X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר האוצר הודיע על התפטרותו מתפקיד שר האוצר וההתפטרות הזו זה "פיגוע" כלכלי-חברתי חסר אחריות כלפי כלכלת מדינת ישראל, כלפי היציבות הכלכלית, וכלפי תהליך ההינתקות
▪  ▪  ▪

שר האוצר בנימין נתניהו הודיע על התפטרותו מתפקיד שר האוצר. ההתפטרות הזו זה "פיגוע" כלכלי-חברתי חסר אחריות כלפי כלכלת מדינת ישראל, כלפי היציבות הכלכלית, כלפי תהליך ההינתקות ובפרט כלפי הניסיון להסיר את אחריותו מדוח העוני המצביע בברור שמדינת ישראל הפכה למדינת העולם השלישי.
נתניהו קם ימים ספורים לפני ההינתקות, שעות ספורות לפני פרסום דוח העוני, קם ובורח מאחריותו כלפי החברה הישראלית בשעת משבר מהקשות ביותר במדינת ישראל. נתניהו, בעזות מצח מול כל תושבי מדינת ישראל, קם ופשוט בורח מלשאת באחריות על מעשיו, עומד מבלי למצמץ ומודיע על התפטרותו מהתפקיד שהוא כל כך אהב לדבריו. ברגע האמת, בשעת משבר, קם שר האוצר נתניהו "הקוסם" ופשוט בורח מאחריות, בורח מאחריות על דוח העוני, בורח מאחריות מתוכנית ויסקונסין, בורח מאחריות על דוח דוברת, בורח מאחריות על ההפרטות הפושעות של חברות ממשלתיות שנמכרו במחיר נמוך מערכן, בורח מאחריות להסביר לציבור איך חברות ובנקים שהיו על סף קריסה מרוויחים תוך שנה מעל מיליארד ש"ח, בורח מאחריות להסביר איך ומדוע יש צמיחה רק לעשירים ובעלי ההון, בורח מאחריות ליותר מ- 740,000 ילדים עניים, בורח מאחריות להסביר כיצד יותר מ- 660,000 עובדים המרוויחים כ- 1800 ש"ח, הרפורמאטור הגדול נתניהו קם ובורח מאחריותו כלפי אזרחי מדינת ישראל.
נתניהו שר האוצר, לא רק שהוא קם ובורח מאחריות. הוא גם משאיר אדמה חברתית-כלכלית חרוכה. לא רק שהוא משאיר אותנו עם אוטו חברתי מקרטע, לא רק שהוא משאיר אותנו הקטנים לשאת על גבנו את העשירים, לא רק שהוא משאיר נכים במעלה הדרך, לא רק שהוא משאיר את הרפואה רק לעשירים. נתניהו השאיר עוד הרבה מוקשים בחוק ההסדרים הפושע ועוקף הדמוקרטיה. בדיוק כמו לוחם "עז נפש" הנסוג בשעת קרב וממקש את דרכו בדרכי עורמה והונאה שלא ישיגו אותו, שר האוצר נתניהו השאיר אחריו אדמה חברתית חרוכה והמכות ימשיכו להגיע עוד הרבה זמן אחרי התפטרותו.
שלא יהיה ספק לאף קורא: אני נלחמתי קשות בנתניהו ובדרכו הדורסנית. כתבתי נגדו בצורה גלויה ומעל לכל במה, קידמתי מאבקים נגדו וכלכלתו הדורסנית. אני שונא את החברים שלו, אבל היה לי כבוד רב כלפיו כי הוא פעל באמונה מושלמת בדרכו, עמד מול המדינה וגזר את גזרותיו בצורה גלויה, פעל ולחם בצורה אמיצה ולא בצורה מוסתרת. קל מאוד לתקוף אדם העומד חשוף וחדור אמונה בדרכו, ולי היה כבוד רב לדרכו ומאבקו למען האידיאולוגיה שלו. למרות חילוקי הדעות הקשים ביותר היה לי כבוד רב לאדם נתניהו עד להתפטרות, היה לי כבוד והוא התמוגג בהתפטרות המבישה, מפני שכך לא מתנהג מי שהיה ראש הממשלה לשעבר ומתכונן להיות ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל, התאכזבתי והתביישתי מהאדם ומדרכו כפי שבאה לידי ביטוי בהתפטרות.
שר האוצר נתניהו: שלום! ולא להתראות. כך לא מתנהג אדם, חבר כנסת, שר, ראש ממשלה לשעבר ואחד שמתכוון לקרוא לציבור ולתמוך בו במירוץ לתפקיד ראש הממשלה. הפגיעה שלך בשכבות גדולות בחברה הישראלית, מתגמדות אל מול ההתפטרות המבישה הזו, תוך הפקרת המדינה באחד משעותיה הקשות. מנהיגים נמדדים בשעות משבר. אתה, נתניהו, בחרת לברוח מהחזית הכלכלית-חברתית ועל כך הבושה לך.
לא יתכן במדינה מתוקנת, הדוגלת בדמוקרטיה, שנקבל "פצצה" חברתית מהמסוכנות ביותר להמשך קיומה של מדינת ישראל בדמותם של מיליון וחצי עניים ההולכים לישון כעניים וקמים בבוקר כעניים. לא יתכן שבמדינה שיש בה חברות המרוויחות מיליארדי ש"ח בשנה, וממול יקומו ילדים עניים לבית הספר. לא יתכן שאדם אחד! ירוויח בשנה 50 מיליון ש"ח ומולו תעמוד אמא מול ילדיה החיים בעוני.
מיליון וחצי עניים זה "פיגוע" חברתי גדול מאוד. האיש שהיה אחראי להקצנת המצב בחר לא להתמודד עם התוצאות של מעשיו ובחר לברוח.
נתניהו שלום! ולא להתראות.

תאריך:  13/08/2005   |   עודכן:  13/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
נחמיה תנא
בעקבות סיפור עממי
יהודית מליק-שירן
אתה יכול להזמין לדו-קרב את אויבך. את מי אני יכול להזמין, אם אני לא יודע את זהותו? אני לא יודע איך הוא תוקף? לא יודע איך הוא נראה?
אהרון שחר
כעת, כשההינתקות עוד מעט קט מאחרינו כבר מותר להתחיל להגיד את האמת
יואב יצחק
היועמ"ש עושה עכשיו צדק היסטורי עם מחנה שלם, מחנה הימין, שהתנגד להסכם אוסלו. מחנה זה, שחלקים ממנו (ובהם נתניהו ושרון) אכן יצאו בחריפות נגד הסכם אוסלו, הואשם על-ידי מחנה השמאל/רבין באחריות לרצח. כאילו מחנה זה הוא-הוא שלחץ על ההדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il