X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לילה, בני הבית ישנים. אתה צופה בסרט חרישי, ולפתע... איפה לעזאזל השלט? פרסומת!! התוצאה היא שאת הפרסומת השנייה, אני כבר לא שומע אתה שומע, אדוני המפרסם? אם אתה השני, אני לא שומע אותך
▪  ▪  ▪

מידיעה עיתונאית התבשרנו שמועצת הרשות השנייה הקימה ועדות אד-הוק לבחינת עוצמת הקול בפרסומות, וזאת לאור פניות רבות שהגיעו לרשות השנייה באשר להגברת הווליום בפרסומות.
תמהני, מדוע התלונות הגיעו מצד הציבור ולא מצד המפרסמים עצמם. לדעתי, הם אלה שהיו צריכים ליזום סקר, לבחינת השפעת הווליום על התנהגות הצרכנים.
כלל ידוע בפרסום הוא שהפרסומת צריכה ראשית "לתפוס" את תשומת לבו של הלקוח הפוטנציאלי, ולאחר מכן לגרום לו להמשיך ולהישאר מרוכז בתוכן, ועל כך נכתבו תלי תלים של תיאוריות ונערכו אינספור מחקרים. זו הסיבה שמבחינתי כל המתרחש בעניין הווליום בטלוויזיה הוא אנטי-תזה לכל התיאוריות, מאחר והצופים פשוט מתלוננים ו... כן, כן, נמלטים.
יש לזכור שלא מדובר רק בווליום מתגבר (וזאת בהנחה שאתה חירש), אלא גם במסכים מהבהבים, כדי להעצים את תשומת הלב. התוצאה היא שלפתע אתה מקבל "חבטה אודיו-ויזואלית", בלי שנשאלת ובלי שהוזהרת מראש. על פי התגובות שלי ל"חבטה", וככל שהצלחתי להבחין גם של מרבית ידידי, כשההתקפה מתחילה הצופים ממהרים להנמיך מאוד את הווליום, עד יעבור זעם ועד שוך הפרסומות.
התוצאה אצלי היא שהפרסומת הראשונה אולי עוד איכשהו תופסת אותי כשאני לא מוכן, אך מכל הבאות אחריה אני פשוט מתחמק על ידי הנמכת הווליום, או בורח למחוזות אחרים באמצעות זיפזופ בשלט.
התעלומה הגדולה היא בעיני היא האם המפרסמים אינם מודעים למה שמתרחש כאשר מתחילה הפצצת הווליום? ומה עם הערוץ המשדר? האם הוא לא מודע למתרחש בעת ההתקפה?
לדעתי, מן המפורסמות היא שזמן הפרסומות הוא הטוב ביותר להתחיל לזפזפ, ואין צורך להכביר מלים על כך שההינתקות היא המטרה האחרונה של הערוץ המשדר. יוצא מכך שיש סיכוי גבוה, שאם ערוץ כלשהו "מפציץ" את הצופים בווליום גבוה, הוא גם פוגע במפרסמים, שהם אלה שמביאים לו את הכסף, וגם בעצמו.
אבל למה שארבה במלים? אני מציע שבמקביל לסקר שעורך הערוץ יבצעו המפרסמים סקר משל עצמם, ויבחנו כיצד משאירים את הצופה מול המסך, גם בפרסומת השנייה והשלישית, מבלי שיתעצבן, ישתיק, יזפזפ... סתאאאם, הרי זה לא יקרה!!!
מצד שני, אולי בעצם כבר יש סקר כזה? אם כן, היכן אפשר לקבל את מסקנותיו? הייתכן שעוצמת ווליום שגורמת לצופים לברוח היא תוצאה מחושבת? אולי אני סתם מדמה? על כל פנים, מאחר ואני תמיד שמח ללמוד דברים חדשים, אני מראש מודה לכל מי שמסוגל להחכים אותי בפתרון התעלומה.

הכותב הוא מהנדס תעשייה וניהול, יועץ לניהול מאבקים ציבוריים, לובי פוליטי ויחסי ציבור
תאריך:  16/11/2005   |   עודכן:  16/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יונה בוימפלד
סרן ר' יצא זכאי מהריגת הילדה בת ה-13 ליד מוצב גירית אבל צה"ל והחברה הישראלית כולה אשמה    המה בדיוק עלינו האזרחים להיות גאים: בכך שחיילינו פעלו כמו רובוטים? בכך שלא חיכו לזיהוי ודאי וחוררו ילדה? או אולי בכך שהמ"פ פעל על-פי הנהלים?
מנחם ברוד
ככל שהאדם מאמין יותר בקב"ה, כך הוא מגלה דבקות רבה יותר גם בעניינים שבין אדם לחברו    אברהם אבינו, המאמין הגדול, הוא גם דמות-מופת מיוחדת במינה של איש-חסד
יונה סוקולובסקי
על אמונה ודת, על קדושים, על היסטוריה וכסף, על הכחשה ממניעים זרים ועל וטיפשות
גורי גרוסמן
כך נהג אב משתפן המתנכר לבניו, המשיב להם רעה תחת טובה, הבורח מן האחריות, הרוחץ בניקיון כפיים, ובמקום להילחם כאריאל למענם, הוא חורש על גבם כשהם שוכבים על הגדר למענו, מתנתק מהם, כמו בהינתקות ההרסנית מ-26 יישובים פורחים
נרי אבנרי
כדי לקדם עוד ועוד נסיגות וכינון מדינה פלשתינית מגייס השמאל את "מורשתו" של רבין כאילו היה דוגמנית לקידום מכירות    רק שכחו שרבין מעולם לא נקב במלים - מדינה פלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il