X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

במדינת ישראל ובמרבית מדינות העולם הנאור והפחות נאור קיים מושג חניית נכה ברחובות הערים ליד מוסדות ציבור ובילוי. מטרת החניה הנ"ל לאפשר נגישות עד כמה שאפשר למקום שהנכה מעוניין להגיע אליו וכן יצירת נגישות קלה יותר בכדי שהנכה שעדיין נחשב לאדם בארצנו יוכל להגיע לקולנוע. לסופר או סתם לחנות ליד הבנק או סתם בקרן הרחוב.מרבית החניות נבחרות כך שיאפשרו לנכה להגיע לכל מקום ביתר קלות.
כלומר לא נבחרו חניות אלו באקראי אלה בבדיקה של נוחות לנכה. כאחד שמשתמש בחניות הנכים בכל פעם שאני יוצא מביתי למקום זה או אחר, מה לעשות יש לי 100% נכות ויש לי תו נכה המונח בתוך מכוניתי. אני מגיע למקום חפצי ומחפש חניה אשר תשרת אותי, להלן הדברים שבדרך כלל אני נתקל בהם. היום אתן רק דוגמה אחת ולא הקיצונית שבהן אך מגלה אטימות ראויה לציון.
היום ה-16.9.05 בשעה 09:25 הגעתי בשגגה לשם עריכת קניות במרכול הנקרא מגה באזור התעשייה של חולון. רשת מגה סדרה במקום כ-30 חניות לנכים במקומות המאפשרות לנכים להגיע בנוחות למרכול. אך ראה איזה פלא כל החניות תפוסות. אז החנתי את מכוניתי רחוק ממגה והלכתי קברת דרך לא ארוכה אך מספיק רחוקה למרכול..בדרכי למרכול חלפתי ליד חניות הנכים לשם סיפוק הסקרנות בלבד וספרתי 13 מכוניות שחנו בחנית נכים ואין עליהם תו חניה של נכה. חשבתי לתומי אולי הם נכים אך שכחו לשים את תו הנכה. כך כל עוד אני מהרהר בשכחה המוזרה בארצנו אני רואה זוג צעיר בני 23-25 לא יותר מקפצים להם בעליצות למכוניתם החונה לה ברווחה יחסית במקום השמור לנכים. שאלתי אותם בתמימות יתרה האם שכחו לשים את תוו נכה. הם הסתכלו עלי כחולה רוח ,קיפצו למכוניתם ונסעו להם לדרכם לחניית נכים במקום אחר.
נכנסתי לסופר וניגשתי לסגן המנהל בשם צדיק ביקשתיו להזמין את פקחי העירייה לשם הגשת דוחות חניה לנכים המדומים (השעה 09:30), הוא הבטיח לעשות זאת מידית עשיתי את עצמי הולך לעיסוקי ונעמדתי בצד לראותו מתקשר לפקחים אשר יעשו קופה יפה עבור דוחות אלו. כידוע לכם חניה בחניית נכים עולה כ 500 ש"ח בתוספת מספר נקודות. כך אני עומד כחמש דקות תמימות וממתין לראותו מזמין את פקחי העירייה. אך למר צדיק יש הרבה מה לעשות חוץ מאשר לדאוג לקליינטים הנכים שלו והוא לא מרים כל שפופרת ולא מחייג לפקחים הממתינים לרישום של 13 דוחות שיניבו לעירית חולון שלל של 7500 ש"ח , נגשתי לאותו סגן מנהל צדיק (שמו בישראל צדיק) לאחר שבע דקות תמימות שאני ממתין לחיוג של הנ"ל, אני ניגש אליו ואומר לו מדוע הוא לא מזעיק את הפקחים אז הוא אומר אני כבר עושה זאת (השעה 09:37). נו טוב אני לתומי חושב שלאחר ההערה השנייה הוא יזמין את הפקחים אני פונה לעיסוקי. כך לאחר כשלושים דקות של קניות אני מחייג לפיקוח של העירייה ושואל האם הוזמנו הפקחים והם אומרים איש לא חייג אלינו ממגה חולון.
נו טוב בשעה 09:35 אני ניגש לאותו צדיק שנית ואומר לו מדוע הוא לא מזמין את הפקחים ואז הוא אומר לי הזמנתי
אני שואל למה הם לא הגיעו והוא אומר כי הם אף פעם לא מגיעים. שני שקרים בו זמנית ואז אני שואל לשמו ורואה את שמו מתנוסס לתפארת על כיס חולצתו אני רושם לפניו את שמו ואומר לו אני אתלונן עליך. מבין אותו צדיק סגן המנהל כי חייב הוא לעשות דבר. אז נותן הוראה לעובדת שלידו להתקשר למשטרה.
הוא אפילו לא יודע כי המשטרה אינה רושמת דוחות חניה. אני עומד לידם ולא מש מהם בגלל אמונתי הרבה לאותו צדיק סגן המנהל. המשטרה עונה לאותה עובדת כי יש ליצור קשר עם אגף הפיקוח בעירייה אני מנדב לה את מספר הטלפון. היא מחייגת ל-106 ואחרי כ-15 דקות מגיעים הפקחים ורושמים דוחות. אך זה לא כל הסיפור העובדת אשר מתקשרת לפיקוח של העירייה מבקשת מהם לבוא ולתת דוחות כי "קליינט אחד עומד להם על הראש". לא הם מבקשים הקליינט מבקש. ומגדיל לעשות אותו צדיק סגן המנהל לוקח את מכשיר הקריזה ומודיע לכל החונים בחניות הנכים מיד לסלק משם את הרכבים כי מגיעים לשם פקחים.
כלומר הוא אותו צדיק נותן לגיטימציה לחונים בצורה לא חוקית ומזהיר אותם מפני הפקחים. זה נראה כך יש גנבים המשטרה בדרך תברחו. ואז באמת יוצאים שני אנשים נחמדים האחת חיילת במדים על שני רגליים יציבות ואישה עם עגלה ומזיזים את הרכבים למקום בטוח. צא ולמד. מעניין מה חושבת על כל הפרשה הנהלת מגה.
קוראי היקרים חניות לנכים לא נועדו לקישוט, לא נועדו לאנשים בריאים, הם לא מותרות והן נועדו לאנשים מוגבלים אשר גם כך חייהם קשים. תתחשבו ותתנו להם להשתלב תאמינו לי שכל הנכים ללא יוצא מן הכלל מוכנים להתחלף אתכם תתנו להם בריאות והם יתנו לכם את תו הנכה. תחזירו להם את הרגליים והם ישלמו לכם כסף רב רק תיקחו מהם את תו הנכה.אז בוא נתחשב . בוא ניתן לנכים להשתלב בחברה.

תאריך:  18/09/2005   |   עודכן:  18/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מנאומו של שרון נשמטה התחייבות אחת, לא שולית בהחלט, שאי קיומה עשוי להשפיע על עתיד היחסים בין ישראל לפלשתינים
חנה אייזנמן
ישראל בריצת אמוק לאבדון, העולם כולו יודע ומייחל... אך, אולי מה שרואים משם לא רואים מכאן. אולי יראה העם היושב בציון את התהום אליה הוא מידרדר, במהירות גוברת והולכת, דרך עיני חסידי אומות העולם
עו"ד יוסי דר
עו"ד עמית יפרח
עו"ד ליהיא כהן-דמבינסקי
אובדן הרומנטיקה או הגנה הכרחית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il