X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנהל בית החולים "שיבא", הפרופסור זאב רוטשטיין, הביע צער רב על מותה הטרגי של הפעוטה ליהי פינקסוביטץ, אשר נפטרה לאחר שקיבלה מינון יתר של תרופה כימותרפית הפעם לא די בהבעת צער, ואין די בתחקור שטחי על כתפי בית החולים מונחת החובה לחקור את הפרשה ולהעמיד לדין את הרופא הרשלן. הפעם, הם כבר לא יוכלו להתחמק מאחריות
▪  ▪  ▪

גם אחרי מאבק ממושך ועיקש לא הצליחו רופאי בית החולים שיבא להציל את חייה של ליהי פינקסוביטץ, הפעוטה שקיבלה בטעות מינון יתר של תרופה כימותרפית. מותה הטראגי שב ומזכיר את ההשלכות הקשות של הרשלנות הרפואית. נכון, המדובר בטעות אנוש מצערת; אך גם על מחדלים וטעיות יש לשלם.
'שבועת הרופאים' - רגע לפני קבלת תוארם האקדמי, מטילה עליהם אחריות כבדה. אחריות שלא יכולה להימחק כלא הייתה. הם נושאים אותה על גבם ומחויבים לה בכל רגע תמים של טיפול בחולה. אחריותו של רופא לחוליו, אינה שונה מאחריותו של מפקד פלוגה לחייליו. אם הוא מפקירם – עליו לשלם את המחיר, את מלואו; גם אם המדובר בטעות טראגית, קשה ומצערת. אל לשכוח כי סעיף "הרשלנות" בחוק העונשין, מתייחס בדיוק לאירועים בהם קיימת "אי מודעות לטיב המעשה, לקיום הנסיבות או לאפשרות גרימת התוצאה".
הגיע הזמן שמנהלי בתי החולים והמוסדות המוסמכים ייטלו מכיסם את האחריות המוטלת עליהם, ויעשו מעשה. הגיע הזמן שרופאים רשלנים שגרמו למותם הטרגי של חוליהם – ישלמו המחיר; מחיר מותו של אדם; אירוע מוות – שיכול היה להימנע.
יש אפוא להקים ועדה מיוחדת למעקב אחר חקירת מקרי הרשלנות הרפואיים. לא ייתכן שמגבלות כוחן של משפחות אבלות, יקבור את אירועי הרשלנות, כקבורת המתים. חובתם של מנהלי בתי החולים לתת דין וחשבון, עד לאחרון שבהם, לכל מקרה ומקרה. אל להם לסחוב את הבדיקה כאורך הנצח, ולקוות כי בינתיים סבל המשפחות יתאדה ויאפיל על הצורך בענישה מחמירה.
ראשי בית החולים 'שיבא' מיהרו להביע צער על מותה של הפעוטה. בהודעה שנמסרה נאמר: "אנו מצטערים על כך שהליך הטיפול לווה בטעות בחישוב המינון של התרופה ומצטערים על כך שלא הצלחנו להציל את הילדה". אין ספק שיש להכיר בכנות הבעת הצער. אך יחד עם זאת, הפעם אין די בצער ותוגה. אל למערכת החקירה והמשפט להירתע מלהעמיד לדין את הרשלנים תוך שלילת קבע של רישיונם הרפואי.
יש לקוות שהודעתו של מנכ"ל משרד הבריאות, אבי ישראלי, לפיה הוא מינה ועדת-בדיקה לחקירת נסיבות מותה של הפעוטה ליהי פינקסוביטץ – אכן תבוא לידי מימוש. על ועדת הבדיקה מוטלת אפוא האחריות להעמיד הבדיקה ולרדת לשורש נהלי הזרקת התרופה בבית החולים.
אל לשכוח כי הפעם, בשונה ממקרים קודמים של רשלנות, המדובר בטעות של רופאה בכירה ולא של אחות מתחילה או מתלמדת צעירה. נראה כי רק החמרת הענישה נגד הרשלנות הרפואית, תביא את הרופאים, גם את הטובים שבהם, לחשוב פעמיים לפני הזרקת תרופה או מתן דיאגנוזה. כאבנו, עם כאב המשפחה.

תאריך:  12/08/2005   |   עודכן:  12/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארז זוננשיין
יהודית מליק-שירן
אביתר בן-צדף
אי-תפקוד המשטרה ניכר בכל היבט של פעילותה    בעצם המרת שמו של משרד המשטרה למשרד לביטחון פנים הונצח הכישלון המהותי של משטרתנו, שימיו כימיה של המדינה    מדינת ישראל – מספר דוח בינלאומי – הנה בראש המדינות המערביות, הנגועות בשחיתות פוליטית    יש לנו משטרה, ההולמת את מעמדנו המפוקפק ברחבי העולם
עו"ד משה גולדבלט
מיכאל דבורין
מעריב חושב שהמתיישבים שיגורשו מבתיהם צריכים לחזור לשבת סביב המדורה לאחר "שנאנסו באוהל" ולחזור לשיר שירי "הנה מה טוב ומה נעים" עם כל יתר "החברה" שהתעלמו מ"האונס" ונתנו לו להתרחש    לא ולא - לא נעבור את זה ביחד, נעבור את זה לחוד - ובעיקר עשרות אלפי בני אדם בשטח שכל אחד מהם יגיע לחוד, הם שיכריעו    מיכאל דבורין חושב שאם עיקרון המאסה האנושית הקריטית עובד אצל הסינים מדי יום זה יעבוד גם כאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il