X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

בשבוע הבא יחל פינוי ישובי עזה. גם עכשיו אני לא מבין למה מכנים את היושבים שם 'מתנחלים' ותוהה אם 'מפונים' זו המילה הנכונה.
בשבוע הבא זה יחל, הפקודה תינתן. אם יש משהו שנדמה לו שזה טרם החל אז שידע, כי זה כבר החל מזמן. זה החל אחרי הדיון הראשון כבר והוא לא היה בארץ. הוא היה באיזה בית לבן אי שם בעולם, כהגייה ראשונית של משהו שבכלל לא יודע לדבר עברית. בעצם, הוא כנראה יודע רק מילה אחת - 'שלום'.
יותר מתמיד אני מרגיש מנותק. כל כך מנותק, שאותו חלק שאולי אנחנו באמת צריכים להחזיר, ואולי לא יעזור שום דבר והוא חייב להישאר בידינו, וכשם שהחלק הזה מתנתק מאיתנו כך אני מרגיש כי מנתקים חלק מליבי. לא ליבי האישי, אלא ליבי היהודי-ישראלי שנאלץ לעקור את המשפחות משם. יותר מתמיד, אני מרגיש את הכאב הזה שחורץ דין. יש, שיקראו לו פקודה, וזה בסדר!
יותר מתמיד אני מרגיש מחובר. מחובר לכל המנתקים והמנותקים. במיוחד כעת, כשהורדתי את המדים והייתי חלק מאותם טובי-בננו שממלאים פקודה באשר היא. כי תדע כל אם עברייה שמסרה גורל בניה למפקדים הראויים לכך (בן-גוריון). ומצד שני אני כעת לבוש אזרחי, ורשאי להביע את דעתי בחופשיות, ומחובר לליבם של המנותקים. ללא ספק, זוהי הקריעה המחברת בין שני הקצוות.
בעצם, אין מדובר בקצוות, אלא בגוש אחד עם שתי דעות. לא קצוות
בשבוע הבא, יחל פינוי יישובי עזה. שדרני כל ערוצי החדשות בעולם כבר הגיעו לכאן. בסוף השנה אחד הצלמים יזכה בצילום-השנה העולמי ואני מוכן להתחייב כי יהיה זה תצלום הלקוח מההינתקות. זה לא יעזוב אותנו כל כך מהר. זה לא הדימוי של אדווה עדינה מאבן שנשלחת אל הנחל, אלא צונמי בגאות ושפל שמושך וסוחף ומשאיר את זעמו למשך תקופה ארוכה. ורק ימים יגידו. איך משטרת ישראל תראה אחרי? איך צה"ל יראה? ומה תהיה חשיבותה של 'פקודה'? ואולי, צריך לשאול מהו כוחו של העם אל מול השלטון?
בשבוע הבא ההינתקות תחל. יותר מתמיד על כל אחד מאיתנו להיות לובש המדים והתושב-המנותק באותה המידה. לדעת שפקודה היא פקודה וארץ היא ארץ. ועם כל זאת, לשמור על שיקול הדעת האישי. לעשות את ההפרדה והחיבור כאחד. מידת האנושיות אל מול מידת הפקודה. עם-בונה-צבא-בונה-עם. אנחנו, שבמשך דורות אומרים על הנולדים כי הם לא ישרתו בצבא, מוצאים את עצמנו ממשיכים להוליד דורות של חיילים. חיילי מלחמה וחיילי הגנה. עכשיו, יותר מתמיד, על כולנו להיות חיילי אחווה וחברות, וזו היא פקודה-ארצית.
תמשיכו לקרוא, אמשיך לכתוב.

תאריך:  12/08/2005   |   עודכן:  12/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודית מליק-שירן
אביתר בן-צדף
אי-תפקוד המשטרה ניכר בכל היבט של פעילותה    בעצם המרת שמו של משרד המשטרה למשרד לביטחון פנים הונצח הכישלון המהותי של משטרתנו, שימיו כימיה של המדינה    מדינת ישראל – מספר דוח בינלאומי – הנה בראש המדינות המערביות, הנגועות בשחיתות פוליטית    יש לנו משטרה, ההולמת את מעמדנו המפוקפק ברחבי העולם
עו"ד משה גולדבלט
מיכאל דבורין
מעריב חושב שהמתיישבים שיגורשו מבתיהם צריכים לחזור לשבת סביב המדורה לאחר "שנאנסו באוהל" ולחזור לשיר שירי "הנה מה טוב ומה נעים" עם כל יתר "החברה" שהתעלמו מ"האונס" ונתנו לו להתרחש    לא ולא - לא נעבור את זה ביחד, נעבור את זה לחוד - ובעיקר עשרות אלפי בני אדם בשטח שכל אחד מהם יגיע לחוד, הם שיכריעו    מיכאל דבורין חושב שאם עיקרון המאסה האנושית הקריטית עובד אצל הסינים מדי יום זה יעבוד גם כאן
יוסי אחימאיר
כלום אותו סוף-טוב במדבר הקליפורני ו"בסוף העולם" הסיבירי, לא יכול לקרות גם במקום קרוב יותר, גיאוגרפית ונפשית - למשל בגוש קטיף?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il