X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תושבים בגוש קטיף ובראשם אריה יצחקי מכפר ים מתכוונים במוצאי ט' באב להכריז על "רשות יהודית" עצמאית כגוף ריבוני האם זה טוב למדינת ישראל או לא? האם זה טוב לשרון או לא?
▪  ▪  ▪

ביום רביעי 2005-8-9 הוחלף אילן פז המנהל הקודם של המנהל האזרחי ביו"ש במנהל חדש בשם כמיל אבו רוקון, דרוזי באמונתו, במהלך טקס חילופי המנהלים, מנהלו מתאם פעולות בשטחים בשם יוסוף משגב, גם הוא דרוזי באמונתו, אמר למנהל החדש שתפקידו המוצהר הוא להחיל את ההינתקות על כל יהודה ושומרון.
כאשר שמעתי זאת פשוט התחלתי לעשות חשבון, עלות ישירה של פינוי 8,000 יהודים מגוש קטיף עולה 8 מיליארד שקל עם תוספת עלות עקיפה כולל הריסת המבנים של 100% מהעלות המקורית והגענו ל-16 מיליארד שקל, כעת ביהודה ושומרון ישנם 250,000 יהודים כך שהעלות הפינוי צריכה להיות חצי טריליון שקל. האם מדינת ישראל ערוכה לכך?
לדעתי ברגע שתוכרז הרשות היהודית זו תהיה הזדמנות פז למדינת ישראל להכיר בה ולהינתק מגוש קטיף מהסיבות הבאות:
- עלות נוראית. ישנו כלל בניהול: אסור לזרוק כסף טוב אחרי כסף רע, נו באמת, גם עלות הבניה וגם עלות ההריסה של כל הבתים והמבנים של אריאל, מעלה אדומים, קדומים, ביתר, גוש עציון וכל הישובים ביהודה ושומרון, זוהי עלות שמדינת ישראל לא מקבלת מכל גורם.
- השמאל האמיתי במשך שנים זועק זאת, תשאירו אותם שם! הם בחרו לגור שם! תנו לערבים לעשות את העבודה השחורה! ועוד קריאות ומאמרים באותו כיוון חשיבה.
- הימין גם רוצה זאת, רק לא היה לו עד היום אומץ לעשות זאת. כל המערכות התקשורתית, המשפטית, הפרקליטות, המשטרה ועוד הם נגד הימין בפועל, ולא צריך להתחסד ולהראות כאילו יש שוויון. במדינה בה על כתיבת גרפיטי של "לגרש את הערבים", יהודים מקבלים 6 חודשי מאסר בפועל על הסתה חמורה, ואילו על גרוש יהודים בפועל הבג"צ קבע שזה חוקי, פשוט אי אפשר לומר שהמערכת שוויונית. הימין האמיתי לא רוצה בכלל להיות במדינה כזו. נו אז צריך לעזור לו להתנתק ממדינת ישראל.
- במצב זה לא יופקרו בעלי חיים, הרי ביהודה ושומרון יש הרבה יותר בעלי חיים מאשר בגוש קטיף וישנו ספק אם אפשר להציל את כולם.
- מדינת ישראל תצטרך לספוג לתוכה 250,000 תושבים פגועים ותוססים שימשיכו לעבור מבית לבית ואשר יכולים לעורר הרבה קהלים רדומים אשר סובלים את סיבלם בשקט מופתי, מה יהיה אם רוב הקהלים האלו יתחילו גם לתסוס? הרי יש כוח נפיץ למפגשים מהסוג הזה.
- מדינת ישראל לא התחייבה לפתור את כל הבעיות של הערבים, לא את התעסוקה, לא את החינוך וגם לא את בעיית המתנחלים. הרי ההינתקות היא חד צדדית ללא כל סיכום. אז כשם שתחת ריבונות מדינת ישראל חיים 1.2 מליון ערבים עם כל הזכויות הסוציאליות, כך גם תחת או במקביל יחיו שתי רשויות מעבר לגדר ההפרדה.
- תקציב הביטחון של מדינת ישראל יוכל לקטון משמעותית.
מבחינתו של ראש הממשלה אריק שרון, הכרה ברשות היהודית יכולה להיות מהלך מדהים מהסיבות הבאות:
- שרון מספק לשמאל את כל מבוקשו. הוא מתנתק מחבל עזה, בכל מקרה ובכל מצב, עשה ויתורים כואבים, ומתקדם בצעדים מדודים למפת הדרכים שהתחייב לנשיא ארה"ב.
- שרון יוכר כהומני כלפי הימין איתו צעד במשך שנים בהקמת ההתנחלויות ועל כך שלא נתן הוראה לשבירת עצמות המתנחלים במהלך הפינוי והריסת הבתים. למעשה תמיד יוכל להגיד שהוא אוהב את המתנחלים ולא הרס את אשר בנה בעמל רב.
- שרון יכנס לספרי ההיסטוריה כמי ששינה את המציאות לטובה יותר.
- שרון בודאי יבחר ברוב גדול בבחירות הבאות.
- אי אפשר יהיה לתבוע את שרון בבית הדין הבין לאומי בהאג על כך שעבר על אמנת ג'נבה הרביעית החלה בשטחי עזה על הצבא הישראלי. זאת לאור זכויות לאלו שנולדו בגוש קטיף ולאחרים שחל איסור על הצבא הישראלי לפנותם.
מהי החלופה לאי הכרה ברשות היהודית?
- ההערכות הזהירות מדברות על 40-400 הרוגים עם עוד כ- 800 פצועים. אפילו התרגיל של הפינוי הופסק בשל אלימות של מג"ב, מה יקרה בפועל עדיין אי אפשר לדעת.
- עלולה להתגלות תופעת סירוב המונית של חיילים שנשבעו להגן על מדינת ישראל ותושביה. דבר זה עלול לגרום שבר וכשל ביכולת המבצעית של צה"ל.
- עלות קשה למדינת ישראל שעלולה לגרום לירידת דרוג האשראי של מדינת ישראל ולחצים קשים לפיטורי אלפי עובדי מדינה.
- יצירת תדמית של מדינה דורסנית ואכזרית ביותר, כאשר תמונות של ילדים מועברים בכלובים של בעלי חיים יציפו את העולם.
- אם יהיה כישלון צורב בפינוי, אזי זה יערער את שלטון שרון וכל שורת המנויים האחרונה של חוות השיקמים.
- כבר עכשיו החלו החגיגות של המחבלים כאשר הם מצהירים שהם בדרך לירושלים וכל פלשטין, והחלה הספירה לאחור לחורבנה של מדינת ישראל. בנתיים הם השיגו את כל השלבים של תורת השלבים של אש"ף, הכרה ברשות היהודית תגרום לעצירה או שיבוש התקדמות בשלבים.
- היקף ההשתתפות של הציבורים השונים בעצרת התפילה בכותל (ביום ד') כ- 200,000 ובעצרת בתל-אביב (ביום ה') כ-300,000 הראה כי ההתנגדות לעקירה והריסת בתים בכלל לא דעכה. ועל כל אחד שהגיע להפגנות יש מספר אנשים שנשארו בבית. ציבור בסדר גודל כזה כאשר הוא יתחיל לתסוס ימתח את כוחות הביטחון מעבר ליכולת, או אז מדינת ישראל תופקר להתקפות טרור ולפעולות פליליות אשר יכולים להכניס את מדינת ישראל למצב של אנרכיה. האם מדינת ישראל יכולה להרשות לעצמה להיכנס ביודעין למצב כזה?
ב-1947 האו"ם הצביע בעד הרעיון של הקמת מדינה בשם ישראל בחלק מהשטח של הישות שהייתה קיימת שם קודם -- המנדט הבריטי על ארץ ישראל פלשתינה.
ב-1948 ההנהגה הציונית הכריזה על הקמת ישות משפטית בשם מדינת ישראל בשטח שהיה קודם לכן המנדט הבריטי שהיה נתון לשליטתה, ואזרחי המנדט היהודים והערבים באותו שטח הפכו לאזרחי המדינה.
בשנות ה-80 ירדן ויתרה על תביעתה לראות בשטחים של יהודה ושומרון חלק מהמסגרת המשפטית שלה. וגם מצרים ויתרה על חבל עזה במסגרת המשפטית שלה בהסכם השלום עם מצרים. מבחינה טכנית השטח המשיך להיות תחת שליטה צבאית. ההתנחלויות בגוש קטיף מעולם לא היו בבעלות ריבונית אחרת חוץ ממדינת ישראל.
אז אנא יסביר לי מישהו, מה ההגיון להגיע למפת הדרכים בעלויות גבוהות עם מספר עצום של הרוגים ופצועים והרס, כאשר אפשר להגיע לאותה מטרה בדיוק, על-ידי הכרה בישות היהודית, ופשוט לתת הוראה לצה"ל לצאת מהמקום?

תאריך:  14/08/2005   |   עודכן:  14/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל גלפרין
מה באמת עומד במרכז החדשת? האם זה עיקרון ההינתקות, או שמא אחדות העם?
עודד רוט
עו"ד יוסי דר
בית המשפט העליון ביצע מעשה מגונה. כך ניתן לראות את פסק הדין שניתן בעניין המעביד שקיים יחסי מין עם שתי עובדותיו
חנה בית הלחמי
תוכנית סודית שהתגלגלה מהמטה של ברוידא קבעה את המטרה: להשמיץ את נחום חופרי ולפגוע בתדמיתו    הכל היה מוכן: החפרפרת שפעלה במטה חופרי, העיתון המקומי שהתגייס לטובת ברוידא, ה"מכתב האישי" של ברוידא המטיל רפש בחופרי    אלא שבדרך קרתה תקלה: האיש שנבחר לבצע את ההכפשה בפועל - שלח בטעות את התוכנית הסודית אל כתבת "צומת השרון"    כך נחשפה המזימה ללכלך את חופרי    הסיפור המלא
עו"ד אברהם פכטר
פליטות פה מביכות ותמוהות מלוות את ראשית דרכו של היועץ המשפטי לממשלה בתפקידו הרם. האם מדובר בחוסר ניסיון, תמימות, או משנה סדורה מרחיקת ראות. כמו שיש קשר בין יתושים לביצה כך בין הסתה לרצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il