X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא הטרור מדאיג אותי עכשיו. יש איומים חמורים ודחופים לא פחות - למשל מעבר מאסיבי של מרכזי מחקר ופיתוח לסין אם לא נתעורר, נגייס אנשים בעלי מעוף כמו סטף ורטהיימר, וניצור תוכנית לפיתוח משלנו, נמצא עצמנו חסרי פרנסה
▪  ▪  ▪

ההפתעה מגיעה כרגיל מכיוונים בלתי צפויים. לאחרונה כמה אנשים רציניים שפגשתי הביעו דאגה לגבי המשך קיומה של המדינה בגלל סחף במעמדה הבינלאומי והביטחוני, אובדן כושר ההרתעה ושחיתות גואה. לי נראה שהסכנה היא מהמזרח והכוונה לא ליהודה ושומרון אלא לסין והודו.
נוקיה, מוטורולה (19 מרכזי מו"פ ), סוני-אריקסון הקימו מרכזי מו"פ גדולים בסין. אינטל, אורקל, נורטל, נובל, פיליפס, הניוול (4 מרכזי מו"פ) וקודאק הקימו מרכזי מו"פ בסין. הונדה הקימה מפעל מו"פ לאופנועים בסין, שהפכה לשוק הגדול ביותר בעולם לאופנועים.
אלי-לילי ענקית הפרמצבטיקה, משקיעה עשרות מיליוני דולר במרכז מו"פ בסין בתחום הפרמצבטיקה הביולוגית (בניגוד לכימית). ממשלת גרמניה משקיעה במו"פ בתחום חינוך טכנולוגי בסין. והרשימה היא אין סופית. עשרות מיליארדי דולר מושקעים במרכזי מחקר ופיתוח בסין, זאת בנוסף למפעלי ייצור (על הודו, שקצב הצמיחה שלה גבוה מסין עוד לא דיברנו).
רגע, סינים ומחקר ופיתוח? חשבתי שהסינים יודעים רק לייצר בגדים, נעליים ומוצרי פלסטיק זולים. מחקר ופיתוח? הרי זה תחום שישראל מצטיינת בו, לא?
כן, ישראל הולכת ודועכת מבחינת יכולות המו"פ שלה וסין והודו, מעצמות בעלות שוק אין סופי ומאגר מוחות אין סופי, יצאו לדרך ועתידות להשאיר את ישראל הרחק מאחור. חברים שיצאו לשבתון במזרח אסיה מדווחים על סטודנטים, סינים והודים למדעים ברמה (גבוהה) שלעיתים רחוקות נראית בארץ.
ההשקעה של סין במחקר ופיתוח יחסית לתל"ג עולה בקצב של 0.2% לשנה כבר מעל 9 שנים רצופות ומגיעה כיום ל 2%. לשם השוואה, יפן 3.2%, ארה"ב 2.7% וגרמניה 2.6%. משנת 1995 עד 2005 סין הגדילה פי 10 את ההוצאה למו"פ לתושב!
היתרון היחיד, שכנראה יש לעם ישראל הוא היזמות הטכנולוגית. היחידי שראה זאת הוא סטף ורטהיימר, איש אנטי ממסדי, שביוזמתו הקים מערכת הכשרה ליזמות. סטף תמיד ראה נכון טכנולוגיה ויזמות, הגיע לעושרו ללא קומבינות עם השלטון, ללא תשלום של אגורה למפלגה כלשהי, או תמיכה בפוליטיקאי כלשהו לצורך קידום עסקיו.
כן יש גם איים של יושר בים השחיתות. כיוון שסטף ראה, כדאי להאמין לו, "יש לו קבלות". אם מסתכלים כמה שנים קדימה ניתן לראות את המגמה של העברת כל מרכזי המו"פ למזרח. ישראל תישאר עם... כלום, אלא אם יאספו את טובי המוחות (שעוד נשארו בארץ) כולל סטף (כדאי להזדרז כי הוא לא נעשה יותר צעיר) ויכינו תוכנית רצינית שתקדיש זמן רב לנושא יזמות במסגרת כל מערכות ההשכלה, ביניים תיכון ואוניברסיטה.
רק אז אולי יש סיכוי להמשך קיומנו, אחרת גם אם הערבים יהיו נחמדים, רמת החיים בישראל תרד באופן חד. כבר כיום כולנו רואים איך משפיעה התפתחות סין והודו על רמת החיים בארץ: מחירי הברזל, הדלק, הבשר ועוד האמירו כי סין מתפתחת. משמעו שעבור אותו שכר שאנו מקבלים, יש לנו הוצאות מגורים, תחבורה ומזון גדולות יותר. רמת החיים יורדת וזאת עוד כשיש לחלקנו פרנסה לא רעה. תארו לעצמכם מה יקרה כשהסינים ייקחו גם את משרות המו"פ ולא רק בנייה או חקלאות.
זו צריכה להיות הדאגה המרכזית של מערכת החינוך הקורסת.

תאריך:  31/08/2005   |   עודכן:  31/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
10.5% מןהמתגייסים משתמשים משירות    נתון מזעזע ומרתיח, המעיד משהו על מצב החברה    אילו היו מחויבים בשירות חלופי כמו עבודה בבתי חולים סיעודיים, פועלי תברואה, פועלים חקלאיים וכו', היו חושבים פעמיים קודם התייצבותם לפני הקב"ן
עו"ד ליאת בכר-סגל
ד"ר אילן זמיר
יראון פסטינגר
נרי אבנרי
תדמית של מנהיג חסר עמוד שידרה במדינתנו הלחוצה היא בעייתית, למי שיש לו "שאיפות גדולות"    הנה אתגר שאני מציב לפתחו של שאול מופז. נראה אותו עכשיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il