עיקרי טיעון, אך הוא שואב את סמכותו לכך מסעיף 90 לחוק בתי המשפט. לשכת עורכי הדין הגישה ערעור על החלטת הרשם, בטענה כי הסמכות להורות לצדדים להגיש עיקרי טיעון בהליכי ערעור על החלטות לשכת עורכי הדין, אינה נובעת מסעיף 90 האמור, העוסק אך ב"בבקשות בכל עניין הנוגע לניהולו של הליך", בשעה שבענייננו החלטת הרשם לא ניתנה בתגובה ל"בקשה", אלא מיוזמתו שלו.
מנגד, המשיבה סבורה כי את סמכות הרשם לצוות על הגשת עיקרי טיעון בהליך הנדון, ניתן לעגן בסעיף 90 האמור, בסעיף 75 לאותו חוק אשר חל גם על הרשם מכוח סעיף 104 לחוק, וב"סמכותו הטבועה" של הרשם להורות כפי שהורה. המשיבה מוסיפה ועומדת על חשיבותם של עיקרי הטיעון. הערעור נדחה
נקבע
- בהליכים אזרחיים ומינהליים שונים, מוטלת על הצדדים חובה אוטומטית להגיש את עיקרי טיעוניהם עובר לדיון. לעומת זאת, בהליכים פליליים ומשמעתיים אין חובה סטטוטורית להגשת עיקרי טיעון. בבית משפט זה קיימת פרקטיקה לפיה הרכב, דן יחיד או הרשם מורים, לעתים, על הגשת עיקרי טיעון בהליכים פליליים או משמעתיים. לבית המשפט ולרשם ישנה סמכות טבועה לייעל את ההליכים התלויים ועומדים בפני בית המשפט, ולכן במתן הוראות על הגשת עיקרי טיעון, לא חרגו השופטים והרשמים מסמכותם.
נקבע
- יפה עשה הרשם, שהורה על הגשת עיקרי טיעון בענייננו. הוראת סעיף 90 לחוק בתי המשפט אינה חלה בענייננו כלשונה, כיוון שלא היתה בפני הרשם "בקשה" להורות על הגשת עיקרי טיעון, אך רוחה של הוראה זו שורה עלינו בענין היקף סמכותו הטבועה של הרשם. הוראתו של הרשם ניתנה כדין.
נקבע
- נזדמן לי לשמוע לא מעט ערעורי לשכת עורכי הדין בהם לא היו עיקרי טיעון; לא מעט זמן שיפוטי בוזבז בהליכים אלה. פליאה היא בעיני שדווקא לשכת עורכי הדין מבקשת שלא לסייע בידי בית המשפט לייעל את מלאכתו, ולחסוך זמן שיפוטי יקר.

בש"ם 4638/05 לשכת עורכי הדין בישראל נ' ברי בל
בבית המשפט העליון
כבוד השופטת מ' נאור
מיום 11.7.2005
אתר האינטרנט www.lawdata.co.il מהווה מאגר מידע משפטי מקיף ומעודכן, הכולל את כל החוקים והתקנות בישראל, פסקי דין מלאים מכל הערכאות, מאגר חדשות משפטיות, פסקי דין ערוכים ומתומצתים, מחשבונים, מאמרים, הצעות חוק וטפסים משפטיים
תאריך:  19/07/2005   |   עודכן:  19/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
עו"ד אופיר פלק
כוחות הרשע הפלשתינים סופרים את הדקות לפתיחת חגיגות הגירוש, כוחות הביטחון שלנו ביצעו את כל המודלים, מאות קראווילות הוצבו סמוך לחוף ניצנים, הבולדוזרים מוכנים להרוס את מבני המתיישבים ולהבעיר את קברי יקיריהם, ואף-על-פי-כן, לא מאוחר מדי לקיים משאל עם, על-מנת להציל את המחר המשותף של תומכי ומתנגדי ההינתקות.
עו"ד חיים קליר
קיר התמוטט ומחץ למוות את מפעיל המחפרון שעבד במקום    האם מדובר בתאונת דרכים?    האם יש חשיבות לעובדה שההתמוטטות אירעה לאחר סיום העבודות שביצע הדחפור וללא מגע פיסי בינו לבין הקיר? האם יש משמעות לכך שעבודות המחפרון הוו רק סיבה משנית להתמוטטות?
עו"ד זאב דסברג
אלעזר לוין
האם הבנין יהפוך למרפאה, מכללה, בית משרדים, מגורים או בית דיור מוגן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il