X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נולדתי וגדלתי במדינה שונה לחלוטין מזו שאני ובני משפחתי חיים בה כיום ועל כך דואב לבי
▪  ▪  ▪
הזוג נתניהו. היכן המודל לחיקוי? [צילום: אבי אוחיון, לע"מ]

לא למדינה כזאת התפללנו אלפי שנים כדי לחזור אליה. הערכים של העם היהודי חינכו אותנו שיש לעזור לעני, ליתום ולאלמנה. נביאי ישראל חינכו אותנו שיש לשאוף לשוויון ולא לפערים חברתיים. מנהיגות חייה בבית מזכוכית. כל מעשיה והתנהגותה והערכים על פיהם היא מתנהגת גלויים לציבור כולו. מנהיגות חייבת לתת דוגמה אישית בכל מעשה והתבטאות ולקבוע את עולם הערכים על פיהם החברה כולה מתנהלת. מנהיגות חייבת לתת עדיפות לצורכי הציבור ולא לאינטרסים אישיים.
המנהיגות שלנו
למרבה הצער המנהיגות של מדינת ישראל חדלה מזמן לשמש דוגמה ומודל שמן הראוי שהחברה תאמץ. יש לנו נשיא שהורשע באונס, ראש ממשלה שהורשע בניצול מעמדו לקבלת כספים, שר אוצר שמעל ושרים ממפלגה דתית שמעלו.
ובשנים האחרונות נחשפת ברבים התנהגותה של משפחת ראש הממשלה. ראש ממשלה ובני משפחתו חייבים היו לשמש דוגמה ומודל לחיקוי לגבי הערכים שעל פיהם הם מתנהגים.
ראש הממשלה ורעייתו עדיין לא נאשמו בעבירות פליליות אבל שניהם חשודים, לכאורה, בהתנהגות שאינה ראויה לראש ממשלה ובני משפחתו, מבחינה ציבורית. על-פי המדווח בתקשורת היועץ המשפטי המליץ על הגשת כתב אישום נגד אשת ראש הממשלה לאחר שהתברר בבית הדין לעבודה מהי האווירה וכיצד מתנהלים ענייני ביתו של ראש הממשלה.
היועץ המשפטי החליט שיש בסיס לחקירה משטרתית של ראש הממשלה בנוגע לקבלת טובות הנאה מבעלי הון. על-פי הדיווח בתקשורת משפחת ראש הממשלה קיבלה, לכאורה, מתנות מבעלי הון בשווי אלפי שקלים. המתנות הללו - שמפניה ורודה, סיגרים ותכשיטים - ושמועות נוספות המופצות ברבים על טובות הנאה נוספות מעידים, לכאורה, על אורח חיים נהנתני וברמה גבוהה ביותר.
סדרי העדיפות בתקציב
לא למדינה כזאת התפללנו אלפי שנים כדי לחזור אליה. הערכים של העם היהודי חינכו אותנו שיש לעזור לעני, ליתום ולאלמנה. נביאי ישראל חינכו אותנו שיש לשאוף לשוויון ולא לפערים חברתיים.
כאשר אשת ראש הממשלה נהנית משמפניה ורודה יש, על-פי דיווחים רשמיים, 450,000 משפחות מתחת לקו העוני ולהם מאות אלפי ילדים רעבים. הם זקוקים לרמת חיים סבירה על-פי סטנדרטים בינלאומיים כנהוג במדינות נאורות. הם יסתפקו במזונות בסיסיים.
יש לנו מדינה שבה מערכת הבריאות משוועת לתוספת תקציב למיטות ולתקנים לאנשי רפואה. המצב בחדרי המיון ובמסדרונות בתי החולים מזעזע. בקרב הדור השלישי וביניהם ניצולי השואה יש בעיית עוני בשעה שהמדינה קיבלה כספים מגרמניה עבור הניצולים. אבל, התקציב הולך למקומות אחרים. בעבר המדינה דאגה למגורים במחירים סבירים והציעה הלוואות בתנאים נוחים. כיום, הדור הצעיר אינו מסוגל להגיע לדירה בשל המחירים חסרי התקדים של דירות וצמצום ההלוואות הממשלתיות. מערכת הרווחה קורסת מהיעדר תקציבים. חיילים שנפצעו בשירותם למען המדינה ונפגעי פעולות איבה מתלוננים על היחס אליהם. זוהי תעודת עניות למדינה היהודית ומנוגדת לערכי היהדות ולערכים אוניברסאליים.
המפלגות החרדיות הטוענות למונופול על היהדות מעדיפות את לימוד התורה על הגנת המולדת והתפרנסות מעבודה ונאבקת להטלת פרנסתם של האברכים על חשבון משלמי המיסים והמשרתים בצבא. חלק מהחרדים מפגינים בדרכי אלימות נגד גיוס לצה"ל כאילו מדובר בצבא הצאר הרוסי. המנהיגות החרדית מגייסת תקציבים לבני עדתם ומה בנוגע לעניים, ליתומים לאלמנות של שאר ישראל? האם חוקי היהדות אינם מחייבים דאגה לחלשים?
המתנחלים משוכנעים שהם שליחיו של אלוהי ישראל ועושי דברו. בשם האל המטרה מקדשת את האמצעים ומותר להשתלט על אדמות פרטיות השייכות לפלשתינים כי החוק צריך להגן רק על יהודים, לדעתם. התקציב לנפש בהתנחלויות עולה, כפי שמדווח בתקשורת, על התקציב לאזרח לנפש בתוככי הקו הירוק. מדוע?
נולדתי וגדלתי במדינה שונה לחלוטין מזו שאני ובני משפחתי חיים בה כיום ועל כך דואב לבי.

תאריך:  01/02/2017   |   עודכן:  02/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: ירושלים של צחנה    הרצח במגדל    מירי רגב שאוהבים לשנוא    ולקינוח פסוקו
נעמה רוזנפלדר
לסטודנט שמקום מגוריו אינו נמצא באותה "טבעת אזורית" של מוסד הלימודים שלו, אין אפשרות לרכוש חוזה נסיעות חופשי, ונמנעת ממנו האפשרות לקבל 50% הנחה בנסיעות כלשה
אליקים העצני
עד כמה הקשר של נתניהו עם הבית הלבן הוא חם ומהודק    ושוב עולה השאלה, איך מנצל נתניהו את מערכת היחסים הזאת, בהנחה שאכן היא כזאת? איזו תפיסה, איזו תוכנית הוא ייקח עמו לוושינגטון, למפגש ההיסטורי?
אורי שרגיל
רגע גברת, אל תרוצי. תני חצי-דקה לחשוב על הנוסחה האימפריאליסטית שלך    אם מדובר במדינה דו-לאומית לא ייתכן שידובר, באותה נשימה, גם באפרטהייד    אז ממה את מפחדת יותר, גברת, או פחות?
מרדכי ליפמן
אלפי אנשים, שהורגלו להניח כי בסל הקניות המשוריין שלהם, המעוגן באורחות חייהם, שוכן לו בנינוחות ולבטח גם כרטיס טיסה לכל מקום אליו יחפצו להגיע - הופתעו מרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il