X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלת ישראל [קרי הנציגים של: את, אתה ואני] החליטה [בשמנו כמובן] לפצות את כל נפגעי מעילת הבנק למסחר בשווי פגיעתם הכלכלית; מחשבה נוספת.
▪  ▪  ▪

ממשלת ישראל החליטה בימים אלו ממש, לפצות את מכלול לקוחות הבנק למסחר אשר נפגעו תוצאי מעילת העתק של אתי אלון.
על-פי החלטת ממשלת ישראל, יפוצו באופן מלא אלו שחשבונותיהם הראו יתרה של עד ארבעה מליון שקלים. מעל ומעבר לתקרה זו - יפוצו הלקוחות כדי 95% ממכלול הנזק הכלכלי שהסבה להם אתי אלון, יחד עם דירקטוריון והנהלת הבנק למסחר.
לצורך אנלוגיה בלבד, נניח כי את/אתה הייתם נוטלים סיכון [מחושב...] ולא מבטחים את דירתכם הקטנה או את מכוניתכם. היעלה על הדעת כי ממשלת ישראל או כל חברת ביטוח, באשר היא, היתה מפצה אתכם בגין נזקי פריצה/גניבה/שריפה?. שהרי, הבנק למסחר לא השכיל לבטח את עצמו מפני פגיעה בסדר גודל אשר זה.
המכעיס הוא, כי החלטת הממשלה החפוזה אינה אלא שליחת יד ארוכה גסה ובוטה לעבר "הכיס העמוק" של כולנו. לאמור, פיצוי הלקוחות מתוך תקציב המדינה. תקציב המדינה, עיקרו מתשלומי מיסים שכולכם מזרימים לקופת המדינה. באה הממשלה, ובהינף אגודל וקולמוס פונה בחוצפה אל עבר אזרחי המדינה ומחייבת אותם, כך ממש, לשאת בפיצויי המעילה. שהרי, אותה הממשלה ממש, לא טרחה לבדוק, קודם לכן, מי האשמים במעילה, מחד, ומי האחראים להעדר הפיקוח, הבקרה. מי עצם עיניו מראות. מי גילה "ראש קטן" וכיו"ב. נגיד בנק ישראל, נותר במשרתו. כך הוא גם ד"ר טל - המפקח על הבנקים. הכל, שומרים על כיסאם, רכבם, משכורתם ולשכותיהם, איש "אינו אשם", לפחות אין איש לוקח/נוטל על עצמו "אחריות אישית" באשר היא, והממשלה שלנו, בחוצפה אין קץ, שולחת יד ארוכה לעבר תקציב המדינה, על-מנת לכסות את נזקי המעילה.
הממשלה אף לא טרחה לבדוק ולברר האם יש מניין לקחת כסף אצל בעלי הבנק, הדירקטורים, המנהלים, ובהחלטה חפוזה, חובבנית ממש, מצאה לה "פתרון קל" - על חשבון משלם המיסים הישראלי - הפראיירים התורנים.
אין לך דוגמא מובהקת מזו, על-מנת ללמוד עד כמה וכיצד מתקבלות החלטות שרירותיות, חפוזות, ובעיקר שאין מאחוריהן כל צידוק לא כלכלי, לא מוסרי בעיקר לא משפטי.
על-מנת שלא אובן, חלילה, לא נכון. אין לי ספק כי ציבור לקוחות הבנק למסחר זכאי להגנה מלאה ולשיפוי תוצאי המעילה הגדולה. אלא, שאין לרתום עגלה לפני סוסים. ראשית, יש לבוא חשבון ובדיקה מקיפה, מקצועית ואחראית עם אותם כל הנושאים בנטל האחריות, למן נגיד בנק ישראל, בנק ישראל עצמו, המפקח על הבנקים, בעלי הבנק, הדירקטורים ומנהלי הבנק.
רק אחרי "חיסול חשבונות" [תרתי משמע] אצלם, ובקירבם פנימה, רק אז היה על הממשלה לדון ביתרות ההפרשים שעל מכלול ה"פראיירים" [את, אתה, אני] לשאת בנטל.
אלא, שממשלת ישראל "ממציאה לנו פטנטים". היא מבקשת לעשות "קיצורי דרך", ומקבלת החלטות באופן שבעל חנות מכולת שכונתית אינו מקבלת...
אף אם לא המרתם - בחייכם - מעולם - בבתי קזינו, ברחבי תבל, לפחות התכבדתם כעת לשאת בנטל תשלומים בגין כך. "פטנט חדש" תוצרת ממשלת ישראל.
אני בספק אם החלטה שכזו, תעמוד במבחן בית המשפט העליון. ודי ברמיזא דקה זו.
חישבו על זה.

תאריך:  16/05/2002   |   עודכן:  16/05/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
אל"מ (מיל.) ד"ר שמואל גורדון
ממאבק לאומי למלחמת דת; מבט אישי [19]
אנדרי פישהוף
העליה הראשונה מרומניה היתה לפני 120 שנה; השקט הזה סביב היובל לעליה זו הינו אופייני לעליה שהתאקלמה בארץ, שלא רואה ולא מרגישה צורך להתבלט.
ד"ר אורי מילשטיין
תורת הביטחון היתה מנותקת מן המציאות הביטחונית הריאלית, והיא היתה מבוססת על ניסיונם האישי המוגבל של הקברניטים, על שכלם הישר, על תחושותיהם, משאות הנפש שלהם ועל מיתוסים שהם אימצו באופן בלתי ביקורתי
רו"ח עופר אלקלעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il