X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אסון גדול נמנע, בדרך נס, בצומת פי גלילות - אבל אף אחד לא רשאי, או אמור, להישאר רגוע. ראשית, בגלל שהניסיונות של אלה שמבקשים את נפשנו לא חדלים לרגע; ושנית, משום שמה ששוב התגלה לעין כל היא דלות המחשבה וחוסר האונים האינטלקטואלי של כל מי שחיינו מופקדים, למעשה, בידיו.
הדברים מתגלים מעת לעת, ובכל פעם בעוצמה גדלה והולכת, אולם בכל זאת אנחנו מופתעים מחדש כל אימת שהאסון מתרחש; כאילו שלא היינו צריכים להיות מורגלים זה מכבר לכך, ש'תרבות החפיף' הפכה לנורמה שפשוט מסכנת את עצם קיומנו כמדינה ריבונית.
אינני רוצה ללכת יותר מדי רחוק, לתקופות שבהן שלטונן של "מפלגות הפועלים" ביישוב היהודי בארץ ישראל היה אבסולוטי, בולשביקי בעיקרו, אלא לשתי תקופות לא רחוקות, יחסית, אבל הרבה יותר משמעותיות: לתקופה של ערב מלחמת יום הכיפורים ולימי אוסלו האפלים. בשתי התקופות הללו, ראשי מפלגת העבודה שלטו בכיפה. מלחמת יום הכיפורים נפלה על מנהיגיה של תנועה זו בהפתעה גמורה בגלל שהם היו שבויים בקונספציה מטומטמת שלפיה הצבא המצרי אינו יכול, או אינו רוצה, לפתוח במלחמה. הימים היו ימי ערב בחירות וגולדה מאיר, אז ראש הממשלה מטעם מפא"י הבלתי נלאית, זו שהשלטון תמיד היה חשוב לה יותר מכל, החליטה שכל ההתראות על מלחמה מתקרבת והולכת צריכות להמתין עד שמפלגתה שוב תזכה בבחירות. והסוף ידוע.
כמעט שלושת אלפים אנשים צעירים איבדו את חייהם באותה מלחמה אומללה, ועוד אלפים נשארו נכים - חלקם עד לעצם הימים האלה. ארבע שנים לאחר מכן ניצח מנחם בגין את המפא"יניקים הנבוכים, ויצא למלחמה יזומה נגד האוייב האש"פי בלבנון - אולם במחנה השמאל לא רצו במלחמה הצודקת הזאת. אנשיו הפגינו נגדה בכיכר מלכי ישראל, כדי לשמור על שלומו של יאסר ערפאת שנמצא אז באחד ממרתפי הסחי והמדמנה בבירות.
עשר שנים לאחר מכן, כשמחנה השמאל הצליח לחזור לשלטון בזכות 'רוב חוסם' של חמישה חברי כנסת ערביים, הושלמה מלאכתה הנפשעת של 'קואליציית השלום', ויאסר ערפאת הובא ללב-ליבה של ארץ ישראל. שוב, מכוחה של קונספציה שגויה שעל פיה הערבים שינו את טעמם ושוב אין הם מבקשים לסלק אותנו מן האיזור הזה. 'תרבות הסמוך' שוב שלטה ברמה. מבלי לברר את העובדות עד תום ותוך עצימת עיניים פושעת, הלכו יצחק רבין ושמעון פרס לעבר מלכודת הדמים שבה אנחנו נמצאים עד עצם הימים הללו. קרוב לאלף יהודים כבר שילמו בחייהם את מחיר הטעות האומללה הזאת, מאז ששמעון פרס ויצחק רבין קיבלו במירמה את פרס נובל לשלום, אבל ב'מחנה השלום' אין אפילו שמץ של חרטה. שוב מקשקשים שם על 'אופק מדיני' ועל הצורך בהידברות ובנסיגות, ועל 'חלון הזדמנויות', ומעלים מן האוב כזבים ישנים והונאות עצמיות שמלוות את המחנה הזה מזה עשרות שנים.
שוב יש ל'מחנה הביילינים' הבלתי שפוי הזיות אידיאולוגיות משונות - ושוב מנסים שם להוליך את כולנו לעבר אבדון וכלייה. כמעט כמו בימים של טרם-מדינה, כשהארוגנטיות של האנשים האלה, או של אבותיהם האידיאולוגיים, חניכי 'בתי החינוך' לילדי עובדים, הוליכה אותם בדרך של הסגרת צעירים יהודיים לשלטונות המנדט הבריטי, ב"תקופת הסזון", וכמו בימים שלאחר הקמתה של מדינת ישראל, כשהם לא היססו לירות על אחים לנשק שנמצאו על סיפונה של "אלטלנה", כדי לשמור בידיהם את השלטון.
מסוף פי גלילות לא התפוצץ, אבל יאסר ערפאת ממשיך לנסות, ולכן יש רק דרך אחת, והיא: להראות לשמעון פרס ולשלמה בן-עמי ולחיים רמון ולאפרים סנה ולכל שאר אנשי 'המחנה' הזה, שהעם היהודי הוא עם שפוי, בדרך כלל, ולהחזיר את כל מי שהובא לכאן מכוח הסכמי השקר שלהם אל המקומות שמשם הם באו.
'תרבות השקר' צריכה לעבור מן העולם. מחנה השמאל צריך להבין אחת ולתמיד שאין לנו עניין בעוד 'ניסויים'. תורת "קיר הברזל" של זאב ז'בוטינסקי צריכה להיות מיושמת עד תום. רק לאחר שהערבים, ותומכיהם מקרב 'מחנה השלום', ינפצו את ראשיהם עליו, ייתכן ויהיה כאן מעין-שלום של השלמה עם עצם קיומנו.
עד אז - צריך לעשות את מה שצריך לעשות. בלי להסס - ובלי להתבונן לצדדים מתוך חשש מה יגידו הבולשביקים מ'מחנה הביילינים'.

תאריך:  01/06/2002   |   עודכן:  01/06/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אורי מילשטיין
חלפו עשרים שנה מאז שפרצה מלחמת לבנון; ד"ר מילשטיין מנתח את המטרות שהוצבו; את ההישגים שלא הושגו; ובעיקר - את התכנון הלקוי, שהוביל להסתבכות בלבנון.
יואב יצחק
עיתוי פרסום המלצות המשטרה בפרשת עמותות ברק נותב ליום הדיון בעתירה להעמדת ניצב משה מזרחי לדין; ראו נא מה קורה: ניצב מזרחי עושה ככל העולה על רוחו, הפרקליטות מטייחת, ואהרן ברק מנמנם
יורם המזרחי
התקרבות מודיעינית בין ארה"ב לערבים מסוכנת
ענבל אביב
עמוס שוקן נאלץ שוב-ושוב להסביר את מדיניות הכיסוי של עיתון הארץ בענייני ביטחון ופוליטיקה; הפעם כתגובה למכתביו של עו"ד מאיר הפלר; מכתבי השניים פורסמו עתה בביטאון "האומה"
פנחס (פיני) פישלר
האם למשטרת ישראל סמכות או הרשאה בחוק הישראלי להמליץ בתיק חקירה בפני התביעה על העמדה לדין? מי באמת צודק בעימות המתוקשר והעקרוני שבין השר לביטחון פנים הד"ר עוזי לנדאו לבין המפכ"ל אהרונישקי, כאשר היועץ המשפטי לממשלה מהסס במי "לתמוך" - ועדיין צופה במאבק - מן הצד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il