X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האמנות חייבת להיות חופשית מלחצים פוליטיים ואחרים, אך אמן המתערב בסוגיות אקטואליות נכנס למגרש המשחקים הפוליטי וצפוי לספוג תגובות ופעולות אגרסיביות הנהוגות בעולם זה
▪  ▪  ▪

מתי הופכת אמנות לפורנוגרפיה? מתי הסחר באמנות הופך אותה למוצר שוק כמו מוצרים אחרים? מתי אמנות מגויסת הופכת לפוליטיקה? מה ההבדל בין כרזה לבין יצירת אמנות כאשר תערוכות של פלקטים פוליטיים מוצגות במוזיאונים מכובדים. האם הצגת יצירה כלשהי במוזיאון הופכת אותה לאמנות?
עד למאה ה-20 רוב האמנים לא השתמשו ביצירותיהם ככלי במאבקים הפוליטיים של תקופתם. במאה ה-20 חל שינוי מהותי בגישת אמנים רבים, ביצירותיהם, ובמטרות למענן יצרו אותן. הפוליטיקה שהשתלטה על רוב ממדי הקיום החברתי החלה לתפוס עמדה מרכזית גם ביצירה האמנותית ובשיח סביב האמנות, שהחלה לשמש כלי יעיל בידי קבוצות פוליטיות להעברת מסרים.
משטרים טוטליטריים בולטים במיוחד בגיוס האמנות לקידום מטרותיהם הפוליטיות. דוגמה טיפוסית הוא גיוס האמנות לשירות המשטרים בגוש הקומוניסטי לשעבר.
אמנות יוצרת יופי ואסתטיקה. היא מנסה להבין ולפרש את תהומות הנפש ומתייחסת לערכים אוניברסליים. בלי לקבוע כללים בתחומים עמומים כמו אמנות, אסתטיקה וייעודיהן, שלושה מהבוחנים של אמנות הם: האוניברסליות שלה גם כשהיא משקפת פינות לוקליות צרות. יכולתה לחדור וללזעזע בני אדם, והשפעתה ורישומה על חברה אנושית לזמן ארוך.
עולם האמנות דורש שתי זכויות: חופש הבעה מוחלט נגד או בעד כל רעיון ומעשה, ומימון ע"י גופים ציבוריים אפילו כאשר יצירותיו קוראות להריסתם. אולם "אמנות מעורבת היא המשך הפוליטיקה באמצעים אחרים".
אמנות המתערבת בסוגיות פוליטיות אקטואליות נכנסת למגרש המשחקים הפוליטי. כאשר אמנים אומרים "הכל אמנות" רשאים הפוליטיקאים לומר "הכל פוליטיקה". לכן על אמנים אלו להתכונן לתגובות ופעולות הנהוגות בעולם הפוליטי עד כדי גינוי חריף ובוטה, שימוש באמצעים כלכליים, הסטת תקציבים, מחאות, הפגנות ואף אלימות לא-לגיטימית. אכן, אמנות מגוייסת - מותר להתגייס נגדה או בעדה.

תאריך:  31/08/2005   |   עודכן:  31/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נטע
לא הטרור מדאיג אותי עכשיו. יש איומים חמורים ודחופים לא פחות - למשל מעבר מאסיבי של מרכזי מחקר ופיתוח לסין    אם לא נתעורר, נגייס אנשים בעלי מעוף כמו סטף ורטהיימר, וניצור תוכנית לפיתוח משלנו, נמצא עצמנו חסרי פרנסה
גורי גרוסמן
10.5% מןהמתגייסים משתמשים משירות    נתון מזעזע ומרתיח, המעיד משהו על מצב החברה    אילו היו מחויבים בשירות חלופי כמו עבודה בבתי חולים סיעודיים, פועלי תברואה, פועלים חקלאיים וכו', היו חושבים פעמיים קודם התייצבותם לפני הקב"ן
עו"ד ליאת בכר-סגל
ד"ר אילן זמיר
יראון פסטינגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il